Gå til innhold

Bilen min

Ranger emnet

Skyline_401

Anbefalte innlegg

Takk for alt komentara..

Jeg har regna ut hvor det kommer på.. det kommer på rundt 30lapper.. Men da har jeg en rustfri turbobil.. og tre år, da får jeg gjort ganske mye..

jeg driver å skal få meg jobb.. jeg har ca 15 tusen som jeg fikk i konfirmasjon..

alt skal jeg bruke.. Jeg fikk jo bilen gratis..=)

Men.. Jeg begynner med rusta,og da kommer lakk.. også går jeg på¨understell, også motor, å til slutt tar jeg intriør å Felger,

Men håper å få masse støtte... Noen som veit hvor jeg får kjøpt deler å sånt bilig? Send meg masse linker.. Takker for alt!

30lapper...håhå...jeg lover deg, det kommer til å koste MYE mer en 30K hvis du ska bygge seriøs bil.

Jeg "regnet" på det samme når jeg var 15 å hadde akkurat kjøpt bil. kom fram til rundt 40k......men jeg har allerede brukt over 25k på bilen, men det er ikke halveis en gang.

FK/FT: 15000 med kasse å ledninger

Lakk: alt fra 279.- for benga lakk til 15K lakkjobb.

Felger: Eiker Polaris , nesten 10K......8x18 compomotive 10-12K + dekk..

Bare der kan det koste deg 45K, men seff...finnes mange løsninger som er rimeligere å du har/får vel noen kontakter etterhvert som GARANTERT kommer godt med.

Når du først peller en bil fra hverandre finner du 100vis av ting som må fikses, byttes, som du vil lakke/sandblåse++ å det er da penga renner...tro meg;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, penger renner ut fort!!

om du skal ha deg nyere type motor, bør du vurdere å kjøpe en komplett donorbil fra sverige.

du får gjerne en 740/940 med ft/fk motor for 15-20 lapper der, mens du i norge må gi 15-20 lapper for bare motor.

da får du jo også med div andre ting du kan bruke, som mellomaksel, diffbrems (om bilen har da), etc. etc. samt du kan selge videre delene som er til overs.

jeg har brukt over 60.000kr på bilen i år, hvorav mye er bare på smådeler her og der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg veit det kommer til å koste mye!! Men når jeg har 3 år på meg.. så skal jeg nok klare å skaffe den jeg vill ha.. også har jeg fått noen kontakter for billig lakk å alt.. skal nok kjøpe Motor fra sverige.. Men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe.. For jeg kan ikke akuratt så mye, Men jeg kommer til å ha problemer med ledningsett.. for jeg har ikke peiling på åssen jeg skal gjøre det... eller hva som er lettest.. om jeg setter inn en b21et for det er ikke så mye jobb sier dem..

jeg har jo turbo,eksos anlegg til turbo, turbobunnpanne, 3stk topper.. 2stk 530 og en 150.. 3 stk Forgasser innsug, og en stk turbo boks til at..

jeg har litt av hvert,

Rusta som er på den : Kanaler, bagasjen så er den litt små greier rundt vannrøre? også noe i gulvet inni bilen..

alt det har jeg skaffa, men mangler sveiseapperat.. men det får jeg lånt snart.. så skal jeg begynne å jobbe nå til vinter håper jeg.. jeg kan tjene opp til 25 000 skattefritt.. så jeg skal nok komme langt vis jeg tar det over tid, å ikke kjapper meg med alt.. For jeg må jo ha nye forringer i bakaksel foraksel..

Bilstein dempere, stabstag i motorrommet.. så det er mye som skal på..

Men jeg tar det som det kommer når jeg har råd..

det første jeg skal gjøre er å ta rusta ihvertfall Turbo å felger kommer til slutt.. så det.. men håper jeg får til dette.. Det er jo ikke akuratt mange nå om dagen som er 15 år å Fikser bil til man er 18 år! He He..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg veit det kommer til å koste mye!! Men når jeg har 3 år på meg..

Det er jo ikke akuratt mange nå om dagen som er 15 år å Fikser bil til man er 18 år! He He..

Du har 3 år på deg ja...det sa jeg å...nå er under 1 år igjen til jeg er 18, men jeg satser ikke på å ha bilen ferdig til jeg har lappen.

Mange som er 15 å fikser bil?? jo det er en god del av dem..tilåmed her på forumet....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg veit det kommer til å koste mye!! Men når jeg har 3 år på meg.. så skal jeg nok klare å skaffe den jeg vill ha.. også har jeg fått noen kontakter for billig lakk å alt.. skal nok kjøpe Motor fra sverige.. Men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe.. For jeg kan ikke akuratt så mye, Men jeg kommer til å ha problemer med ledningsett.. for jeg har ikke peiling på åssen jeg skal gjøre det... eller hva som er lettest.. om jeg setter inn en b21et for det er ikke så mye jobb sier dem..

jeg har jo turbo,eksos anlegg til turbo, turbobunnpanne, 3stk topper.. 2stk 530 og en 150.. 3 stk Forgasser innsug, og en stk turbo boks til at..

jeg har litt av hvert,

Rusta som er på den : Kanaler, bagasjen så er den litt små greier rundt vannrøre? også noe i gulvet inni bilen..

alt det har jeg skaffa, men mangler sveiseapperat.. men det får jeg lånt snart.. så skal jeg begynne å jobbe nå til vinter håper jeg.. jeg kan tjene opp til 25 000 skattefritt.. så jeg skal nok komme langt vis jeg tar det over tid, å ikke kjapper meg med alt.. For jeg må jo ha nye forringer i bakaksel foraksel..

Bilstein dempere, stabstag i motorrommet.. så det er mye som skal på..

Men jeg tar det som det kommer når jeg har råd..

det første jeg skal gjøre er å ta rusta ihvertfall Turbo å felger kommer til slutt.. så det.. men håper jeg får til dette.. Det er jo ikke akuratt mange nå om dagen som er 15 år å Fikser bil til man er 18 år! He He..

nei, sant nok..

bare husk: når du har startet, MÅ du fullføre!!

du må ikke finne på å gi deg etter et år elns..

da har du tapt alt sammen og vil sikkert angre i fremtiden også!

samt: styr unna fristelser som bilstereo og annet unødvendig tull!!

fiks det grunnleggende først, som du sier selv.

elektronikken kan du sette bort.. det bør vel gå ann å få noen til å ta for en 2-5.000kr.

bør ikke være så vanskelig å smelte ft ledningsnett sammen med 240'ens.

men, det går litt penger i monteringsmatriell.. kabelsamlere, kabler, kabelsko, etc. etc. sett heller av litt penger til det også, slik at du ikke får litt for korte kabler, som henger over motoren :p

ang foringer: kjøp polyurethane når du først kjøper!

de er litt dyrere, men er mye bedre.. blir ikke oppløst av olje!

motorfester, kan du bruke dieselfester til. de er mye kraftigere enn originale og vil derfor ikke revne så lett.

ellers, regner jeg med du vet "oppskriften" på veigrep:

senkefjærer

gassdempere

kraftigere stabstag

gt-stag

ambulanse-stag

tårnhus-stag

GODE dekk

om du skal kjøre på turbofelger, får du vel ikke mer enn 195 eller 205 bredde.

da kan du jo kjøre på gateslicks, da de ikke er så dyre i den dimmensjonen.

gateslicks vannplaner fortere og slites fortere.. men på våt og tørr asfalt, henger de mye bedre.

til slutt og sist, er det jo dekkene som gir deg friksjon mot underlaget, så da hjelper det ikke om du har åttepunktsbelter og turboklistermerker på bagasjeluken, om dekkene koster 299kr på europris.

kanskje du bør sette av litt tid i excel og regne ut inntekter/utgifter, planlegge når du skal kjøpe hvilke deler, etc. etc.

så har du ting å se frem til, målsettninger altså.

da vil plutselig tiden gå fortere, pga. du vet feks: 12 august, da får jeg DEN delen!! jippi!

ellers: om du skal ha diffbrems, kan du vurdere å kjøpe ny diff-enhet fra usa!

ca. 4.000kr inkl frakt, toll og mva! tåler mer juling enn volvo original og koster mindre! søk etter dana truetrac på forumet, for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bryr meg ikke om steroanlegg Mye bedere å ha en Bil som Tåler juling å holder seg på veien.. enn at det dunker så du spretter ut av veien..hehe..

jeg lurer på om jeg skal skaffe masse penger også bare kjøpe inn deler..

blir vel Sikkelig Foringer å dempre å BREMSER det er ganske viktig..

Jeg kommer ikke til å stoppe med proskjekte, vis jg gjør det er det vel fordi jeg har knekt ryggen eller no.. jeg elsker å skru bil.. det er bare så herlig..

Jeg har altid drømt om å ha en Volvo med mye power å Som går bra..

blir vel guppe a fester å litt sånn..

skal bruke mye gruppe a ting..

for det veit jeg holder..

men håper folk sier det dem mener så jeg ikke kjøper ting som er ræva kvalitet.. så Men vis jeg lurer på no så spørr jeg her!

å en kamerat av meg jobber på volvo, så jeg har fått mye fakta der fra om gokjenning ogsånt..

så jeg håper den volvo'n min blir fin:) bare jeg gjør det bra med en gang, så det ikke går i stykker med en gang jeg kjører ut av gårsplassen Hehe..

Men men.. takk for alt av svara folkens.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...