spnDude Skrevet Juli 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2005 Halo halo Jeg søkte på sandblåsing o.l og leste igjennom, men fant ingen konkrete svar på mitt spørsmål. Jeg har planer om å sandblåse en bil, kom med erfaringering, tips, triks og hva burde jeg ha for å få et bra resultat? Takker for seriøse svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristom Skrevet Juli 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2005 Ikke blås tak og skjermer for da er det en stor mulighet for at det slår seg. Siter Opel Ascona 1.3S 1981mod Opel Vectra 2.0i 1990mod [x] Opel Vectra 2.0i 1991mod (vraket) [x] Opel Omega 2.0i 1987mod (vraket) [x] Volvo 244DL B19 1980mod (vraket) [x] VW Golf 2 1.6 1985mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet Juli 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2005 Takker, men hva gjør man med taket, og andre "skjøre" steder, da hvis man skal pusse det ned før lakkering? Og et annet spørsmål: Hvis jeg skal lakkere bilen i en annen farge, må det pusses ekstra da? :wonder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2005 Takker, men hva gjør man med taket, og andre "skjøre" steder, da hvis man skal pusse det ned før lakkering? Og et annet spørsmål: Hvis jeg skal lakkere bilen i en annen farge, må det pusses ekstra da? :wonder Ikke at jeg har så mye peil på dette, men man kan vel bruke glassblåsing på skjøre deler så det ikke slår seg ? Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2005 Ok, for endte gang...hvorfor skal du sandblåse hele bilen din? Alle skal det uten konkret grunn. Innerskjermer, inni, motorrom og under er greitt. Der er masse profiler som styrker opp. hvilken bil er det? dårlig lakkeringmeventuelt flere? har det blitt brukt benga? eller er det jævligt med lakkrust? om du skal ha en annen farge må du ikke pusse ned noe mer en at du får feste til et nytt lag med primer. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 når du sandblåser så blir det som regel mange små "hull". dette har selvsagt mye å si hvor grov sand du bruker osv. så den må grunnes etter sandblåsing. men hvorfor skal du sandblåse hele bilen?? er enig med deg at du bør sandblåse der det er rust, så prime osv. men der det ikke er rust holder det i lange baner med å bare matte ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet Juli 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 ok, for å matte bruket jeg vått sandpapir da eller? 600? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 Dette hadde vel vært noe tenker jeg! http://vwtrendsweb.com/tech/0105vwt_blaster/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg