Dulle Skrevet Juli 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Jaja..ved 50 000 km..det er jo cirka om to år, etter mine kjørevaner. Jeg har lagt inn i budsjettet å kanskje bytte fjører allerede til neste år hvis jeg ikke er fornøyd, så det er ingen krise. Uansett da..det er 2000 spenn..ikke for å virke hoven eller noe her nå liksom, men 2000 kroner er ikke allverden, for noe som påvirker bilen din så mye.. Eibach'ene lå på cirka 3000 kroner, de stedene jeg hørte. Det er heller ikke ille, og det er Eibach pro-Kit jeg kommer til å bytte til til neste år hvis jeg ikke er fornøyd. Så..3-4 uker, så kan jeg jo skrive en liten "review" (som det så fint kalles) av hele oppsettet..med dempere og fjører..og foringer forsåvidt. Det blir jo ikke noe hver for seg da, men måten alt fungerer sammen. Greia med fjører er jo at det er en smakssak..det en fyr synes er alt for stivt, synes nestemann er alt for mykt osv..noen liker det kjempelavt og stivt, andre vil ha det rimelig lavt, og ikke stivt..mye smakssaker ute og går. Men jeg kan hvertfall plotte ned hva jeg synes, når alt sitter på bilen :) Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Jaja..ved 50 000 km..det er jo cirka om to år, etter mine kjørevaner. Jeg har lagt inn i budsjettet å kanskje bytte fjører allerede til neste år hvis jeg ikke er fornøyd, så det er ingen krise. Uansett da..det er 2000 spenn..ikke for å virke hoven eller noe her nå liksom, men 2000 kroner er ikke allverden, for noe som påvirker bilen din så mye..Eibach'ene lå på cirka 3000 kroner, de stedene jeg hørte. Det er heller ikke ille, og det er Eibach pro-Kit jeg kommer til å bytte til til neste år hvis jeg ikke er fornøyd. Så..3-4 uker, så kan jeg jo skrive en liten "review" (som det så fint kalles) av hele oppsettet..med dempere og fjører..og foringer forsåvidt. Det blir jo ikke noe hver for seg da, men måten alt fungerer sammen. Greia med fjører er jo at det er en smakssak..det en fyr synes er alt for stivt, synes nestemann er alt for mykt osv..noen liker det kjempelavt og stivt, andre vil ha det rimelig lavt, og ikke stivt..mye smakssaker ute og går. Men jeg kan hvertfall plotte ned hva jeg synes, når alt sitter på bilen :) fjærene setter seg ettervært :( Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 H&R er de stiveste å få tak i. Kanskje litt for stiv for kjøring på offentlig vei, spesiellt om det er litt humpete, men de gir en helt utrolig respons og de har veldig bra rebound. Akkurat det veier litt opp for den overdrevne stivheten Eibach er utvilsomt verdens beste (og dyreste?) gatefjærsett, men blir for mykt for banekjøring og hvis en liker å humpe litt bortover gata gir ikke disse racing feelingen. Dette kommer av at de er veldig progresive Tein fjærene fås i et par forskjellige fine senkegrader men blir altfor myke Jamex fortjener fan ikke å bli nevnt her engang. Har til og med opplevd at da jeg satt på en kompis med en jamex senke corrado EKSPLODERTE to av fjærene....... Det kommer rett og slett av at de har for dårlig kvalitet og design slik at varmen ikke ledes bort. Dette blir det samme som ei kappa fjær.. Livsfarlig Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.