Gå til innhold

Fjører.


Dulle

Anbefalte innlegg

Jaja..ved 50 000 km..det er jo cirka om to år, etter mine kjørevaner. Jeg har lagt inn i budsjettet å kanskje bytte fjører allerede til neste år hvis jeg ikke er fornøyd, så det er ingen krise. Uansett da..det er 2000 spenn..ikke for å virke hoven eller noe her nå liksom, men 2000 kroner er ikke allverden, for noe som påvirker bilen din så mye..

Eibach'ene lå på cirka 3000 kroner, de stedene jeg hørte. Det er heller ikke ille, og det er Eibach pro-Kit jeg kommer til å bytte til til neste år hvis jeg ikke er fornøyd.

Så..3-4 uker, så kan jeg jo skrive en liten "review" (som det så fint kalles) av hele oppsettet..med dempere og fjører..og foringer forsåvidt. Det blir jo ikke noe hver for seg da, men måten alt fungerer sammen.

Greia med fjører er jo at det er en smakssak..det en fyr synes er alt for stivt, synes nestemann er alt for mykt osv..noen liker det kjempelavt og stivt, andre vil ha det rimelig lavt, og ikke stivt..mye smakssaker ute og går. Men jeg kan hvertfall plotte ned hva jeg synes, når alt sitter på bilen :)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja..ved 50 000 km..det er jo cirka om to år, etter mine kjørevaner. Jeg har lagt inn i budsjettet å kanskje bytte fjører allerede til neste år hvis jeg ikke er fornøyd, så det er ingen krise. Uansett da..det er 2000 spenn..ikke for å virke hoven eller noe her nå liksom, men 2000 kroner er ikke allverden, for noe som påvirker bilen din så mye..

Eibach'ene lå på cirka 3000 kroner, de stedene jeg hørte. Det er heller ikke ille, og det er Eibach pro-Kit jeg kommer til å bytte til til neste år hvis jeg ikke er fornøyd.

Så..3-4 uker, så kan jeg jo skrive en liten "review" (som det så fint kalles) av hele oppsettet..med dempere og fjører..og foringer forsåvidt. Det blir jo ikke noe hver for seg da, men måten alt fungerer sammen.

Greia med fjører er jo at det er en smakssak..det en fyr synes er alt for stivt, synes nestemann er alt for mykt osv..noen liker det kjempelavt og stivt, andre vil ha det rimelig lavt, og ikke stivt..mye smakssaker ute og går. Men jeg kan hvertfall plotte ned hva jeg synes, når alt sitter på bilen :)

 

 

 

 

 

 

fjærene setter seg ettervært

:(

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&R er de stiveste å få tak i. Kanskje litt for stiv for kjøring på offentlig vei, spesiellt om det er litt humpete, men de gir en helt utrolig respons og de har veldig bra rebound. Akkurat det veier litt opp for den overdrevne stivheten

 

Eibach er utvilsomt verdens beste (og dyreste?) gatefjærsett, men blir for mykt for banekjøring og hvis en liker å humpe litt bortover gata gir ikke disse racing feelingen. Dette kommer av at de er veldig progresive

 

Tein fjærene fås i et par forskjellige fine senkegrader men blir altfor myke

 

Jamex fortjener fan ikke å bli nevnt her engang. Har til og med opplevd at da jeg satt på en kompis med en jamex senke corrado EKSPLODERTE to av fjærene....... Det kommer rett og slett av at de har for dårlig kvalitet og design slik at varmen ikke ledes bort. Dette blir det samme som ei kappa fjær.. Livsfarlig

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår