Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg??

Ranger emnet


Kenth

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 stk 12" punch i min golf4. en forsterker på 1200W.

 

Klarer ikke få noe bra bass i det heletatt... stygg blaffre lyd i subbera! Og de er helt nye og spillt inn fint!!

 

Når jeg prøver å justere opp bassen på forsterker elle spilleren blir bassen borte og det bare blaffrer.

 

Skrur jeg ned masse går det greit med korte bass slag ,men typ bass forsvinner.

 

Somsakt er bassera nye og forsterkeren burde være mer enn bra nok!

 

Hva F*** er feil her? Lite strøm? bruk av kondensator?

 

Håper noen kan hjelpe meg..

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

anlegg24ob.jpg

 

Bilen er en 4dørs golf 4! Kassa er ikke for stor for den ser kanske liten ut... Bruker den store forsterkeren kun til bassera..

 

Kan det ha noe å si hvis signalkablene bak cd spilleren er koblet på f.eks front eller center? Og ikke sub/Rear? Har ikke sjekket dette...

 

Men Hore lyset på forsterkeren blinker i takt med bassen.. hmmmz

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med deling av frekvensen? Hvor mange hertz står den på?

Sier du det gutt?? Detta skjønte jeg lite av... hmmm..

 

Kan det være noe feil med forsterkeren? er slik delefilter i den, men har prøvd med den både av og på. Eller som det står: HI , LOW og OFF...

 

Prøvde å bro koble bassera sammen men er fortsatt blaffring..

 

Håper noen kan gi meg noen gode råd...

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Guds skyld mann! Sett delefilteret på "LOW" still det så på 70 - 80 Hz ett sted.

Om du spiller med filteret i "OFF" eller "HIGH" posisjon er det ikke rart at det høres ræva ut. Stakkars elementer! Enn å måtte prøve å slite seg opp mot 15k - 20k Hz! Uha!

har du subsonisk filter så bør dette settes rundt der kassa ruller av mot ca -6 db så du ikke skader elementene ved mye pådrag med musikk som roter langt under tuningfrekvensen.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Guds skyld mann! Sett delefilteret på "LOW" still det så på 70 - 80 Hz ett sted.

Om du spiller med filteret i "OFF" eller "HIGH" posisjon er det ikke rart at det høres ræva ut. Stakkars elementer! Enn å måtte prøve å slite seg opp mot 15k - 20k Hz! Uha!

har du subsonisk filter så bør dette settes rundt der kassa ruller av mot ca -6 db så du ikke skader elementene ved mye pådrag med musikk som roter langt under tuningfrekvensen.

 

Var ikke 70-80 Hz litt vel høyt?

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår