safoll Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Hvor fikk du tak i ny bensinpumpe? Pris? Er det vanskelig å bytte ut den orginale med denne? Hei, deltok i et partikjøp på 200sx-forumet. Prisen for Walbro-kit'et ble 1149,- inkl. frakt. Skal ikke være noe problem å montere pumpen. Se forøvrig her for fremgangsmåte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Hei, deltok i et partikjøp på 200sx-forumet. Prisen for Walbro-kit'et ble 1149,- inkl. frakt.Skal ikke være noe problem å montere pumpen. Se forøvrig her for fremgangsmåte. Ok! Du får ta noen bilder og lage en god forklaring underveis du også da ;) Gi en lyd hvis du hører om flere slike partikjøp! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Hei, da var Walbro pumpen montert. Bilder og fremgangsmåte ligger her. Skal av sted og få mappet bilen i morgen, så får vi se hva denne duger til. grinchy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Hei, da var Walbro pumpen montert. Bilder og fremgangsmåte ligger her. Skal av sted og få mappet bilen i morgen, så får vi se hva denne duger til. grinchy Dette blir jo spennende :) Takk for fremgangsmåten! Edit: Må en mappe bilen etter bytte av bensinpumpe, eller gjør du det bare for å hente ut litt ekstra? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Må en mappe bilen etter bytte av bensinpumpe, eller gjør du det bare for å hente ut litt ekstra? Hei, man trenger ikke å gjøre dette. Grunnen til at jeg mapper bilen etter pumpe-skiftet, er at den originale bensinpumpen skal visstnok holde til ca. 1.2-1.3 bar, så nå jeg er litt nysgjerrig på hvor mye mer Walbro-pumpen kan levere nok bensin til, noe den egentlig skal gjøre. Må finne ut om denne oppgraderingen er verdt penga'. :deng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Hei, man trenger ikke å gjøre dette. Grunnen til at jeg mapper bilen etter pumpe-skiftet, er at den originale bensinpumpen skal visstnok holde til ca. 1.2-1.3 bar, så nå jeg er litt nysgjerrig på hvor mye mer Walbro-pumpen kan levere nok bensin til, noe den egentlig skal gjøre. Må finne ut om denne oppgraderingen er verdt penga'. :deng Ok! Du får gi en tilbakmeldign her da, vurderer å bytte pumpen min eg også. Så jo ikke så bra ut den gamle din da... Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Ok! Du får gi en tilbakmeldign her da, vurderer å bytte pumpen min eg også. Så jo ikke så bra ut den gamle din da... Hva var galt med den? :hvaskjera Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Hva var galt med den? :hvaskjera Filteret så rimelig dårlig ut! Brunt, og sikkert ganske tett av drit etter mange år i tanken! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Ok! Du får gi en tilbakmeldign her da, vurderer å bytte pumpen min eg også. Så jo ikke så bra ut den gamle din da... Nei, funksjonen på bensinpumpen er neppe optimalisert når filteret ser ut som en overdrevet dose med porsjonssnus. well Syns egentlig det var like greit å oppgradere pumpen når jeg først er oppe med den originale, i stedet for å bare bytte filteret. Dessuten er ikke en Walbro pumpe, som holder til 500 hk, noe særlig dyr i innkjøp, i forhold til ny original pumpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Nei, funksjonen på bensinpumpen er neppe optimalisert når filteret ser ut som en overdrevet dose med porsjonssnus. well Det var det jeg ville frem til og. Kan ikke du lage en How to her på forumet på bytte av bensinpumpe da, og på Mazdaforumet ;) Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet September 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Hei, da er det bare å fastslå at oppgraderingen av bensinpumpen var en "fin" invistering. Vi skrudde turbotrykket opp til 1.6 bar, uten at det oppstod skumle eksostemperaturer, men da gikk dumpventilen min til "de evige jaktmarker". grinchy Da var det like greit å gi seg der, kommer ikke til å kjøre på så høyt ladetrykk uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Kjører du på høyt til vanlig da? Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pookie Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 1 bar tror jg han kjører på... testet vell på dyno med 1,3 Siter Vegard RF Mazda Owners Group Norway - http://mazda-ogn.org/ [o] 1993 Mazda 323 GT-R [X] 1988 Honda "Shogun" CRX - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Kjører du på høyt til vanlig da? Hei, kjører på 1.1 nå, pga åpent luftfilter og 3" eksos uten katalysator. Kommer ikke til å stille opp trykket så mye mer, før jeg har fått montert en kjøler som håndterer kreftene litt bedre enn den originale kjøleren. birthday Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 1 bar tror jg han kjører på... testet vell på dyno med 1,3 Hei, den ble bremset til ca. 300 hk ved 1.3 bar ja. Da greide visst ikke bensinpumpen å henge med stort mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg