Gå til innhold

Turbo til GTR??

Ranger emnet

^^Viper^^

Anbefalte innlegg

Skulle eg har kjøpt ein ny turbo med nogenlunde tilsvarende specs som den orginale hadde det blitt noko ala Garret GT2871. Men da må man bytte manifoild og downpipe også.

Pris på dette blir vel rundt 10 høvdinger vil eg tru. Manifoild er rimelig enkelt å få fra statene da turbo'er med T25 flens er populære på MX5 der borte.

Om du vil ha noko større enn orginalt så er vel kanskje GT3076R noko å titte på, men då snakker vi over 12 høvdinger for kun Turbo.

Vil du ha ein mindre ein som spooler raskere opp enn der orginale er kanskje GT28RS, også kalt "Disco Potato", noko å titte på, GT2871 sin lillebror. Så vidt eg veit meget populær i statene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på litt 323 GTR i det siste, og har funnet en med dårlig turbo i:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=773996&template=default

Det jeg lurer på er hvor mye det koster for en ny turbo til GTR.Type HKS, GReddy el lignende...?

Noen som har peiling?

Hei, Turboservice A/S har turbo til deg, men denne krever mye ombygging, bl.a ombygging av det originale eksoshuset, ny oljetilførsel, ombygging av rør fra turbo, samt en "mellomleggsskive" mellom turbo og manifold.

Kan du ikke så mye med motor og "mekking" selv, så er dette en veldig dyr affære som vil koste like mye som en original GT-R turbo, samt at du får en turbo som ikke er i nærheten av den originale GT-R turboen effektmessig.

Mitt råd til deg er å prøve å skaffe deg en brukt/ny original GT-R turbo, hvis det skulle bli kjøp av den bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider