Thomas189 Skrevet Juni 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 Åssen tror dere en Ford Escort MK1 ell MK2 med RS turbo motor hadde vært?? Ell i en capri??? Funderer på om det hadde blitt et tøft prosjekt, pga bilene er billig (noen av de) og motoren er billig. + fet lakkering, fet eksos, felger, bremser og et passe anlegg Hva synes dere?? Noen som har gjort dette før??? Siter Evobenz project * MB 190E 2.3-16v Prosjekt * '04Yamaha TZR 50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Juni 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 Om du skal bygge en slik bil med RS turbo motor så har du ikke inni anlegg. Da bygger du veltebur og lager det til en komplett banebil. :) Jeg tror det er MANGE som har gjort dette før.... Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SylteRacing Skrevet Juni 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 Er enklere med en cosworth-motor fra sierra. En RS-turbo har jo tverrstilt motor og feilhjulstrekk. Escort mkI og mkII har jo bakhjulsdrift. Eller en oppskremt IS-motor... Jeg bygde en Kadett C (er jo omtrent samme bilen som escort mkI) med 2,2i rekord motor for noen år siden. Satte turbo på denne og det var kjempegøy bil. 900kg og 200hk Siter MB190E 3.0-24V TIC MB300TE Audi A4 Avant 1.9TDI Quattro http://www.powerpp.no - http://www.estuning.no - http://sylteracing.googlepages.com/home Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zetec-escy Skrevet Juni 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 Enig med sylteracing der.... kjøp cossie motor i stedet... mye lettere å sette inn... Siter Ford vant alt.... (I likhet med alle andre merker) :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Escort Speed Skrevet Juni 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 eller zetec turbo?? men letteste er vel CW motor ja!!! men alt er mulig bare man har penger og kunnskap om det!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas189 Skrevet Juni 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 eller zetec turbo?? men letteste er vel CW motor ja!!!men alt er mulig bare man har penger og kunnskap om det!! Penger er en hindring ja! Siter Evobenz project * MB 190E 2.3-16v Prosjekt * '04Yamaha TZR 50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 Penger er en hindring ja! Da er det jo ingenting i veien for å bruke ei Volvo rødblokk med turbo. Disse får man for en slikk og ingenting, og samme faen hva bøndene sier så er dette strålende gode motorer! Men man må nok belage seg på litt arbeide med motorfester, girkassefester og overgang til mellomakselen. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zetec-escy Skrevet Juni 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 neia... ikke no` volvo tull i escort! :boxing hvis penger er et stort problem kan du friske opp en 2.0OHC litt.... eller så kan du kjøpe en komplett sierra cosworth fra ett eller annet sted i europa og selge alle delene du ikke trenger... det er det jeg gjør hvis jeg skal ha cossie motor i escorten min..... Siter Ford vant alt.... (I likhet med alle andre merker) :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
escortmk1 Skrevet Juni 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 kjøp escort du det er en utrolig fin og liten bil.. rs turbo motorn er ikke no problem å putte nedi sierra kassene passer ca rett på... en bakdel med rs snurrbo motorn er att det er en cvh motor og pga vinklen mellom innsugs ventilen og avgass ventilen begrenser ventilstørrelsen og løftet seg og det er antakelig ikke mulig å ta tu mere enn 250-300 gamp med ekstrem trimm... Siter escort mk1 (prosjekt) volvo 240 nå med v8(skrot) chevrolet c10 1985 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Juni 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 vet jeg sikkert blir både bannlyst og forfulgt med dødstrusler nå men.. må bare prøve.. hehe :) er det mulig å kaste en slik RS motor nedi en honda?? eller blir det for mye stress?? (sorry jeg sporer litt ut her.. men tema går jo ut på ca det samme :) hehe) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
escortmk1 Skrevet Juni 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 allt er jo i prinnsippet mulig.. både med feilhjulstrekk og bakhjulsdrift... hadde vært tøft med en civic som kommer hestebredt rundt svinga!!! Siter escort mk1 (prosjekt) volvo 240 nå med v8(skrot) chevrolet c10 1985 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2005 vet jeg sikkert blir både bannlyst og forfulgt med dødstrusler nå men.. må bare prøve.. hehe :) er det mulig å kaste en slik RS motor nedi en honda?? eller blir det for mye stress?? (sorry jeg sporer litt ut her.. men tema går jo ut på ca det samme :) hehe) Spørsmålet mitt blir da: "hvorfor"? Hva er målet? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet Juli 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2005 kjøp escort du det er en utrolig fin og liten bil.. rs turbo motorn er ikke no problem å putte nedi sierra kassene passer ca rett på... en bakdel med rs snurrbo motorn er att det er en cvh motor og pga vinklen mellom innsugs ventilen og avgass ventilen begrenser ventilstørrelsen og løftet seg og det er antakelig ikke mulig å ta tu mere enn 250-300 gamp med ekstrem trimm... Det finnes Sierraer som ble levert med CVH motoren orginalt... Så det er fullt mulig og bruke en RST motor, men jeg ville mye heller valgt noe annet. Zetec er mye bedre da... Og dytte en RS Turbo motor i en Honda er jo ett skritt fram og minst to tilbake da... Det er mer arbeid enn det er verdt, og så ender du opp med en motor som er dårligere enn Honda sin egen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Juli 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2005 Spørsmålet mitt blir da: "hvorfor"? Hva er målet? målet er å ha en kjapp bil.. med en motor som er lett og billig å trimme :) hehe (om jeg ikke tar feil, så er vel forl lettere og billigere å trimme enn honda motorer!! ) men seff, hadde jeg hatt råd til en V-Tec, så hadde jeg jo seff kasta en slik nedi da :D hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2005 målet er å ha en kjapp bil.. med en motor som er lett og billig å trimme :) hehe(om jeg ikke tar feil, så er vel forl lettere og billigere å trimme enn honda motorer!! ) men seff, hadde jeg hatt råd til en V-Tec, så hadde jeg jo seff kasta en slik nedi da :D hehe Jeg skal gjerne være den første til å innrømme at å trimme en allerde kvass Honda VTEC-motor er langt fra enkelt og slett ikke billig, så jeg ser fordelene med en motor som allerede har turbo i standardutførelse. MEN, når man går den ekstra mila og investerer i et riktig dimensjonert turbokit, et bensinsystem som leverer varene og et motorstyringssystem som gjør at motorens parametre er helt riktige på fullgass-repar; da kan man ende opp med noe sånt som dette: -Original B18C1 DOHC VTEC Integra GSR-motor -Type-R topp med Blox sine turbo-kammer -Presicion SC61 -Original innmat i blokka (rett over 9.5:1 i statisk komresjon med Type-R-toppens større volum i forbrenningskammeret) -Blox innsugsmanifoild -Restriktiv "log"-stil eksosmanifoild -NepTune-chippet original styrehjerne (det beste programmet for originale hjerner) -1.3 kg/cm2 ladetrykk på VP Racefuels C16 Edit: Dette er altså 395 WHP (hester på hjulene) og 277 footpounds (374 Nm) på hjulene. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.