Gå til innhold

styling til volvo 142

Ranger emnet

TurboTony

Anbefalte innlegg

Åkai, jeg ga faktisk bare 12'000 for min. En veldig grei pris synns jeg. Særlig med tanke på modifikasjoner. (ja, alt er Eu-godkjent) :P

98144070.jpg

Utgifter sålangt:

1000,- på lakk

1250,- for pussing og lakking (fikk en kamerat til å gjøre det for meg)

ca 500,- på sparkel, sandpapir o.l.

Er ikke så ille, men det kommer jo mer. Må prøve å få gjort noe med interiøret, få lagt nye tepper og sånnt. Har også planer om turbo, og det koster jo sitt.

Hva for slags planer har du med bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Totalt for serien: 142, 144 (firedørs) og 145 (stasjonsvogn) ble det laget 1 251 371 biler. Senere overtok 240-serien som holdt det gående langt ut på 80-tallet.

240 ble lagd fram til 1993 :)

1987 Audi 90 Quattro

1969 Volvo Amazon

Low class, low budget, high octane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 ble lagd fram til 1993 :)

ups la ikke merke til at det sto der..... jeg klippte det ut og limte det inn fra en annen side..

Men du har rett den siste 240 kom ut av fabrikkeni 1993. retter sagt 5 mai 1993 etter mine data skulle det være en veldig spesiel 240 stasjonsvogn fargen skal være hvit.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

triks: førerdører fra 240 skal passe på 140, så får du finere speil (særlig du med 144) og slipper 3-kantvinduet..

og støtfanger må på.. type liten..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkai, jeg ga faktisk bare 12'000 for min. En veldig grei pris synns jeg. Særlig med tanke på modifikasjoner. (ja, alt er Eu-godkjent) :P

98144070.jpg

Utgifter sålangt:

1000,- på lakk

1250,- for pussing og lakking (fikk en kamerat til å gjøre det for meg)

ca 500,- på sparkel, sandpapir o.l.

Er ikke så ille, men det kommer jo mer. Må prøve å få gjort noe med interiøret, få lagt nye tepper og sånnt. Har også planer om turbo, og det koster jo sitt.

Hva for slags planer har du med bilen?

jeg har jo tatt rusten i hjul buene bak var bare litteran der!

skal prøve å få tak i noen kule felger helst volvo sine turbo felger,

sette oppi cd/mp3 spiller,

har veldig veldig lyst til å om lakkere bilen i mørke blå,

trim skal det kommer på når jeg begynner å jobbe som yrkes sjafør til neste år. det er planen min. :)

793003-bilde3-volvo116.jpg

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm! Er det originalsetene med en annet setetrekk? Den så forresten mistenkelig "tom" ut den midtkosollen din også synns jeg? Bare varmetråder og nødblinkers som er der?

Står det forresten original motor og girkasse i din?

og til LoCDoG: Skal ha noen andre speil selvfølgelig... Men trekant vinduet må man jo ha, er halve sjarmen aleine det.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm! Er det originalsetene med en annet setetrekk? Den så forresten mistenkelig "tom" ut den midtkosollen din også synns jeg? Bare varmetråder og nødblinkers som er der?

Står det forresten original motor og girkasse i din?

og til LoCDoG: Skal ha noen andre speil selvfølgelig... Men trekant vinduet må man jo ha, er halve sjarmen aleine det.. ;)

ja det er orginal seter med trekk, ja og jeg har ikke en drit i mitkonsollen

bare orginalt skal mekke meg turteller o volt meter der, yepps motoren og girkassa er 100% orginalt :) mer du lurte på ???? hehe :)

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm! Tja, var det noe mer nå?

Jo, åssen cd-spiller skal du ha i den? Har en blaupunkt i min nå. Helt vanlig, men har egentlig lyst på en som ser sinnsykt retro ut, men som likevell spiller av mp3. Forslag?

har ikke helt peppling på cd spillere hehe jvc eller sony er sikkert bra :)

når jeg kjøpte bilen fikk jeg med 2 xplod høytaler :D kjøper bare ett eller annent med blåt lys

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehey! Har to xplod høytalere jeg også.. Hehe! De ovale med sånn diskantplupp på midten? Tenkte jeg skulle kjøpe den headuniten til xplod, er veldig bra, og koster bare 1600ca. Men det er jo ikke så kult med fancy schmancy headunit i en veteranbil.

vet hehe :)

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider