Gå til innhold

Importere golf II

Ranger emnet


cokeloop

Anbefalte innlegg

Lekte litt med tanken om å importere en golf II, gjerne en GTI.. :D

søkte litt på http://www.mobile.de og fant en del interessante "objekter" for å si det slik.. fant faktisk et par som hadde gått under 100.000km (ikke at vi skal stole 100% på disse tallene) som så nokså strøkne ut til et par tusen euro.

 

Men så kom jeg til å tenke på alle avgiftene rundt dette, så jeg undersøkte litt på http://www.toll.no, for der har de en fin engangsavgift kalkulator. Men her finnes jo kun nyere biler, så jeg måtte fylle ut noe som "ligna", dvs. det nermeste jeg fant var 1.9 TDI eller 1.6 Highline osv.. og med pris omregna til NOK (ca. 5-6-7000).

 

Kalkulatoren viste hele 20 000,- i avgifter, FØR moms på kjøpssummen.. men det må da være en del billigere siden jeg faktisk ikke hadde riktig bil på søket (fantes jo ikke under valgene deres)

 

Derfor lurte jeg på om noen visste noe rundt dette, erfaringer med import, fordeler, ulemper (km stand osv, ja vet :p ), kostnader, og ellers nyttig info rundt dette :)

 

fikk VELDIG lyst på golf etter å ha brukt 4 timer på jobb idag og lest kimojajaja ( <-- whatever :p) sin tråd om golfen hans. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Importere VW Golf 2 fra f eks Tyskland er for spesielt intereserte som har funnet en bil som er akkurat slik de SKAL ha bilen, eller om man finner en spesialutgave som er sjelden i Norge.

Det er nemlig veldig lite å spare på å ta inn denne typen bil. speiselt siden det kommer på en del frakt. pris eks.. frakt fra Frankfurt til Gjøvik med Lastebil 5200 nkr pluss papirarbeid.. totalpris rundt 6000.

 

MVH Anders med en del erfaring rundt emnet bruktimport.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nemlig veldig lite å spare på å ta inn denne typen bil. speiselt siden det kommer på en del frakt. pris eks.. frakt fra Frankfurt til Gjøvik med Lastebil 5200 nkr pluss papirarbeid.. totalpris rundt 6000.

 

Jepp, og det er jo absolutt en fordel å se bilen før man kjøper den. Jeg har en fin tommelfingerregel for meg sjøl. Er omreg-avgift på den type bil under 10k, så bør det være en god grunn for å importere fremfor å kjøpe i Norge. Den store guleroten ved import av nyere biler er at førstegangsregistrering i Norge er "gratis", mens omreg er svindyrt på nye biler.

 

En annen ting å tenke på også er hvorvidt om du får med 1 eller 2 hjulsett. Veldig mange i Tyskland som kjører på helårsdekk og har kun 1 sett med felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår