Gå til innhold

Litt priser og annet spørsmål om evt framtidig prosjekt!

Ranger emnet

The cowboy

Anbefalte innlegg

heisann folkens! jeg har et par spørsmål her!

jeg har lurt åp å begynne å prosjektere bilen min litt nå som jeg får råd til det.. men er litt nysgjerrig på priser og slikt!

planer:

større hjul og felger (205-215 i bredde - 18" felger)

derav litt bredding av noe slag!

røske ut interiøret.. lage et rullebur (ikke helt.. men sånn halvt bur.. eller hva det heter)

lage nytt interiør i glassfiber!

nye stoler og instrumenter!

seff, sterio..hehe :)

spørsmål:

bur- hvor mye koster det å få laget et slikt bur? dette er en bil det (som jeg er kjent med hvertfall) ikke finnes bur til fra før av, så dette må lages "by hand"..

er dette en vanskelig jobb? trenger da seff hjelp fra noen som kan sveise å få satt alt på plass!

glassfiber- hvor dyrt er dette egentlig? og er det noe som er veldig vanskelig å jobbe med??

har tenkt å "kapsle" rulleburet inni glassfiberen og, slik at denne ikke syns, utenom at man ser formene på glassfiberen!

hele interieøret (tak,sider og gulv) skal glassifiseres! samt nytt instrument panel, og bagasjerommet!

bredding- er det mulig å "lime" på skjermbreddere fra en annen bil (si riger bredding) og få dette til å passe bra med til min bil? og er det noe spess man må tenke på ved å gjøre evt dette?

dette var alt for denne gangen.. håper på mange gode og brukbare svar.. :)

ha dette i tanken da.. er ikke sikkert dette prosjektet blir noe av.. men er en drøm jeg har hvertfall :)

så får vi se på tid, penger og kostnader om det lar seg gjøre ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bil lurer jeg også på.

Mitt svar til prosjektet er, ingenting er umulig! Hjul koster litt opp og ned. Jobber selv med det. Hos oss blir det fort 10 lapper for alu og 215/45-18 Michelin-gummi har faktureringsgrunnlag på 3562,- pr stk. Men hos Sharif er det HELt andre priser.

-Å bredde skjermer er heller ikke umulig, litt "custom" arbeid. Du ser jo spesielt på denne delen av forumet hva folk får til. Det samme gjelder bur.

-Glassfiber interiør...det er vel stort sett tid og ork.

Til slutt, ingen problem med mye tid og vilje! Få høre litt mer om hva slags bil og annen info så kan sikkert flere gi deg bedre eksakte svar!

Lykke til!

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen det er snakk om er en 1994 Honda Concerto!

en skjelden bil her i norge.. men går en del av den i england! gikk hvertfall..hehe :)

er jo og litt dette med breddingen jeg lurer på hva som passer! hvor breit jeg kan gå (les: trenger å gå!) skal jo ikke utvide selve bredden på hjula (så framt jeg ikke setter på 215 dekk da.. 205 er i følge boka max bredde jeg kan ha!) men felgane tror jeg ikke går lenger enn til 17" så om det holder med å valse litt.. eller om det kan evt lønne seg å klaske på noe ekstra.. det blir opp til noen som faktisk har peiling på dette til å hjelpe meg med å avgjøre :) hehe

bilen skal jo seff og senkes.. er og derfor jeg tenkt på dette med breddingen!

har dessverre ikke no bra bilde av bilen, så jeg kan ikke legge ut noe bilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey hey mate...

Bur er ikke spesiellt dyrt egentlig, pedersons racing selger bur til biler til en rimelig pris, de kan også fikse etter mål, er mye fram og tilbake med regler på dette da, alt ettersom hvem du treffer på "trangsyntet"

Buret skal være polstret er du kan treffe det med hodet, det skal heller ikke vært stang forbi der du sitter, alså mellom deg og døra (kanskje med en som er avtagbart)

Sveisinga av buret forlanger noen at skal vært, og ha papirer fra en autorisert sveiser....

Med breddinga så syntes jeg du skal ikke lime på noe, men du kan jo valse dem selv med en (valser?) tror ikke du trenger å bredde egentlig....

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, som dere ser på di bildane, så er det et utkast for bur!

som dere og ser på bildet som ElCamino la ut, så er dette en 5 dørs bil.. og jeg skal ha bakseter i saken :) hehe

og det er takluke, så da må jo "stangen" mellom b-stolpane (om det heter det) være litt lavere enn de andre.. så glasset kan komme seg under der.. hehe :)

og jeg vil ikke ha noe X i bak vinduet.. så der ska det i såfall gå over nede, og oppe ved taket.. hehe :)

men som en fåreløbig raport.. ser det der ut som noe som kan funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider