EmmaNorway Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 For å være HEEELT på den sikkre siden: Herdet, laminert glass, med sikkerhetsfilm på underside(slik at det ikke blir riper i den.. P.S. Jeg har klart meg med 6mm helt vanlig glass i 4 år.. Når jeg laster bak, har jeg en 6mm MDF plate, trekt i stoff, på begge sider, over herligheten Som du ser hagler det med gode forslag her men jeg kan jo komme med min innput.Som førstevalg ville jeg hatt vanlig glass, feks en 8mm vil omtrent være umulig å knuse med mindre du bruker hammer. Dernest er herdet glass en mulighet, men dette er ikke noe en glassmester har liggende fordi glasset må kappes til riktig størrelse før det sendes til herding. Laminert glass er en mulighet, men vær obs på at hvis det knuses vil du få millioner av bittesmå glass-splinter i bilen din. Som Nautiluz sier er ikke problemet like stort med herdet glass fordi glasset smuldrer i forholdsvis store og ikke skarpe biter som lett fjernes med støvsuger. Ellers må jeg tilføye at monteringen er det viktigste av alt, at glasset ligger ann i en flat fals på gummilister eller vinduslim av ett eller annet slag. Få også glassmesteren til å slipe kantene for deg, da tåler det mer. Mvh Dag Johansen Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazte Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 Her har jeg brukt 6mm vanlig glass som er skjært av glassmester og rundet kantene på. Når jeg kunkurrerer i dBdrag drar jeg kassa som veier 88kg til ca 5cm fra bakre kant på glasset. Så dundrer jeg løs med 141.7dB fra subbene. Og glasset er like fint det. :) Siter -05 Vw Caravelle T5 2.5TDI -78 Fiat 126 -Norgesmester i dBdrag 05 -3.plass i dBDrag-NM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fritz Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Tazta: jeg får etterhvert Sierra'n :drive2 tilbake fra verksted...men...kan jeg da spørre deg om tips og slikt ang bygging av annlegg i bilen?? likte blandt anna det dere løsningen du har med glass over sterkern bak der, ser ganske så pent ut. Siter [-] (SOLGT) Ford Sierra 2.0i CL 91 model Ellers ville, våte drømmer om Nissan Skyline GT-R33/34 eller en Toyota Trueno AE86 [Corolla GTS] (Ja, er hekta på "Initial D" anime serien) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazte Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Tazta: jeg får etterhvert Sierra'n :drive2 tilbake fra verksted...men...kan jeg da spørre deg om tips og slikt ang bygging av annlegg i bilen?? likte blandt anna det dere løsningen du har med glass over sterkern bak der, ser ganske så pent ut. Spør i vei. Trivelig å kunne hjelpe litt. Siter -05 Vw Caravelle T5 2.5TDI -78 Fiat 126 -Norgesmester i dBdrag 05 -3.plass i dBDrag-NM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeGGiz Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 [ot] tazte, den kassen, har du laga den sjæl, eller er det sånn ferdigkasse? [/ot] Siter R-line 19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazte Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 [ot] tazte, den kassen, har du laga den sjæl, eller er det sånn ferdigkasse? [/ot] Det er ferdigkasse fra mtx sledgehammer heter kassa. se url i sign. Siter -05 Vw Caravelle T5 2.5TDI -78 Fiat 126 -Norgesmester i dBdrag 05 -3.plass i dBDrag-NM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schiern Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Hei.. jeg skal bygge opp gulvet i golfen min (golf 3) slik at forsterkeren skal ligge under med ett fint glass over.. Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg gjør dette? Noen som kan hjelpe meg? :) :) :) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Åssen har dere gjort det med lufting til forsterkerene som ligger under glasset? Montert pc-vifte eller lignende? Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Hei.. jeg skal bygge opp gulvet i golfen min (golf 3) slik at forsterkeren skal ligge under med ett fint glass over.. Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg gjør dette? Noen som kan hjelpe meg? :) :) :) :) Alex? Overtatt Golfen til mor nå a? :D Du kan bygge opp ved å legge "bjelker" langs gulvet i ønsket høyde. Over her legger du en sponplate med hull til forsterker. Putt forsterkeren nedi, legg glass over, trekk i stoff... I grove trekk, du kan gjøre det litt pent da ;) Jeg greier ikke forklare da... :P Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazte Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Åssen har dere gjort det med lufting til forsterkerene som ligger under glasset? Montert pc-vifte eller lignende? Jeg har ikke andre vifter enn det som er på forsterkeren. pluss att topplata er ganske tett. Forsterkeren har ikke blitt overopphetet en eneste gang. Selv ikke i sommervarmen. Siter -05 Vw Caravelle T5 2.5TDI -78 Fiat 126 -Norgesmester i dBdrag 05 -3.plass i dBDrag-NM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg