Gå til innhold

Bytte fra B23k til B23a forgasser?

Ranger emnet


Grønningen

Anbefalte innlegg

Synes det virker som at det er mye heft med B23k motoren i 240n min.Altfor mye vakumslanger og hyss,andre som har hatt trøbbel med å få K motoren til å gå reint? Kunne tenke meg å bytte hele forgassern med innsug fra en b23a,men passer dette om hverandre? Itilfelle hva må modifiseres? En annen liten ting jeg lurer på om andre har noe erfaring med,jeg satt 240n på verksted for å få justert forstillinga,begge forhjula er 2 måneder gamle og oppspist,der sa de at bilen var for mye senka(lesjøforsfjærer) så de fikk ikke gjort noe med det,er dette mulig,isåfall så må de kjipe orginal fjærene på igjen....

Sleng inn noen gode råd da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bygd om vår B230K til B230A. Bare fjern forgasser, innsug og vakuumforsterkeren. Så setter du over innsug og forgasser, samt gasswire, fra A-motoren. Det er nærmest plug'n'play. Kan gi deg en detaljert beskrivelse med bilder senere, hvis du vil ha!

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bygd om frå B230K til B230A på ein halvtime, alt går over ens om du har forgasser med insug klart til bruk.

spissinga di, er vell bare å bestille time på ett verksted, å skal stille forstillinga di ette som du har montert senkesett.

koster vell mellom 500-1000kr

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bygd om vår B230K til B230A. Bare fjern forgasser, innsug og vakuumforsterkeren. Så setter du over innsug og forgasser, samt gasswire, fra A-motoren. Det er nærmest plug'n'play. Kan gi deg en detaljert beskrivelse med bilder senere, hvis du vil ha!

 

ble det noe forskjell på drag eller noe??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble det noe forskjell på drag eller noe??

 

Ikke noe særlig nevneverdig. Den forskjellen jeg fikk var først og fremst på grunn av at forgasseren ikke er rett justert. Merker vel at den er litt tregere i aksen, det er det eneste tror jeg.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på å gjør det samme jeg..

 

Men hva med de slangene som går fra vakum klokka og ned på det "røret" der bensin slangene går inn på? skal man ta vekk det også?

 

Få opp en "guide" til å skifte til A forgasser med bilder å alt :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er null problem og bytte over, men det går ikke noe bedre heller. kommer ikke til å merke noe særlig forskjell. Hadde samme problemet på min K motor, gassern var helt ødelagt. Gikk mye bedre da A gassern kom på. Eneste som du må passe på er at det sitter en elektrisk kontakt oppå K innsuget som forteller hjernen om du står på tomgang eller ikke. Disse ledningene må du koble sammen, eller få bryteren til å funke på A innsuget. Hvis ikke tror den at du står på tomgang hele tiden og da fusker det. ellers må alle jordingsledningene skrus fast. (er vel 4-5 stk på innsuget)

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er null problem og bytte over, men det går ikke noe bedre heller. kommer ikke til å merke noe særlig forskjell. Hadde samme problemet på min K motor, gassern var helt ødelagt. Gikk mye bedre da A gassern kom på. Eneste som du må passe på er at det sitter en elektrisk kontakt oppå K innsuget som forteller hjernen om du står på tomgang eller ikke. Disse ledningene må du koble sammen, eller få bryteren til å funke på A innsuget. Hvis ikke tror den at du står på tomgang hele tiden og da fusker det. ellers må alle jordingsledningene skrus fast. (er vel 4-5 stk på innsuget)

 

Hvilke to ledninger til hvilken bryter på innsuget? Det kan jeg ikke si at jeg har fått med meg...

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min 87 mod satt det en bryter i forbindelse med "hjulet" som gasswiren gikk til som slo seg av og på når man ga gass og når man ikke ga gass.

 

Skulle hatt et bilde av en K-motor... jeg husker ikke om det var det på den jeg bygde om.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

det jeg ville ha gjort er å rive av gasseren som sitter på k-innsuget og fjerne all vakum møkk.. så setter du på en dobbel gasser fra ford v6 motor (evt granada 2.8 elno) passer rett på k-innsuget.. så bør du jo bytte kam også da, for å få mest mulig effekt... ;)

-98 Volvo 945 turbo (bruksbil) :

 

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår