Gå til innhold

Erfaringer med Toyo Proxes T1R ?

Ranger emnet

Lamelot

Anbefalte innlegg

Hei,

har fått et tilbud fra Sharif'en med 225/45/17 Toyo Proxes T1R med RS4-felger for kr 6995,-...

Noen som har erfaring med disse dekkene ?

Bør jeg heller be om Falken dekk ? Bør jeg i såfall velge 451 el. 512 ? Det bør være bra på våt asfalt...

/thomas

----------

2005 Volvo V70 D5 Summum 163hk

2000 Passat 115hk TDI PD

x-1999 Passat 1,6 (krasjet - se avatar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, personlig syns jeg Toyo Proxes T1R er noe av det beste dekket jeg har kjørt med, spesielt på vått føre. Jeg hadde riktignok 215/40-17 av disse dekkene, men de satt meget bra på veien, uansett føre.

Har dessverre ikke prøvd Falken dekkene, så jeg skal ikke prøve å sette disse to dekkmerkene opp mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare føye meg inn i rekken av fornøyde toyo proxes t1-eiere. Helt utrolig bra dekk. Nesten umulig å vannplane med, og sitter som limt til asfalten uansett hastighet. Funker mye bedre enn falken sine dekk sier naboen som har prøvd begge merkene.

- Audi A4 2,0TDI B8

-Dont drive faster than your guardian angel can fly-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med disse dekkene ?

Jeg hadde de tidligere i 205/40-17. Jeg syns de var helt ok til vanlig gatekjøring. Bra grep, men jeg syns de spora mye mer enn de burde. Feks. R dekka jeg bruker nå i 195/55-15 sporer jo mindre :rolleyes:.

Til banekjøring fungerte de ikke noe særlig. Etter 2-3 runder på Våler/Rudskogen så begynner de å smelte.

Jeg ville nok heller gått for Nokian NRZi, eller Bridgestone Potenza S03. De dekkene er vel stort sett bedre på alt enn T1-S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg 4 nye 215/45-17 Proxes T1-R hos Sharif i våres (fikk de forresten for 1000kr/stk), og er godt fornøyd med de..

Kan se ut som de muligens slites en del raskere enn vanlige "bestefar-dekk", men så sitter de klistra på alt slags føre også. Med Quattro skal jeg provosere hardt for å få de til å slippe på tørr asfalt, og på vått underlag bremser de bedre enn noe annet jeg har kjent.

For den prisen burde valget være lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har jeg bestillt! Endte opp med ASA US2-felger m/ Toyo Proxes T1R 225/45/17. RS4-felger er som Audifanatic sa....litt oppbrukte :-)

Venter i spenning på pakken som jeg håper kommer denne uken!

/thomas

----------

2005 Volvo V70 D5 Summum 163hk

2000 Passat 115hk TDI PD

x-1999 Passat 1,6 (krasjet - se avatar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider