Gå til innhold

bluebird 2.0 SLX

dusico

Anbefalte innlegg

kjøper meg en 2.0 SLX til helga.

og vet at fetter (jorgen her på forumet) her en CA18ET

passer denne?? og hvis du leser dette jørgen, har du den enda? og funker den??

det er vel en CA20, som sitter i nå om jeg ikke tar helt feil.

hva må evt. gjøres?

holm

- Mazda Mx-5 '99 | Suzuki Swift GTi '87 |

[X] Volvo 360 GL x 2 | Nissan Bluebird 2.0 SLX | Opæl Kadett D (for Dritt) |

|TeamSideways|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må vel gjøre akkurat det jeg har gjort - bare litt mindre. (trenger vel ikke bytte bensintank)

Du bytter hele motorpakka (inkl. ledninger og manifold), resten skal være bolt-on. Blokkene m/ motorfester er helt likt, så du trenger ikke en døyt. tror det var noe med bremsekraftforsterkeren (CA20S med CA18ET motor), men det var vel bare å bytte en slange/overgang.

lykke til!

(edit:)

ohhh.. glemte. jeg har jo prosjektet ståendes. den har rulla men ruller ikke for øyeblikket. er ikke olje eller kjølevæske på den da det lekker mellom topp og innsugsmani. en ny pakning er susen (jeg hadde plukka den av for å porte opp innsugsmanifolden :D) let deg frem til tråden min er på bluebirdforumet.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må vel gjøre akkurat det jeg har gjort - bare litt mindre. (trenger vel ikke bytte bensintank)

Du bytter hele motorpakka (inkl. ledninger og manifold), resten skal være bolt-on. Blokkene m/ motorfester er helt likt, så du trenger ikke en døyt. tror det var noe med bremsekraftforsterkeren (CA20S med CA18ET motor), men det var vel bare å bytte en slange/overgang.

lykke til!

(edit:)

ohhh.. glemte. jeg har jo prosjektet ståendes. den har rulla men ruller ikke for øyeblikket. er ikke olje eller kjølevæske på den da det lekker mellom topp og innsugsmani. en ny pakning er susen (jeg hadde plukka den av for å porte opp innsugsmanifolden :D) let deg frem til tråden min er på bluebirdforumet.

viste seg at CA18ET'n til jørgen var i deler, og med en god del i manko....

så jeg ga beng i den.

skal ikke gi mer en 4k for den, så jeg får se om det er no vits å bruke no penger på det. men penga går jo bort på dritt uansett, ikke sant hawkon?? hehe

om ikke det blir respirator på den (evt. på CA20'n???)

så har du/dere no gubberåd??

vet om filter og eksos, noe mer eg kan gjæra?

den slipper med hjula, med hjelp fra brekket, LETT. så morromaskin er det... yodude

holm

- Mazda Mx-5 '99 | Suzuki Swift GTi '87 |

[X] Volvo 360 GL x 2 | Nissan Bluebird 2.0 SLX | Opæl Kadett D (for Dritt) |

|TeamSideways|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CA20E har vel bare 115hk hvis det er så mye. Du kan jo prøve å flytte på turbo, manifold fra CA18 passer rett på. Om jeg ikke husker feil, så er innsugsmanifolden på 2-litern også mye bedre enn den som står på turbomaskina.

Du må naturligvis finne en måte å få olje og kjølevæske til turboen...

Oljepumpa bør også byttes til en som står på en CA18*T.

Ellers er det vel bare å gi full gass og håpe på at motoren holder lenger enn ut 2. giret ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider