Gå til innhold

Bil stopper når jeg skal gire mens den står roligt

Ranger emnet

dankis

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har ett snodig problem med bilen min. Det er som følger:

Når jeg skal gire til R,1 eller 2 mens bilen står roligt så stopper den og hvis jeg kjører med den, så poffer turtelleren til 0 så til 4000 og så til det vanlige.

Pluss at det kommer en rar lyd fra motor-rommet. Eller hvor det er fra.

Men hvis jeg slurer den så går det greit.

Så jeg trenger ikke og vri om nøkkelen for og stoppe bilen lengre, så det er bare og fyre inn clutchen å så sette den i 1 eller 2 :(

Har ikke prøvd 3 og 4 sikkelig enda.

Noen som har peiling på hva det kan være?

Kan det være det at den er for varm? Har jo være jævlig varmt ute i dag da.

Mvh Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg finne ut om det er den? Er ikke helt stø innen det tekniske på bil.

Finnes det noen andre måter og sjekke det på en den lufta? For jeg er meget dett i desa for tiden.

sjekk clutchen enkelt ved å sette bilen i 1 gir.. full brems på hjulene og slitt clutchen ut.. da skal bilen kveles.. om det ikke sjer prøv enda en gang med litt gasspådrag.. om den sviver da når koblingspedalen er helt ute er d defekt clutch....

eller prøv hard belastning i bakker eller flate strekninger.. altså kjør bilen hardt.. ser du om turtallet øker mye i forhold til hastigheten.. gjør den det kan det være et tegn på defekt kobling/clutch!

peri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke det i dag når jeg skal hjem fra jobben, for jeg vet omtrent turtall ved antall km/t.

Siden folket her og naboene har lagt seg, så vil jeg helst ikke vekke de.

Siden det er nokså bratt oppover mot her vi bor nå. Så er det perfekt og teste hva bilen duger i oppoverbakke.

Kan det være noe annet en clutchen? Vil ha flere tips så jeg har flere ting og gå etter. Min onkel mente at det kunne være kondens, for han hadde opplevd noe lignende, og det funka med kondensfjerner. Ja, om sommeren det og.

Så hvis det gjentar seg, så kommer jeg til og prøve med det (bare for og prøve). Hvis ikke så kommer jeg tilbake til denne tråden og maser litt til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke det i dag når jeg skal hjem fra jobben, for jeg vet omtrent turtall ved antall km/t.

Siden folket her og naboene har lagt seg, så vil jeg helst ikke vekke de.

Siden det er nokså bratt oppover mot her vi bor nå. Så er det perfekt og teste hva bilen duger i oppoverbakke.

Kan det være noe annet en clutchen? Vil ha flere tips så jeg har flere ting og gå etter. Min onkel mente at det kunne være kondens, for han hadde opplevd noe lignende, og det funka med kondensfjerner. Ja, om sommeren det og.

Så hvis det gjentar seg, så kommer jeg til og prøve med det (bare for og prøve). Hvis ikke så kommer jeg tilbake til denne tråden og maser litt til :P

kondens vil oppleves mer som dårlig effekt og fusking.. mn kan også være dette.. hadde samme problemet med mopeden min i fjord.. den daua når jeg satte den i 1 gir.. + den sveiv som ei hore på tomgang.. sleit med å holde liv i seg selv liksom.

hvordan sviver bilen din på tomgang da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka de tingene i dag. Den kveler seg når det er full brems og clutch helt ut, og turtallet er helt normalt ved kjøring og den er faktisk renere på tomgang nå av en eller annen rar grunn

Før så hoppa turtelleren ca 100 rpm, men det skjer ikke lengre.

Ihvertfall som jeg har fått med meg.

Jeg hadde med meg en i fra jobben i dag, og han sa at det lukta svidd Han visste ikke hva det var.

Opplevde i går at den stoppa helt av seg selv. Skulle fylle luft på dekkene og plutselig så stoppa den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka de tingene i dag. Den kveler seg når det er full brems og clutch helt ut, og turtallet er helt normalt ved kjøring og den er faktisk renere på tomgang nå av en eller annen rar grunn

Før så hoppa turtelleren ca 100 rpm, men det skjer ikke lengre.

Ihvertfall som jeg har fått med meg.

Jeg hadde med meg en i fra jobben i dag, og han sa at det lukta svidd Han visste ikke hva det var.

Opplevde i går at den stoppa helt av seg selv. Skulle fylle luft på dekkene og plutselig så stoppa den.

du ha ikke fått noe på tanken som ikke skulle vært der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clutchveska er sjekka og den var full. Bilen er ganske varm for tiden da. Er nesten på det røde. Kan det ha noe og si?

Tror jeg missforsto litt. Du mente vel clutchvesketanken og ikke bensintanken som jeg først mente/skrev? I såfall, så har den vært lukket hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg ikke lest en dritt av det som har blitt skrevet her, bare overskriften. men kompisen min fikset det samme problemet for noen dager siden, det var lambdasonden som var på tryne... når han clutchet så kubbet bilen hele tiden.. til og med når han kjørte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider