Gå til innhold

Feite biler på Lillestrøm 1-3 juli!

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

Til helga arrangeres årets "European NATS" på Lillestrøm. Dette er årets store happening spesielt for street rods / ombygde gammelbiler.

Invitasjoner har gått ut til hele Europa. Euro NATS er en årlig treff/utstilling som går på omgang mellom de europeisk landene. Og i år er det altså Norge sin tur.

Særlig dere plastikk/turtall/symaskin gutta som ikke har sansen for tradisjonelle amcars oppfordrer jeg til å stikke innom. Se hvordan andre "gjør det", hent inspirasjon, få litt nye impulser osv.

I will bee there!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til helga arrangeres årets "European NATS" på Lillestrøm. Dette er årets store happening spesielt for street rods / ombygde gammelbiler.

Invitasjoner har gått ut til hele Europa. Euro NATS er en årlig treff/utstilling som går på omgang mellom de europeisk landene. Og i år er det altså Norge sin tur.

Særlig dere plastikk/turtall/symaskin gutta som ikke har sansen for tradisjonelle amcars oppfordrer jeg til å stikke innom. Se hvordan andre "gjør det", hent inspirasjon, få litt nye impulser osv.

I will bee there!

Kjørt fra fler V8ere på noen gode veier.. kjøreegenskaper er visst er fremmedord :D og jeg har en 3sylindra rekke motor!! Men jeg tar meg nok en tur uansett, gøy å se på!!

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle med symaskin har kjørt fra en eller flere med V8 og alle med V8 har kjørt fra en eller flere symaskiner.

Det artige med hotrods er at du aldri vet hva som skjuler seg hverken under panser eller i understellet.

På min 1934 Ford Roadster blir det f.eks uavhengig bakaksel fra Jaguar, uavhengig forstilling med smidde A-armer i rustfritt stål, skivebremser rundt om, 6-trinns manuell gearkase fra Chevrolet Corvette osv osv. Dette er allerede kjøpt, så vi snakker ikke om luftslott her.

Motoren er en 5,7L Chevrolet V8 fra '92. Den vil bli flyttet 5-6 cm lengre bak enn normalt for å bedre vektfordelingen. Av samme årsak vil forakselen bli flyttet 2-3 cm fremover i forhold til original posisjon.

Vektmessig vil bilen antakelig ende på mellom 12 og 1300kg våtvekt.

Med nyere aluminiums V8 og uavhengig bakaksel fra Corvette istedefor Jaguar ville vekten minket med ca 100 kg. Men prismessig ville det blitt ca 30.000 kr dyrere.

Dette er ganske så normale løsninger alt sammen. Svært få hotrods har under 300hkr, da det er temmlig enkelt å oppnå denne effekten i en "liten" V8 på 5,7L

Mange har betydelig mer også. Understell og drivverk som beskrevet over vil kunne takle opp mot 500hkr, men det er ikke min ambisjon å trimme så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"lillestrøm".. hvor vil bilene stå? På Norges Varemesses parkeringsplass.. og ikke minst, blir det cruising i storgata slik det pleier å være 4. juli?

den 4july er det på norgesvaremesse også crusing ja.. men

skal vel være noen hot roder inne på torvet først mener jeg fattern sa...det er vel på lørdag??

eller du veit kanskje mere hot rod???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er skiltet?

Men det er på og rundt varemessa, ettersom jeg har hørt.

4.Juli arrangementet er egentlig noe annet i den forstand at det har ingen sammenheng med det og arrangørene av Euro Nats.

Men siden miljøene overlapper hverandre såpass mye, blir det sikkert ekstra mange rodder på 4.Juli crusingen i Storgata i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorgen: jeg veit det jeg sto i RB i går.. det er den råeste snute bilen jeg har sett!!!!

QUOTE]

Åssen?

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider