Gå til innhold

Alpine-prosjekt

Ranger emnet


Typhon

Anbefalte innlegg

Heysann!

 

Driver på å mekker anlegg i bilen min. Har ikke fått tatt non bilder enda men det kommer.

 

Det som jeg har sikla litt på er fra Alpine og er som følger:

Frontsett = Alpine SPX-177R - 6 1/2" komponentsett

Bak = Alpine SPX-177R - 6 1/2" komponentsett

Sub = Alpine SWX-1242D - 1000W RMS / 3000W peak

Monoblokk = Alpine MRD-M1005 - 1000W x 1 @ 2 ohm

4kanaler = Alpine - MRV-F345 - 100W x 4 @ 4 ohm

 

Hvis man kjøper detta fra statene havner prisen på et fornuftig nivå. Men er dette et fornuftig valg? Alpine er bra etter det jeg har hørt fra andre og hørt i bil selv.

 

Vil dette være en bra "pakke" sammen? hele bilen skal dempes med brown bread og nye dørpaneler e.t.c. skal lages nytt av glassfiber.

 

Må få tatt noen bilder av bagasjen slik den er nå, har begynt å gå amok med no glassfiber baki der og ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo komme med et budsjett så kan det jo hende at det kommer mange glupe forslag fra folk her inne.

Prisene i Norge er nå ikke allverden værst hos entusiastene som driver forretning, men handler du hos store kjeder kun ute etter profitt så er det fare for at det kan koste mer enn det smaker.

Det er mye spennende på markedet her om dagen; TRU, Soundstream, Fusion, Morel, Earthquake, Helix, Hertz, osv...

 

Sistnevnte fikk meg til å sperre opp øya, sjekk selv parametrene på hjemmesida.

Energy serien har suber med mms på 137.3g, en følsomhet på 97db, samt RMS rating på 350W. Her er det jaggu muligheter for å trøkke til selv med relativt små forsterkere.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjett er veldig vanskelig å sette opp, da jeg kommer til å kjøpe inn ting litt etter litt. Har veldig lyst på alpine siden jeg har hørt noe av dette spille og er fornøyd med det jeg hørte. En annen positiv ting med disse er også utseendet. Men er det noe jeg burde forandre på i oppsettet? større/mindre forsterkere e.t.c.? Trur jeg har kommet fram til noe som burde være bra men man vet aldri ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heysann!

 

Driver på å mekker anlegg i bilen min. Har ikke fått tatt non bilder enda men det kommer.

 

Det som jeg har sikla litt på er fra Alpine og er som følger:

Frontsett = Alpine SPX-177R - 6 1/2" komponentsett

Bak = Alpine SPX-177R - 6 1/2" komponentsett

Sub = Alpine SWX-1242D - 1000W RMS / 3000W peak

Monoblokk = Alpine MRD-M1005 - 1000W x 1 @ 2 ohm

4kanaler = Alpine - MRV-F345 - 100W x 4 @ 4 ohm

 

Hvis man kjøper detta fra statene havner prisen på et fornuftig nivå. Men er dette et fornuftig valg? Alpine er bra etter det jeg har hørt fra andre og hørt i bil selv.

 

Vil dette være en bra "pakke" sammen? hele bilen skal dempes med brown bread og nye dørpaneler e.t.c. skal lages nytt av glassfiber.

 

Må få tatt noen bilder av bagasjen slik den er nå, har begynt å gå amok med no glassfiber baki der og ;)

 

Sjekka litt Alpine selv når jeg skulle ha spiller, kom faktisk frem til at det var billigere her en i usa og andre nett sjapper. En annen fordel er at Alpine i Norge har 2 års FULL garanti, greit å ha et sted å gå t hvis noe skjer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren jeg skal ha blir vel toppmodellen til panasonic... Den er heftig :peace:

 

Men elementene og forsterkerne sparer jeg non kroner på ved å kjøpe fra utlandet, like greit synes jeg.

 

Gleder meg til jeg får kommet skikkelig i gang, blir vel noen bilder i kveld siden jeg nå har lånt digitalkamera :D

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår