Loppa Skrevet Mars 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2003 Originally posted by eirikoo Hva tror du? ;) Man slipper ikke gassen for å rette opp en sladd, men bruker rattet! Evt gå ørlitte grann av gassen for å holde rumpa inne, men fortsatt hjulspinn er mye bedre når man skal ta inn hekken kontrollert. Tror du har kjørt Quattro for lenge jeg. ;) Edit: ellers så har du mange gode poenger som vanlig, og en awd bil er nok mer anvendelig i Norge. Men det er smak og behag og ikke minst kjørestil som er avgjørende. Har du giftet deg inn i familien til Ascona eller noe sånt ? :D Ok, man "slipper" ikke gassen i den formen å løfte hele foten vekk som man stakk seg på en nål. Trodde det var undøvendig å være såååå detaljert i beskrivelsen om hvordan man retter opp bilen, men.... Poenget mitt var at du må foreta en korreksjon av bilens bevegelsesmønster og det taper du tid på. Enten det er sporendring ved hjelp av rattet eller å lette på/gå av/slippe gassen. Har du plass kan du alltids legge ut hekken, men der taper du også tid kjære Eirikoo ;) Og i mange tilfeller vil en hekkslipp ikke være særlig ønskelig med mindre man er en relativt erfaren banesjåfør, noe max 1% av disse bilenes målgruppe er ;) BTW: det er mye viktigere å holde gassen inne når du får sladd på en bil med Quattro. Slipper du gassen bremser den også forakselen som gjør at bilen snurrer kjappere enn du aner når hekken mangler grepet. Med Quattroen (egentlig 4wd generelt) er den beste medisinen å plante pedalen i gulvet og styre svakt i mot sladden mens bilen drar seg pent inn og skyter fart. Det negative er at dette ofte krever forholdsvis god plass. well Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Mars 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2003 Hehe, neida, jeg er nok ikke giftet inn der. :) Er enig med deg i kjørestil, og jeg var rimelig sikker på at DU kunne den edle teknikken med å rette opp en sladd. Ville bare rette litt med tanke på de stakkars unge som kunne ha gjort som du sa, og dratt en kontra rett av veien. :D Og, som du sier, samme f, mister du grepet på enn eller annen måte, taper du tid, det er helt sant! Er også kjent med at man ikke bør gå av gassen med 4wd, men jeg tror den refleksen er vond å få inn gitt. Tror nok jeg hadde snurret noen ganger hvis jeg hoppet inn i en 4wd bil nå for å sette nye rekorder. :) Anyways, vi er nok enige igjen. Og nå skal jeg slutte å kverulere. (i denne tråden) Og til topic: Jeg tror en M3 griser en S4 generelt rundt baner, og også Rudskogen. (Hvis føret er bra vel og merke) Men en S4 er nok ikke så ille som jeg har fått inntrykk av, men jeg tror at det er mange eiere av denne bilen som ikke er så dyktige til banekjøring. Det går som regel alt for fort inn i svingene, og så understyrer de voldsomt gjennom svingen. Resultatet er at bilen ser håpløs ut. Har sett noen som har imponert stort og, så bilen er ingen sinke rundt og rundt. Og til sist: Til deg i rød Porsche 911 Turbo på E18 fra Skøyen mot Drammen klokken 2045, neste gang gir du skikkelig på! Hadde håpet å måle krefter med deg, men du var alt for fornuftig. ;) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
31337 Skrevet Mars 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2003 Originally posted by bmw sport Som jeg har skrevet før......Audi RS& kom da her i høst eller vinter----bmw m5 som er nå kom i 1999. SAMMENLIGN med den nye bmw m5 som kommer nå......kan ikke sammenligne biler som bygger på 3 års forskjellig karosseri o.s.v- Jeg veit da også at vis du sammenligner en versting bil som akkurat har kommet ut mot en som har vært der i 3 år så er den nye bedre....forhåpentligvis ihvertfall. Så du mener man aldri kan sammenligne to bilmodeller hvis de ikke ble sluppet nøyaktig samtidig? Skjønner du ikke at det faller på sin egen urimelighet? 2002-modell M5 mot 2002-modell RS6 er jo eneste måten å sammenligne disse på! Nye M5 kommer jo ikke før om leeenge, den nye 5-serien blir neppe lansert før neste år, og M5 kommer lenge etter det igjen. Du mener vel ikke seriøst at vi skal sammenligne RS6 med en modell fra BMW som kanskje kommer om et par år? Når jeg snakker om egenskaper mener jeg genrelt.....du drar hele tiden frem rs6-mot m5.....HAALo DU KAN IKKE SAMMENLIGNE DE TO.....jeg mener generelt så har bmw bedre kjøre egenskaper enn audi...ikkke da bare sportsutgavene. Nei, det var du som dro inn RS6 da du sa de som kan kjøre bil holdt på å le seg ihjel da de prøvde den på bane. I så fall må de jo ha omkommet av latter da de kjørte M5? Jeg skjønner ærlig talt ikke argumentasjonen din her. Å den gamle audi`en du snakker om er den "nye a6`en" Faktisk en 99 modell. Og vi hadde den som en leasing bil(altså var bilen helt ny)..... Det er velkjent at VAG hadde litt problemer med et par modeller for fire-fem år siden, men jeg forstår ikke hva det har med kjøreegenskaper å gjøre? Eller hvorfor du tror at fordi et par du kjenner har hatt problemer, så er alle bilene dårlige? Du sier jo selv at en 99-modell A6 er ganske så ny, mens du mener at M5 som ble lansert i 1999 er hauggammel :) Men men som jeg har sagt før....Audi er da en nydlig familie bil.....men de har ikke samme kjøre egenskaper på bane som en bmw.....GENERELT SETT.... Det var andre toner, du sa jo selv at en Audi aldri ville kjøre fra en BMW på bane tidligere :) Og når du i tillegg nevnte RS6 var det jo på sin plass å trekke frem BMWs nærmeste konkurrent til RS6, nemlig M5, og vise at den faktisk er treigere på bane. Om du liker det eller ei! Siter what Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4 Skrevet Mars 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2003 Ikke lett å få inn den refleksen med pedalen i bånn. Et godt triks som jeg brukte var et sett med hjul å en stoooor parkeringsplass med kjegler.. Øvelse gjør mester er det noe som heter.. Pedalen i bånn gjelder jo ikke bare på biler med 4wd, fwd funker jo oxo dette ganske så bra på. Ikke for å dra inn bilen igjen men for å få den gjennom svingen i relativt stor hastighet. Går du av gassen her bærer det rett ut i perforien.. Med rwd er det vel oppstell som er tingen..:D er vel det som rwd er til showing..? Må si at team irry vogna fra sverige (den gule ur'n) har den råeste måten å ta deposvingen på..(rudskogen for de som lurer) Lå bak han vel ok da et stykke bak men fy for en teknikk. Skål...beer Siter S2 coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Mars 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2003 Originally posted by audi_s4 er vel det som rwd er til showing..? Må si at team irry vogna fra sverige (den gule ur'n) har den råeste måten å ta deposvingen på..(rudskogen for de som lurer) Lå bak han vel ok da et stykke bak men fy for en teknikk. Skål...beer Showing og showing, det er da gøy å prøve å beherske å kjøre FORT og. Men en ørliten sladd innimellom er jo moro det og. ;) Den gule ja, er det de som setter opp bilen noe så sinnsykt før depotsvingen? underholdende å se på! :D Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4 Skrevet Mars 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2003 Stemmer det oppstell med 4wd på tørra..TØFT. Siter S2 coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mars 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2003 Skjønner ikke helt vitsen med og diskutere dette. Vis m3 går litt fortere på bane enn s4 hva hjelper det oss?? Skal man sitte på sidelinjen og se en s4 som kjøre fra alt på bane og si min bil er raskere en den på bane??? Som det er sagt mange gannger før her er at det kommer jo mye på kjøreren av bilen å om han behersker 2wd eller 4wd.. Ser jo bare mange som måter på treff med cosworth som skal være 3-400hk og blir frakjørt av en standar golf for dem ikke klarer å bruke bilen for det den er god for.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.