Gå til innhold

Trimming av 350 cid motor.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en 400 ss pick up med en 350 motor. Denne tenkte jeg å trimme litt moderat og senere sette kompressor på. Tenkte å starte med hedders og eksos (Viktig med litt gromlyd :-). Så kammer, innsug osv...

 

Det jeg lurer på er hvor dere kjøper slike deler? Finnes der noen i landet som er flinke og rimelige på slikt? Gjerne private entusiaster som jobber med slikt på si?

 

Alle tips er gode tips.... nesten da :-)

 

Mvh

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få noen til gjøre ting billig på si' når vi snakker om kompressor, tror jeg kan bli heller dyrt.....

 

Dessuten: De aller fleste trimmingsmetoder UTEN bruk av kompressor (eller turbo) går ut på å heve kompresjonen i større eller mindre grad.

Mens trimming MED kompressor (eller turbo) kombineres oftest med lavkomp stempler.

 

Dermed kan det fort bli dobbelt arbeid og deleforbruk hvis du først trimmer "litt" på den konvensjonelle måten, for deretter å ønske å trimme med kompressor.

 

Hvis du skal ha noen til å gjøre det på si' må du dessuten kjøpe inn deler sjøl. Noe billigere enn om du kjøper fra norsk forhandler blir det nok, men forskjellen på innsug, forgassere og fordelere er ihvertfall ikke stor.

 

Jeg har personlig kjøpt dette direkte fra Summit Racing i USA. De kommer på ca 10 kr pr dollar i US pris inkl frakt og norks moms. Hvis du sammenligner det med prisene til Sarpsborg Motorverksted som har annonse i hvert Amcar, er forskjellen ikke veldig stor. Legg så til risikoen for feilbestilling som jeg vil tro øker på motordeler i forhold til enklere ting.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je når du sier det så stemmer det jo at man kjører lav comp på kompressor\turbo mata motorer...

 

Jeg har vurdert å bestille via Summit eller andre som jeg har fått link til. De fleste har god erfaring med dette... Pris er ihvertfall for meg avgjørende da jeg er ufør og ikke har allverdens med inntekt :-) Grombil.com er en side jeg driver som hobby for å holde meg i gang med noe. Bilinteressen er stor og jeg har hatt over 40 biler opp gjennom. Men aldig tatt steget med å trimme noen av dem noe mer en chip og eksos. Hadde en 68 mustang for noen år siden som var lettere trimmet. Kjekk sak, men for gammelt.

 

Har dine erfaringer med Summit vert bra? Tenker da på levering osv...

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry. Glemte meg litt. Jeg bestilte ikke via Summit, men via en nettbutikk som heter Car Shop.com.

Prisene er imidlertid lik Summit sine på de komponentene jeg sjekket.

 

Jeg har hørt fra flere at Summit er ok å handle gjennom.

Car Shop.com har virket greie så langt. Var svært behjelpelige med tracking# og volumstørrelse på pakken da jeg spurte om det i ettertid.

 

Men ring de når du bestiller. Da tar de deg mye mer seriøst enn om du bare mailer.

 

Jeg tror prisene på V8 trimdeler fra Edelbrock, Holley, Professional Products osv varierer svært lite fra butikk til butikk. Det er ihvertfall min erfaring etter å ha surfet endel for å sammenligne priser.

Virker som om produsentene kjører en hard linje ovenfor forhandlerne mht å styre prisene ut til forbruker.

 

Vær imidlertid obs på frakten.

Kjøper du fra vestkysten er det jo over ei uke ekstra på trailer før det skipes ut med kurs for Norge. Kan lønne seg å konsentrere seg om forhandlere på nord-øst kysten i om med at utsalgsprisene ellers er så like.

 

Dette med volumvekt er en annen felle som jeg nettopp har gått i.

En CSB motor veier f.eks 250 kg. Men siden den tar opp en hel pall, vil den få en VOLMvekt som er omtrent dobbelt så høy, og det er DEN vekten du betaler for.

 

Skjønner at budsjettet er stramt når du er ufør. Hvorfor ikke satse på annen type trimming istedefor? Kompressor er selvsagt tøft. Men det er også svært dyrt hvis man skal gjøre det skikkelig. Og gjør man det ikke skikkelig, blir driftsikkerheten heller dårlig.

 

Ta en titt på denne boken:

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/1884089348/qid=1120044771/sr=1-2/ref=sr_1_2/002-6765755-7389667?v=glance&s=books

 

Har ikke lest den selv, men kommer nok til å kjøpe den...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry. Glemte meg litt. Jeg bestilte ikke via Summit, men via en nettbutikk som heter Car Shop.com.

Prisene er imidlertid lik Summit sine på de komponentene jeg sjekket.

 

Jeg har hørt fra flere at Summit er ok å handle gjennom.

Car Shop.com har virket greie så langt. Var svært behjelpelige med tracking# og volumstørrelse på pakken da jeg spurte om det i ettertid.

 

Men ring de når du bestiller. Da tar de deg mye mer seriøst enn om du bare mailer.

 

Jeg tror prisene på V8 trimdeler fra Edelbrock, Holley, Professional Products osv varierer svært lite fra butikk til butikk. Det er ihvertfall min erfaring etter å ha surfet endel for å sammenligne priser.

Virker som om produsentene kjører en hard linje ovenfor forhandlerne mht å styre prisene ut til forbruker.

 

Vær imidlertid obs på frakten.

Kjøper du fra vestkysten er det jo over ei uke ekstra på trailer før det skipes ut med kurs for Norge. Kan lønne seg å konsentrere seg om forhandlere på nord-øst kysten i om med at utsalgsprisene ellers er så like.

 

Dette med volumvekt er en annen felle som jeg nettopp har gått i.

En CSB motor veier f.eks 250 kg. Men siden den tar opp en hel pall, vil den få en VOLMvekt som er omtrent dobbelt så høy, og det er DEN vekten du betaler for.

 

Skjønner at budsjettet er stramt når du er ufør. Hvorfor ikke satse på annen type trimming istedefor? Kompressor er selvsagt tøft. Men det er også svært dyrt hvis man skal gjøre det skikkelig. Og gjør man det ikke skikkelig, blir driftsikkerheten heller dårlig.

 

Ta en titt på denne boken:

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/1884089348/qid=1120044771/sr=1-2/ref=sr_1_2/002-6765755-7389667?v=glance&s=books

 

Har ikke lest den selv, men kommer nok til å kjøpe den...

 

Den boken så meget interesang ut :-).

Når det gjelder trimming blir nok dette tatt over tid. Kompressor er jo et ønske, men om det er realistisk er noe annet. Skal uansett starte med hedders og eksosanlegget... Om så bare for lyden sin del. Pr i dag er den helt "tyst" :-).

Leste denne artikkelen som jeg finner meget interesang når vi snakker trimming av amcars: http://www.acctrondheim.no/Bulletins/hverdags-akselerasjon.htm Tror jeg kommer til å følge denne veiledningen og se hvor det ender :-)

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.... hopper på toget her jeg også :)

 

 

Som Hot rod sier her så blir det kanskje dumt å trimme en vei først også deretter gå kompressor veien. Du bør nok velge og bestemme deg før du trimmer om hvilken vei du vil gå, husk at man får greit med effekt uten mating :)

 

Jeg bestiller alltid rett ifra Jeg's (http://www.jegs.com), har aldri hatt noen problem med de, bare førstegrads hjelp og service der. Det tar somregel under en uke før jeg har delenen, men kan jo også anbefalle Sarpsborg motor...

 

Lykke til videre og hold oss oppdadert :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.... hopper på toget her jeg også :)

 

 

Som Hot rod sier her så blir det kanskje dumt å trimme en vei først også deretter gå kompressor veien. Du bør nok velge og bestemme deg før du trimmer om hvilken vei du vil gå, husk at man får greit med effekt uten mating :)

 

Jeg bestiller alltid rett ifra Jeg's (http://www.jegs.com), har aldri hatt noen problem med de, bare førstegrads hjelp og service der. Det tar somregel under en uke før jeg har delenen, men kan jo også anbefalle Sarpsborg motor...

 

Lykke til videre og hold oss oppdadert :)

 

Da er JEGS katalogen bestillt :-)

 

Eneste erfaring jeg har med utenland handel er via Hong Kong... Kjøpte en del Mini Z biler derfra... Masse options til disse... Alt fra titan skruer og drev til carbon fjæringer... Det fungerte veldig bra...

 

Hva er din erfaring prismessig Ottesen? Tenker da på frakt og avgifter inkludert? Er der spesialle ting man bør ta hensyn til? Si at jeg vil kjøpe hedders, innsug, kammer, toppdeksler osv... Vil disse delene oppta noen spesefikk volumregel? Er gutta på JEGS inni hva ting koster å sende slik at prisen blir estimert med frakt og alt? Som Hot Rod sier så er der feller å gå i som kan koste litt.

 

Skal dere på Hot Rod utstilling til helgen da? Vurderer å ta turen for å fotografere og lage en liten reportesje derfra... Langt å reise men... Får se hva jeg kan ta meg råd til nå når jeg skal bruke penger på bilen :-)

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er JEGS katalogen bestillt :-)

 

Eneste erfaring jeg har med utenland handel er via Hong Kong... Kjøpte en del Mini Z biler derfra... Masse options til disse... Alt fra titan skruer og drev til carbon fjæringer... Det fungerte veldig bra...

 

Hva er din erfaring prismessig Ottesen? Tenker da på frakt og avgifter inkludert? Er der spesialle ting man bør ta hensyn til? Si at jeg vil kjøpe hedders, innsug, kammer, toppdeksler osv... Vil disse delene oppta noen spesefikk volumregel? Er gutta på JEGS inni hva ting koster å sende slik at prisen blir estimert med frakt og alt? Som Hot Rod sier så er der feller å gå i som kan koste litt.

 

Skal dere på Hot Rod utstilling til helgen da? Vurderer å ta turen for å fotografere og lage en liten reportesje derfra... Langt å reise men... Får se hva jeg kan ta meg råd til nå når jeg skal bruke penger på bilen :-)

 

RCS

 

Hei igjen....

 

Jegs legger til 10 dollar Handling feed, og visst du spør så sender de deg fraktprisen også...

 

Eksempel...

"Magnus Ottesen,

 

We only ship DHL overseas. Delivery takes 4 to 7 business days. The cost for shipping alone on your order will be $69.32 plus our handling fee of $9.99. You will be responsible for any taxes your country may charge at time of delivery. This is usually about 25 percent. Would you like to continue with this order?

 

Thank you,

"

 

Også husk at Dhl skal ha litt når dem kommer på døra også,spørs helt på størrelsen...

Visst du ikke vil sende/fikse ting selv så kan du jo kontakte http://www.magnum.no også :) Har du ikke så veldig dårlig tid så kan magnum være en bra løsning

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår