Gå til innhold

MKj: Vokswagen Scirocco -

Ranger emnet

MKj

Anbefalte innlegg

kjøpte meg en scirocco 79 mod for et par måneder siden(i mine øyne tidenes klassiker). bilen har en del rust, og fikk den derfor for 2500 kr.. tidligere eier har røska ut alt av ledninger, så bilen er ikke kjørbar for øyeblikket. så dette prosjektet går hovedsaklig ut på å fjerne all rust, få i gang motor og få den eu-ok. det er så få av disse bilene at jeg satser på å ha den mest mulig original. Bare kom med innspill og tips. skal prøve å få lagt ut bilder i morgen.

MKj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere skal da få bilder så det holder når jeg lærer meg å poste dem... :) har aldri gjort det før.. hvordan funker det?

Nr 1, bildene dine må ligge på nett.

Så høyreklikker du på bildet ditt, kopierer linken til bildet.

Skriver så: [*img]url til bildet[*/img] Ikke bruk * tegnene, de er bare for å vise oppsettet.

Legger ved en smakebit jeg å. :D

show_image_stream.php?bid=20522177&dx=580&dy=435

2000 VW Passat 1.8T

1974 VW Scirocco TS

1974 VW K70 LS

VW K70 Forum

min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy f#an for noen deilige biler ass! gla for at jeg fant en.. mye rust på din og 74sciroccots??

Det finnes ikke rust på bilen nå idag, men kan si deg at det har vært det en gang. Hadde jeg vist at det var så mye når jeg kjøpte den. Så hadde jeg nok ikke handla nei. Men nå er det myyyyyye bedre. :D

Men jeg venter fortsatt på bilder jeg. :)

2000 VW Passat 1.8T

1974 VW Scirocco TS

1974 VW K70 LS

VW K70 Forum

min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke rust på bilen nå idag, men kan si deg at det har vært det en gang. Hadde jeg vist at det var så mye når jeg kjøpte den. Så hadde jeg nok ikke handla nei. Men nå er det myyyyyye bedre. :D

Men jeg venter fortsatt på bilder jeg. :)

hvor var det rustet på din bil da? til meg er det hovedsaklig undersiden av begge kanalene + i fronten + litt "her og der"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor var det rustet på din bil da? til meg er det hovedsaklig undersiden av begge kanalene + i fronten + litt "her og der"...

For å si det sånn, det er kansje lettere å nevne hva jeg ikke har bytta. ;)

neida, det som er bytta er:

Skjermer m/innfestninger, kanaler innvendig og utvendig, sjåfør og passasjer golv, bagasjeromgolv, hjulbuer bak, nedre dørplater begge sider, panser, bakplate, innfestninger til bakstilling+++

Så det var enormt mye på denne bilen.

titt på linken, så kan du lese mer. :D

2000 VW Passat 1.8T

1974 VW Scirocco TS

1974 VW K70 LS

VW K70 Forum

min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo kanskje fortelle litt om bilen når jeg er så godt i gang... det er en 1979 mod vw scirocco gl med litt over 185000 km på telleren. bilen har originalmontert aircondition og automatgir, forrige eier sa det var den eneste i Norge :) motoren som står i er en 1.6 med ca 80 hk, den skal visst være i tipp topp stand ifølge han jeg kjøpte den fra... blir sikkert en gti 16v med tida, men det er andreprioritet. først skal all rust fjernes og skal få liv i originalmotoren... håper noen synes dette er litt interessant, skal prøve å oppdatere så fort jeg får gjort noe med den... kom gjerne med kommentare, sp.mål etc..

MKj

Lenke til kommentar
Del på andre sider