Jonte Skrevet Mars 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2003 Originally posted by hfracing hvis det er den gamle typen, med feks 2.2t. i orginalstand så holder jeg en knapp på M3. med tanke på hvordan S4 i orginalstand gikk mot min orginale 16v gti golf 2 på rudskogen.. hvis ikke M3 går bedre enn det så er det skuffende saker ;) men det regner jeg med den gjør . S4 hører ikke hjemme på trange rudskogen.. bare innse det... "Gamle" S4 er vel en litt mindre sportslig bil enn en M3 (E-30,E-36,E-46, uansett)... Mens, den nye S4 er vel litt mere sportslig.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Mars 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2003 Holder en veldig sterk knapp på m3'n jeg! ikke fordi jeg er beemer fan,men vet at disse jævlene går no inni helvete. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Med dagens M3 og S4 antas det at du mener henholdsvis 343 hesters sugemotor med bakhjulstrekk og 265 hesters turbo med firehjulstrekk. Bilene er omtrent like store, begge har et enormt dreiemoment helt fra bunn, begge er dønn stabile, og det lille som skiller dem må man være verdensmester i alt mulig for å dra nytte av, som vår egen Tommy Rustad er. Men M3 har en liten fordel kontra S4, nemlig 78 reservehester. Det gjør det fristende å utpeke M3 til banemester. I tillegg har den et mer aggressivt design, som får mange naive guttesinn til å peke på den og brått bryte den altoppslukende og endeløse beundringen som rår innenfor en stor sirkel rundt bilen med å rope "fællali". Ikke at designet alene borger for gode rundetider, men det gjør sitt for å påvirke dømmekraften vår. Det er veldig fristende å tippe M3 fremfor den mer nøytrale S4. Så gjenstår det å se om lille Rudskogen er stor nok boltreplass for 343 veddeløpshester, eller kanskje kommer man langt med "bare" 265 bryggerihester? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Det er vel nyeste utgave av de to som er relevant å sammenligne vel ? Dvs M3 (heter den E46? ) m/343 hk og nye S4 med 4,2 V8 på 340 hk. De gamle: S4'n med 2,7 Biturbo (265 hk) er jo basert på A4 (B4) og må vel sammenlignes med M3'n basert på E36(riktig?) karosseriet. Før det kan du sammenligne S4 (C4 dvs 100 karosseriet) og den gode gamle M3 E30. Der har du 230 og 220 hk om jeg husker rett. Det er jo slik fabrikkene ser det for seg, da burde kanskje vi andre også ;) Uansett så har jo Audi RS-modellene som er deres værstinger, på lik linje med BMW's M-modeller. De er vel prismessig ganske likt plassert også. Helt korrekt må man vel kanskje bruke M3 Evo og nye M3 CSL. Mot RS2 og RS4 må nok respektive M3'er melde pass vil jeg tro. Derimot ved RS6 mot M5(den som er i salg nå ja), er jeg ikke så sikker på om forskjellen er så stor. RS6'en veier bortimot 300 kg mer og får nok lide litt for det. Vi får glede oss til nye RS4 kommer om et år eller 2 :D Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonehardy Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Helt klart M3-en, på tørt føre. Fordi det er en "banebil". Og den drar bak, dette vil gi en fordel i starten. Og som de fleste vet er at Audi er et merke som er bygget for folk som vil ha en nøytral bil, som går greit, med masse ekstra ytstyr. Mens de som velger BMW får en bil som er mye "sintere" en Audi-en. Slik er et bare. Men jeg tror på M3-en på tørr bane, men når det blir vått, da tror jeg at Audi-en vil vinne. Pga firehjulstrekken. Men samtidig er det en grunn til at Audi gjør det så bra i DTM. Hvem skulle ha kjørt i så fall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by Loppa Det er vel nyeste utgave av de to som er relevant å sammenligne vel ? Dvs M3 (heter den E46? ) m/343 hk og nye S4 med 4,2 V8 på 340 hk. De gamle: S4'n med 2,7 Biturbo (265 hk) er jo basert på A4 (B4) og må vel sammenlignes med M3'n basert på E36(riktig?) karosseriet. Før det kan du sammenligne S4 (C4 dvs 100 karosseriet) og den gode gamle M3 E30. Der har du 230 og 220 hk om jeg husker rett. Det er jo slik fabrikkene ser det for seg, da burde kanskje vi andre også ;) Uansett så har jo Audi RS-modellene som er deres værstinger, på lik linje med BMW's M-modeller. De er vel prismessig ganske likt plassert også. Helt korrekt må man vel kanskje bruke M3 Evo og nye M3 CSL. Mot RS2 og RS4 må nok respektive M3'er melde pass vil jeg tro. Derimot ved RS6 mot M5(den som er i salg nå ja), er jeg ikke så sikker på om forskjellen er så stor. RS6'en veier bortimot 300 kg mer og får nok lide litt for det. Vi får glede oss til nye RS4 kommer om et år eller 2 :D Ikke meningen å slå høl på teoriene dine, men BMW og Audi har ikke byttet ut modellene samtidig, noe som vanskeliggjør direkte sammenligninger. Lik det eller ei, jeg gjør det ikke, et faktum er det uansett at BMW alltid er litt tidligere ute enn Audi. Unntaket gjelder året 1991, da BMW kom med sin E36 samtidig som Audi lanserte sitt C4-karosseri. Sånn sett høres det ikke spinnvilt ut å nevne de to i samme åndedrag. Disse var imidlertid ikke ment å konkurrere i samme segment, hvilket umuliggjør en rettferdig sammenligning mellom de to. Å sammenligne eldgamle E30 med den 8 år nyere Audi 100, som du har den frekkheten å finne på, er slik jeg ser det helligbrøde. Skamme deg, skulle du. Første generasjon Audi A4 er mer riktig å sidestille med E36, noe du er inne på. Til tross for aldersforskjellen på fire år. Men S4 basert på første generasjon A4 kom imidlertid så sent at det er mer naturlig å plassere den ved siden av dagens M3. Det verserer rykter om at en etterfølger til E46 runder hjørnet i nær fremtid, med den følger en enda råere M3, og etter planen vil konkurrenter til både RS4 og RS6 se dagens lys. Det kommer til å gå lang tid før Audi følger opp det stuntet, da vil Audi atter igjen komme litt på etterskudd. Mistet tråden her et sted, jeg. Det gikk inflasjon i innsigelser. Det jeg mener å si er at hvis vi sammenligner siste generasjon A4 med dagens E46, hva faen skal vårs Audifriksen sammenligne med M3 som er i vente? Skal vi bare sitte og se på at S-modellene ikke duger? Her må vi tenke langsiktig så ikke BMW-folket trekker det lengste strået. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3ess/nos Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 ekke noe spørsmål engang!!!Helt klart M3!!!Det syns til og med tommy rustad!!!HEHE PS:Jeg kan være litt partisk. Siter 1994 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Det Tommy ikke vet er ikke verdt å vite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by Otto von Bismarck Det Tommy ikke vet er ikke verdt å vite. gutten kan kjøre bil, men hans kompetanse når det gjelder det tekniske velger jeg å betvile med grunnlag i 2 utsagn "det der sjønnte jeg ikke mye av" (når jan erik leste opp hva som hadde blitt gjort med motoren til gullgolfen, noe tilogmed jeg skjønte det meste av) og når han kikka i motorrommet på samme bil, "se! en popp-off!" :D Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Hvis Tommy sier at det er en påpp-åff, så er det en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GrillMaster Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Valget her ville vært en S4 ihvertfall :cool: Siter *End Of Message* .:Grill:Master:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by GrillMaster Valget her ville vært en S4 ihvertfall :cool: Uten tvil! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Helt klart M3 som favoritt. Begge er råe biler, men eg synes M3'en vinner. Både design inn/utvendig, motorytelser, lyd og "handling". Men en av de få fornuftige tingene som jan Erik Larsen har sagt er at de tre tyske merkene opp mot hverandre blir bare avgjort av hva DU har lyst på. Eg har M3 på ønskelisten og ville derfor om eg hadde anledning hentet den i stedenfor S4'en. Dessuten er Audi eigere de det er kjekkest å terge opp. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro kåre Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 :D :D :D :D :D :D Hint? :D :D :D :D Siter Audi 80 Quattro 2E VOLVO 760 tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
31337 Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by Loppa Det er vel nyeste utgave av de to som er relevant å sammenligne vel ? Dvs M3 (heter den E46? ) m/343 hk og nye S4 med 4,2 V8 på 340 hk. Nye S4 har da 344 hester, ikke 340 :) Uansett er det vel RS-modellene til Audi som normalt har vært direkte konkurrenter til M-modellene til BMW tidligere... Siter what Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg