Gå til innhold

styling til volvo 142

Ranger emnet

TurboTony

Anbefalte innlegg

hei sann er det noen som vet hvor jeg får tak i volvo142 styling????

og reserve deler å ???? :volvsmile

nå er jo BCB ledende forhandler i norge av volvo styling, så du får vel prøve å sende dei en mail... men trur styling til en 142 kan være vanskelig å skaffe :rolleyes:

- Volvo 940 LT, 1997 modell -

- Volvo 940 GL *Gold Edition* (solgt) -

Kjør hardt, kjør stil, kjør Volvo uten tvil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk gud for at det ikke finnes stylig i disse dager til 142!

du kan ikke finne på å ødelegge en så fin bil med glassfiber og plast :boxing :deng

142 skal tas på samme måte som amazon :

av med lister

muligens taksenkes

slippes helt ned

inn med en grei/værsting motor

på med bredda stålfelger, evt feite kroma felger... feks american racing

pen dyp farge

så det så... hehe :bump

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk gud for at det ikke finnes stylig i disse dager til 142!

du kan ikke finne på å ødelegge en så fin bil med glassfiber og plast :boxing :deng

av med lister

muligens taksenkes

slippes helt ned

pen dyp farge

så det så... hehe :bump

denne bilen skal værtfal ikke taksenkes!!!!

felger

senking

lakker om

ja og crasy motor !!!!

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av med lister

muligens taksenkes

slippes helt ned

pen dyp farge

Litt om min bil [skrytemodus]

Listene har jeg tatt av

Taksenking skjer ikke....

Den er ferdig slipt nå straks

Har satt inn en b230e motor, skal montere turbo etterhvert.

Bredda stålfelger har jeg nok desverre ikke, men lurer på om jeg skal kjøpe 18"

Den skal lakkes om to uker i en farge som heter Blu tour de France, er den lakken Ferrari lakker de blå bilene sine med. Den er mørk og dyp og rett og slett deilig.. :P

[/skrytemodus]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" vil bare se dumt ut etter mitt hode. Kjøp heller noe råe 17" (jeg liker best feite 15/16" jeg, på så gamle biler, helst klassiske felger, les bredda stål, am.racing o.l) Men fjern lister, "dyp" lakk (helst ikke noe alt for fancy) slipp den heeeeeeelt ned, ikke sot(blir som regel mere cleant uten) masse som kan gjøres =)

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" vil bare se dumt ut etter mitt hode. Kjøp heller noe råe 17" (jeg liker best feite 15/16" jeg, på så gamle biler, helst klassiske felger, les bredda stål, am.racing o.l) Men fjern lister, "dyp" lakk (helst ikke noe alt for fancy) slipp den heeeeeeelt ned, ikke sot(blir som regel mere cleant uten) masse som kan gjøres =)

lykke til

takk takk. men jeg skal iværtfal prøve så godt som muligt å:

finne noen kule felger...

sette på dobbel gassere...

har veldig veldig lyst til å ha, seg 3 trimming 185 hester :fire:

ja jeg har glemt å si dette men når jeg kjøpte bilen fikk jeg litt bakover fveis hehe det er skive bremser foran og bak på den :)

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har glemt å si dette men når jeg kjøpte bilen fikk jeg litt bakover fveis hehe det er skive bremser foran og bak på den :)

bakoversveis av det hvorfor det.. Volvo i 140 serien ble ikke levert med tommel brems bak. Den har alltid hatt skiver bak.

Eller retter sagt den har skivebremser foran, skive bremse og trommel bremese bak... Handbrekket er nemmelig trommel, mens vanlige bremeser er skiver.

Sikker noen som vil si at det ikke stememr men her beviset:

Fakta

Fakta 140-seiren

* Volvo 142 1971 ble produsert i 71 910 eksemplarer. I alt ble det fra 1967 til 1974 produsert 459 246 biler av 142-modellen.

* Totalt for serien: 142, 144 (firedørs) og 145 (stasjonsvogn) ble det laget 1 251 371 biler. Senere overtok 240-serien som holdt det gående langt ut på 80-tallet.

* Historie: Volvo startet arbeidet med en ny modell allerede i 1960. Hovedtrekkene i designen godkjent i 1962. Mye fra Amazonen ble brukt. Først i august 1966 ble bilen vist for pressen. Produksjonen startet i januar 1967.

* Sikkerhet: 140-seiren ble banebrytende med støt-absorberende soner foran og bak, doble bremsekretser med skivebremser på alle hjul og kollisjonsvennlig interiør.

* Motor: B18 de to første årene. B20 fra 1969.

* De ulike B20-motorene: Felles for alle fire typene:4 sylindre, 88,9 med m.m. sylinderdiameter, 80 m.m. slaglengde, 1990 kubikkcm volum, toppventilert.

* Effekt DIN: B20A 82 hk/4700, B20B 100 hk/5500, B20D 95 hk/5300, B20E 124 hk/6000

* Kompresjon: B20A 8,7 - B20B 9,3 - B20D 9,3 - B20E 10,5.

* Forgasser: B20A har Zenith-Strömberg, B20B og B20D har Zenith-strømberg eller SU-HIF 6, B20E har elektronisk innsprøytning.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakoversveis av det hvorfor det.. Volvo i 140 serien ble ikke levert med tommel brems bak. Den har alltid hatt skiver bak.

Eller retter sagt den har skivebremser foran, skive bremse og trommel bremese bak... Handbrekket er nemmelig trommel, mens vanlige bremeser er skiver.

Sikker noen som vil si at det ikke stememr men her beviset:

Fakta

Fakta 140-seiren

* Volvo 142 1971 ble produsert i 71 910 eksemplarer. I alt ble det fra 1967 til 1974 produsert 459 246 biler av 142-modellen.

* Totalt for serien: 142, 144 (firedørs) og 145 (stasjonsvogn) ble det laget 1 251 371 biler. Senere overtok 240-serien som holdt det gående langt ut på 80-tallet.

* Historie: Volvo startet arbeidet med en ny modell allerede i 1960. Hovedtrekkene i designen godkjent i 1962. Mye fra Amazonen ble brukt. Først i august 1966 ble bilen vist for pressen. Produksjonen startet i januar 1967.

* Sikkerhet: 140-seiren ble banebrytende med støt-absorberende soner foran og bak, doble bremsekretser med skivebremser på alle hjul og kollisjonsvennlig interiør.

* Motor: B18 de to første årene. B20 fra 1969.

* De ulike B20-motorene: Felles for alle fire typene:4 sylindre, 88,9 med m.m. sylinderdiameter, 80 m.m. slaglengde, 1990 kubikkcm volum, toppventilert.

* Effekt DIN: B20A 82 hk/4700, B20B 100 hk/5500, B20D 95 hk/5300, B20E 124 hk/6000

* Kompresjon: B20A 8,7 - B20B 9,3 - B20D 9,3 - B20E 10,5.

* Forgasser: B20A har Zenith-Strömberg, B20B og B20D har Zenith-strømberg eller SU-HIF 6, B20E har elektronisk innsprøytning.

kult da!!! :D jaja er vis ikke bare min da hehe

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligna på min ja.. Bortsett fra at min er 144 da. Hvilken årsmodell er det? Min er hvertfall '71. Mye ga du for den forresten? Klarer ikke å se prisen på bildet?

Men vi inntar skrytemodus igjen [skrytemodus]

Det med motor, bremser og sånnt stemmer jo ikke hvis man har vært frampå med litt nytt stæsj! :D (Eks. b230 motor, ny girkasse med overdrive på alle gira, ventilerte skivebremser hele veien, 240 aksling med sperre++)

[/skrytemodus]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligna på min ja.. Bortsett fra at min er 144 da. Hvilken årsmodell er det? Min er hvertfall '71. Mye ga du for den forresten? Klarer ikke å se prisen på bildet?

Men vi inntar skrytemodus igjen [skrytemodus]

Det med motor, bremser og sånnt stemmer jo ikke hvis man har vært frampå med litt nytt stæsj! :D (Eks. b230 motor, ny girkasse med overdrive på alle gira, ventilerte skivebremser hele veien, 240 aksling med sperre++)

[/skrytemodus]

jo da ga 14.000 for den alt er i orden med den da , trenger bare lakk å felger :) det er den 72model ......

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider