Gå til innhold

Vectra A 94 modell

Ranger emnet

ruger13

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 94 modell Opel Vectra 1.8i alt orginalt (dvs. alt er 11 år gammelt untatt forbruks deler så klart) og igjennom de 4 årene jeg har kjørt rundt i den så har jeg forarget meg på det kjedelige utseendet, men nå har broderen nettopp tatt lappen og kjøpt seg en "nesten ny" halvstylet volvo s40 som får vectraen min til å se litt "vrak" aktig ut. og det kan vi ikke ha noe av Devil

Litt om bilen

Politlighet

forutenom et flatt batteri (dama glemte å slå av lyset) så har bilen aldri sviktet, starter like godt sommer som vinter med andre ord den går og går.

Karosseri

lakken ser tilsynelatende bra ut men ser du nermere så ser du mange merker fra steinsprut og lignende som har slått helt inntil metallet og det har dannet litt rust (jeg har flekket lakk i "hullene" slik at det ikke skal ruste mer, men det ser jo ikke ut) til å være så gammel så er bilen "velsignet" med kun 1 liten bulk på venstre bakdør rett under vinduet (antakelig en som har slengt døren i siden når jeg var på jobb) bulken er svært liten men syns godt i sola det er også rust dannelser bak begge framskjermene (i sjøten). lakken er forresten neptun turkis ??? (mørk lilla i skyggen og mørk grønn i sola !! )

Internt

ikke verst alderen syns ikke på stol-trekket men "skinn" trekket rundt girstanga og håndbremsen har falmet enormt

steg 1

Problemer

-Rust på karrosseri

-Steinsprut i lakken

-Bulk på venstre bakdør

-Stein sprut på front demper

-"Skrubbsår" på hekk demper

-Lekasje (svært liten) i bremse forsterkeren

-Skinn-trekket inne i bilen

-Lekkasje i eksos potta (vann??)

-Når det regner så blir bilen så fuktig at dugget må tørkes bort med svamp

-Det er flussfitt syre på bakruta

-En slange som går inn oppå motoren går i filler og olje damp slipper ut

-Registrering og forsikring (står nå på bestefaren min for å bringe forsikrings premien ned til akseptabelt nivå (IF ville ha 12.000 pr.år når jeg kom :fuckme2: ))

(alle tips tas imot med takk)

steg 2

så var det selve prosjektet

jeg skal sette inn 1 ekstra batteri i bagasje rommet som skal drive lyd-anlegget, lyskastere, en oppladbar lommelykt og endel annet "knask" som jeg ikke har penger til akkuratt nå (xbox, tv etc.)

videre

Bilen skal senkes men hvor mye er jeg ikke sikker på det er ganske bratt og ulent terreng her vest.

Det SKAL monteres en vinge på bagasjelokket koste hva det koste vil. (hva passer ???)

Rutene skal sotes (lovlig selvsagt) finnes det gul film???.

Felger er et must (lavprofil selvsagt) og så store/brede dekk som mulig

Lakkering, tror faktisk jeg vil gjøre dette selv siden jeg har utstyr til det og all teorien jeg trenger. både kalipere og enkelte motor komponenter skal lakkeres farge og motiv har jeg ikke bestemt enda

Neon er rått men onkel liker det ikke. uansett, lys skal det bli.

Dash bordet MÅ oppdateres kan dette males/lakkeres ???.

Ratt og gir kule. std. svært kjedelig, racing ratt påkrevd.

Radioen må ut og cd/mp3 spiller må inn.

Selv om skjørt er et must så tror jeg ikke bank-kontoen strekker seg så langt det får bli med drømmen inntil videre (mistenker at de nåværende "sjørtene" ikke blir så verst viss jeg senker bilen).

alle tips/metoder og støtte blir hjertelig mottatt. Viss noen har jobbet med en slik bil før så gi "lyd", jeg har spørsmål.

skulle ha tatt bilder men det er for mørkt ute satser på å ta dem tidlig i morgen.

du fant sikkert flere skrive/ord feil i inlegget mitt vis forståelse.

hilsen: Dysletiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider