Gå til innhold

Trenger hjelp fra BMW-ekspertene (325i -87 E30):pray

Ranger emnet

herbal

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i den siste tiden hatt en litt rar klikke-lyd når jeg skal vri om nøkkelen, og skru på tenninga. Denne lyden er ikke der hele tiden, men kommer og går. Det er akkurat som om det er et stort relé som slår seg av og på når jeg skrur tenninga av og på. Kan hende lyden har vært der før, men jeg har ikke lagt merke til den før nå i det siste.

Jeg har sjekket litt rundt inni dashbordet, og funnet ut at lyden kan komme fra en del som ser ut som en ventil som er koplet til slangene til varmeapparatet.

Jeg har tatt noen bilder, så ta en titt på de.

Er det noen som vet hva denne delen er til? Noen som vet om det skal være sånn lyd i den innimellom?

På forhånd takk for alle svar!

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Hell yeah!!

BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original)

BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod.

[x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe med at vannet ikke skal gå innom varme aparatet før motoren har nådd en viss tempratur da?? Er ikke sikker på dette altså bare kom til og tenke på det.

Det sitter også et rele som styrer bensin pumpa, slik at den får bygd opp trykk når du skur på tenninga. Hører dette ganske godt i min bil.

Men tror ikke den ventilen du har sitter på min bil (E30 323)

-Strøken BMW 320i (bruksbil) Ser etter s50 motor (e36 m3 3 liter) noen som har??

-Volvo 240 89mod (solgt)

-BMW E30 323 rieger GTS (solgt)

-Golf 2 90mod (solgt)

-Honda NSR 125 (180ccm) (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut hva det var for noe. Det er en kran som skrur seg av og på. Den er kobla til vannslangene til varmeapparatet. Når varmeapparatet står på det kaldeste (blå), slår "vannkrana" inn. Når jeg justerer temperaturen opp, slår den seg av. Klikkelyden er med andre ord ikke en feil.

Hell yeah!!

BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original)

BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod.

[x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider