Gå til innhold

Bilen min

Ranger emnet

Skyline_401

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe aså det var ikke meninga å være så "kvass" som det hørtes ut..men jeg snakker bare av egen erfaring..! og når en ser hvaslags "dritt-folk" som går på mek.(okei ikke ALLE! var selv èn av FÅ som VILLE gå på skole!)så¨er det ikke rart at en ikke får ha ting i fred..synd egentlig..

men som sagt så er det ikke mye som skal til for å få til et tørt sted hjemme..er utrolig hva det går an å "finne" rundtforbi om noen i området rundt deg driver å bygger..da kan en plutselig få tak i det ene og det andre;)

lykke til med bygginga av bilen gorresten! har du tenkt å beholde den motoren eller hørte jeg noe snakk om en ft motor!? hehekommer nok til å merke det pålommeboka med den motoren der, har hørt de er rimelig tørste om man mater på litt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. Jeg begynner med rusta,og da kommer lakk.. også går jeg på¨understell, også motor, å til slutt tar jeg intriør å Felger,

veldig god prioritering synes jeg. en ting som er veldig viktig, med en gang du har pusst ned til stålet så må du ha på en vanntett grunning / lakk. for å få det beste resultatet.

om jeg var deg så ville jeg kjøpt mest mulig brukt. FT/FK er best, men også ganske dyrt. må nok regne 13 - 15ooo kr for motor og det du trenger. så det holder sikkert med en b21et, eller b230et. jeg ville ikke lagt _alt_ for masse penger ned i den, så lenge starter og går hver dag. sjangsen er veldig stor for at du kommer til å krasje den første bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. Jeg begynner med rusta,og da kommer lakk.. også går jeg på¨understell, også motor, å til slutt tar jeg intriør å Felger,

veldig god prioritering synes jeg. en ting som er veldig viktig, med en gang du har pusst ned til stålet så må du ha på en vanntett grunning / lakk. for å få det beste resultatet.

om jeg var deg så ville jeg kjøpt mest mulig brukt. FT/FK er best, men også ganske dyrt. må nok regne 13 - 15ooo kr for motor og det du trenger som lednigsnett, turbo, osv. girkasse kommer sikkert utenom. så det holder sikkert med en b21et, eller b230et. jeg ville ikke lagt _alt_ for masse penger ned i den, så lenge starter og går hver dag. sjangsen er veldig stor for at du kommer til å krasje den første bilen din :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alt komentara..

Jeg har regna ut hvor det kommer på.. det kommer på rundt 30lapper.. Men da har jeg en rustfri turbobil.. og tre år, da får jeg gjort ganske mye..

jeg driver å skal få meg jobb.. jeg har ca 15 tusen som jeg fikk i konfirmasjon..

alt skal jeg bruke.. Jeg fikk jo bilen gratis..=)

Men håper å få masse støtte... Noen som veit hvor jeg får kjøpt deler å sånt bilig? Send meg masse linker.. Takker for alt!

så på bilden at du kunne trenge en ny kanal, jeg har en NY venstre kanal som du kan få for 200,- inkl.frakt. dette er universla kanal så den må tilpasses litt rund B og C stolpen. Den er bare i vein for meg, men syns det er for galt å kaste den

Bilen blir sikkert bra når den er ferdig

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så på bilden at du kunne trenge en ny kanal, jeg har en NY venstre kanal som du kan få for 200,- inkl.frakt. dette er universla kanal så den må tilpasses litt rund B og C stolpen. Den er bare i vein for meg, men syns det er for galt å kaste den

Bilen blir sikkert bra når den er ferdig

Hvor i landet Bor du da? Jeg trenger kanaler ja.. Send meg pm så får vi finne ut av det.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet Bor du da? Jeg trenger kanaler ja.. Send meg pm så får vi finne ut av det.. =)

jeg bor i Bodø

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da kan man ikke jobbe der om vintern ;)

uansett. bilen til fadersn har stått i isolert garasje siden den var ny. ikke anntydninger til rust eller noe sånt..

Det går jo greit å ha isolert garasje da.. men det blir nok pressening over, som jeg kan ta opp å sånt når jg skal drive der.. kan hende jg får Stor garasje plass like ved meg.. men men. får håpe.. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja har faen tilbringt kansje litt foe mange timer(om det er mulig) sammen med bilen i oppvarmet garasje med 20pakningen i lomma og generalen på dashen! husker ikke helt hva han heta han som mente at isolert garasje ikke va tingen pga. temp svingninger..er det det eneste argumentet du har..? for i såfall se jeg nok av motargumenter som "knuser" deg,,!;) spes om man tenker det er påvinterstid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Noe nytt!

Har fått Alt som skal til får å få den rustfri.. eneste som mangles er sveiseapperat.. men det kommer en gang.. Girkasse er tatt av, eksos anlegge er fikset, for det var en bulk i det, det er 3"jt anlegg det skal jeg har videre!

Og jeg har fått tak i Tak vinge.. fra 850 med bremselys

bremsekraft forsterker fra 740tic

også har jeg fått tak i Orginal Intercooler fra Scania f12? som skal kortes å tilpasses så den passer i 240'n..

også lurer jg på om jeg skal bygge at motor.. med to gassere.. mye lettere.. men veit ikkke vor mye det kan koste meg? har lyst på ca 250-300hk.. mellom der.. evt om det er lettere å bygge innsprut? For gasser Sluker jo hele bensinstasjon!.. men veit ikke enda..

kommer mer Nytt seinere.. har dårlig råd om dagen!

bilder kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider