Gå til innhold

En liten drøm

Ranger emnet


Thomas189

Anbefalte innlegg

Åssen tror dere en Ford Escort MK1 ell MK2 med RS turbo motor hadde vært??

Ell i en capri???

 

Funderer på om det hadde blitt et tøft prosjekt, pga bilene er billig (noen av de) og motoren er billig.

 

+ fet lakkering, fet eksos, felger, bremser og et passe anlegg

 

Hva synes dere??

 

Noen som har gjort dette før???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enklere med en cosworth-motor fra sierra.

En RS-turbo har jo tverrstilt motor og feilhjulstrekk. Escort mkI og mkII har jo bakhjulsdrift.

 

Eller en oppskremt IS-motor...

 

Jeg bygde en Kadett C (er jo omtrent samme bilen som escort mkI) med 2,2i rekord motor for noen år siden. Satte turbo

på denne og det var kjempegøy bil. 900kg og 200hk

MB190E 3.0-24V TIC

MB300TE

Audi A4 Avant 1.9TDI Quattro

http://www.powerpp.no - http://www.estuning.no - http://sylteracing.googlepages.com/home

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger er en hindring ja!

Da er det jo ingenting i veien for å bruke ei Volvo rødblokk med turbo. Disse får man for en slikk og ingenting, og samme faen hva bøndene sier så er dette strålende gode motorer! Men man må nok belage seg på litt arbeide med motorfester, girkassefester og overgang til mellomakselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neia... ikke no` volvo tull i escort! :boxing hvis penger er et stort problem kan du friske opp en 2.0OHC litt.... eller så kan du kjøpe en komplett sierra cosworth fra ett eller annet sted i europa og selge alle delene du ikke trenger... det er det jeg gjør hvis jeg skal ha cossie motor i escorten min.....

Ford vant alt.... (I likhet med alle andre merker)

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp escort du det er en utrolig fin og liten bil.. rs turbo motorn er ikke no problem å putte nedi sierra kassene passer ca rett på... en bakdel med rs snurrbo motorn er att det er en cvh motor og pga vinklen mellom innsugs ventilen og avgass ventilen begrenser ventilstørrelsen og løftet seg og det er antakelig ikke mulig å ta tu mere enn 250-300 gamp med ekstrem trimm...

escort mk1 (prosjekt)

volvo 240 nå med v8(skrot)

chevrolet c10 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet jeg sikkert blir både bannlyst og forfulgt med dødstrusler nå men.. må bare prøve.. hehe :)

 

er det mulig å kaste en slik RS motor nedi en honda??

eller blir det for mye stress??

 

(sorry jeg sporer litt ut her.. men tema går jo ut på ca det samme :) hehe)

Spørsmålet mitt blir da: "hvorfor"? Hva er målet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp escort du det er en utrolig fin og liten bil.. rs turbo motorn er ikke no problem å putte nedi sierra kassene passer ca rett på... en bakdel med rs snurrbo motorn er att det er en cvh motor og pga vinklen mellom innsugs ventilen og avgass ventilen begrenser ventilstørrelsen og løftet seg og det er antakelig ikke mulig å ta tu mere enn 250-300 gamp med ekstrem trimm...

Det finnes Sierraer som ble levert med CVH motoren orginalt... Så det er fullt mulig og bruke en RST motor, men jeg ville mye heller valgt noe annet. Zetec er mye bedre da...

 

Og dytte en RS Turbo motor i en Honda er jo ett skritt fram og minst to tilbake da... Det er mer arbeid enn det er verdt, og så ender du opp med en motor som er dårligere enn Honda sin egen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet mitt blir da: "hvorfor"? Hva er målet?

 

målet er å ha en kjapp bil.. med en motor som er lett og billig å trimme :) hehe

(om jeg ikke tar feil, så er vel forl lettere og billigere å trimme enn honda motorer!! )

 

men seff, hadde jeg hatt råd til en V-Tec, så hadde jeg jo seff kasta en slik nedi da :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

målet er å ha en kjapp bil.. med en motor som er lett og billig å trimme :) hehe

(om jeg ikke tar feil, så er vel forl lettere og billigere å trimme enn honda motorer!! )

 

men seff, hadde jeg hatt råd til en V-Tec, så hadde jeg jo seff kasta en slik nedi da :D hehe

Jeg skal gjerne være den første til å innrømme at å trimme en allerde kvass Honda VTEC-motor er langt fra enkelt og slett ikke billig, så jeg ser fordelene med en motor som allerede har turbo i standardutførelse. MEN, når man går den ekstra mila og investerer i et riktig dimensjonert turbokit, et bensinsystem som leverer varene og et motorstyringssystem som gjør at motorens parametre er helt riktige på fullgass-repar; da kan man ende opp med noe sånt som dette:

 

 

 

-Original B18C1 DOHC VTEC Integra GSR-motor

-Type-R topp med Blox sine turbo-kammer

-Presicion SC61

-Original innmat i blokka (rett over 9.5:1 i statisk komresjon med Type-R-toppens større volum i forbrenningskammeret)

-Blox innsugsmanifoild

-Restriktiv "log"-stil eksosmanifoild

-NepTune-chippet original styrehjerne (det beste programmet for originale hjerner)

-1.3 kg/cm2 ladetrykk på VP Racefuels C16

395stockmotor.jpg

Edit: Dette er altså 395 WHP (hester på hjulene) og 277 footpounds (374 Nm) på hjulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår