Gå til innhold

M3 vs. S4?

Ranger emnet

triggerhappy

Anbefalte innlegg

Den signaturen din er helt på jordet.....Vet du forskjellen på understyring og overstyring, og hvilke biler som gjør hva?

On Topic: M3 uten tvil. Audi er helt på viddene når det gjelder plassering av motoren foran forakselen, og faktisk skryter av å ha 69/31 (tror jeg det var) vektfordeling. BMW har 50/50.

Freude am Fahren

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Essex

å spørre seg om hvem av s4 og m3 som er best synes jeg er litt meninsløst! enten har du lyst på en råskinn av en SPORTSBIL, eller så har du lyst på svær firkanta kasse FAMILIEBIL med power og firehjulstrekk du kan ta med bikkja og alle unga dine i.

hvis s4 hadde vunnet denna 'testen', ville det vært flaut å jobbe i bmw etterpå. m3 er sportsbil, og s4 er familiebil liksom.

i s4 drar du voksne fornuftige damer med unger, og i m3 drar du teens! mye vekt å spare her, så m3 vinner lett i mine øyne :D

Spørsmålet var ikke hvem dom er best, men hvem som får best rundetid. Vet du ikke det, kan du la være å svare.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

M3 har 340 HK, har ikke S1 det samme? Hva veier S1? Den har Quattro, ergo større drivverkstap! På tørt føre tror jeg nok audien blir frakjørt ja, utviklingen har tross alt tatt noen steg siden 80 tallet!

En audi S1 er en gruppe B rally bil som lagt hystri på 80 tallet.. hadde vel en 600-1000hk (ble laget en pikes peak versjon med over 1000hk visst)...

Hvem som hadde kjørt raskest er åpenlyst..

Mazda mx5 -91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre nå? :D

Bare en ting: Kan ikke folk har forskjellig syn på ting?

Vel det er mulig at jeg tar grundig feil, men jeg mener det er slik og da kan jo du kanskje forklare meg dette siden du mener jeg tar feil?!

Vel greide iallefall en ting, greie å provosere deg!!!!!!!!

Ikke ta alt så tungt, slapp av istedet og ikke heng deg opp i alt!

Ikke alle har samme syn som deg!

Ha en strålende aften!!!:fingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

å spørre seg om hvem av s4 og m3 som er best synes jeg er litt meninsløst! enten har du lyst på en råskinn av en SPORTSBIL, eller så har du lyst på svær firkanta kasse FAMILIEBIL med power og firehjulstrekk du kan ta med bikkja og alle unga dine i.

Og skal du ha et råskinn av en sportsbil heter den definitivt ikke M3, M3 er en familieracer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw sport

å dessuten hvorfor drar du inn m5??? jeg har da aldri sagt at dette er en raskere bil en enn audi....

Ok, jeg begynner å lure på hvorfor jeg gidder å fortsette diskusjonen, men JO, du har faktisk sagt at det er en raskere bil enn en Audi, du skrev nemlig (og dette er sitert ordrett) "Å tro at en audi holder følge med en bmw på bane er som å tro på julenissen. Se på rs 6 fore.k."

Og deretter kom jeg med klare tall på at RS6 faktisk ikke bare holder følge med M5 på bane, den kjører raskere enn den og. Jeg har enda ikke sett deg komme med tall som motstrider dette, bare masse ville påstander.

det jeg har sagt er at den har bedre kjøre egenskaper....å viss du ikke er enig med det så...tja.......da bør du muligens ikke srike ut så fært for dette er "bevist" gjennom tester...

Herregud... så du mener at det at RS6en kjører raskere enn M5 på bane ikke betyr at den har bedre kjøreegenskaper? Er det ikke nettopp det kjøreegenskaper betyr da? At den er raskere på bane? Spesielt når vi snakker om biler som har såpass lik vekt og motoreffekt som disse to. Jeg er også enig i at en M3 sannsynligvis er bedre på bane enn S4, både fordi M3 er en mer rendyrket banebil i coupéform, og fordi S4en veier mye mer enn M3en, uten å ha mer motoreffekt.

Jeg har ikke noe imot audi jeg (selvom jeg har MANGE negative oppleveser med den) Audi vi hadde røyk turbo`en 2 ganger på 3 år....å jeg kaller ikke det kvalitet....dessuten virke sjelden det elektriske som skulle. Ofte opplevde man at vinduene gikk ned når man "åpnet" biln med sentrallåsen og ting som dette var meget irriterenede på vintertider.....

Hadde dette plutselig noe med kvalitet å gjøre nå? Hehe... jaja, hvis du er så fordomsfri, hvorfor lar du enkelttilfeller med flere år gamle modeller være betegnede for ditt syn på nye Audier?

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

On Topic: M3 uten tvil. Audi er helt på viddene når det gjelder plassering av motoren foran forakselen, og faktisk skryter av å ha 69/31 (tror jeg det var) vektfordeling. BMW har 50/50.

Hehe, skulle gjerne sett noen tall på den vektfordelingen :)

Gamle S4 hadde iallfall 59/41-vektfordeling. Jeg har ikke klart å finne noen tall for nye S4, men jeg tviler sterkt på at de er dårligere. Bl.a. veier motoren i nye S4 en del mindre enn i den gamle.

Hvis du mener riskokeren din er så mye bedre på det feltet, skulle jeg likt å se tall på det og :)

Det jeg fant for 2000 Subaru Impreza var en fordeling på 58,5/41,5 - ikke så veeeeldig mye bedre enn på S4en ;)

For 2002 Subaru Impreza WRX var det enda verre, 61/39!

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 31337

Hehe, skulle gjerne sett noen tall på den vektfordelingen :)

Gamle S4 hadde iallfall 59/41-vektfordeling. Jeg har ikke klart å finne noen tall for nye S4, men jeg tviler sterkt på at de er dårligere. Bl.a. veier motoren i nye S4 en del mindre enn i den gamle.

Med tanke på at den 2,2T motoren i den gamle S4en veier like mye som 8ern i bilen min skulle det bare mangle at de klarte å lage en lettere motor etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Med tanke på at den 2,2T motoren i den gamle S4en veier like mye som 8ern i bilen min skulle det bare mangle at de klarte å lage en lettere motor etterhvert..

Gamle S4 hadde ikke noen 2.2T-motor, men en 2.7 biturbo :)

Tenker du på Ur-S4 nå?

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Gamle S4 (fra 92 til 98?) hadde 2,2Turbo motor og 4,2 V8'er.

Trur du bare skal fjerne de audi ringene i avataren din.. :)

Ærlig talt, nå tenker du på Ur-S4, altså den basert på Audi 100, som gikk mellom 92 og 94, før den byttet navn til S6 i 95. Å sammenligne DEN bilen med en M3 blir som å sammenligne kaniner med giraffer eller noe... vi snakker selvsagt om S4en som er basert på A4 da, som altså hadde en 2.7T-motor i første utgave og nå har en 4.2 V8er...

Tror jeg beholder ringene litt til jeg ;)

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 31337

Ærlig talt, nå tenker du på Ur-S4, altså den basert på Audi 100, som gikk mellom 92 og 94, før den byttet navn til S6 i 95. Å sammenligne DEN bilen med en M3 blir som å sammenligne kaniner med giraffer eller noe... vi snakker selvsagt om S4en som er basert på A4 da, som altså hadde en 2.7T-motor i første utgave og nå har en 4.2 V8er...

Tror jeg beholder ringene litt til jeg ;)

Heh. Okei. Vel, når folk nevner S4 og S6 på IRC eller til daglig på gata liksom så tenker jeg med engang på den "Ur-S4'n" for det er den som er mest vanlig og det er den de fleste tenker på faktisk, hvertfall sånn jeg har oppfattet det. Så jeg synes ikke det er så rart at noen personer tenke på denne som S4 når vi diskuterer det.

Men, diskusjonen er altså mellom!?

E-30 M3 mot S4/S6 med 2,2tq eller 4,2 V8.

E-36 M3 mot S4 med 2,7turbo

E-46 M3 mot S4 med 4,2 V8'er

`

Hvem vinner? :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider