Gå til innhold

Fusk på E30

Ranger emnet


Sirdude

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Bytte radiator i går natt, va et pittelite hull i den, så jeg fylte på litt 904 Radiator Tett, kjørte glad å lykkelig hjem.

Dro på jobb neste dag, alt ok, inntil jeg skulle hjem, hadde kjørt 10-15 min... Så stoppa biln! Momentant!

Inn me klutsj å "trill i gang".. d funka... gjorde det 2-3 ganger,, men 4 ganga fikk e IKKE start når e trillte den i gang!..Fikk start etter 30 min venting å maaange røyka å førrbanjelse... Så starta han igjen!.. men noen som har vært borti dette? eller noen som veit hva som feiler? er det pga radiator tetten som "fucka opp" ting å tang?

 

Mvh en som e fe**e hyper pga dette!

 

 

 

Eier av ----> Bmw 320i 87Mod med full Rieger gts kit..

---------------------------------

 

Opel Rekord 2.0- solgt

Opel Manta 2.2i- solgt

Volvo 740 Tic 230hk- solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg sier noenting mer: Radiatortetting kan være DØDEN hvis du er uheldig.

Vi tømte på en full boks (2dl) med radiatortetting på russebilen vår da radiatoren hadde et 1x1cm hull. Man kan si det tetta bra, JA, MEN det tetta samtidig 2/4 av HELE radiatoren. Tror du bilen koka? Å JA!. Vil helst aldri minnes den dagen igjen...!!

 

Men over til bilen din.

Første spørsmål: Kokte den? Kjente du en brent lukt?

Hvor mye radiatortetting hadde du på?

 

Etter min erfaring så vil jeg tro at radiatortettingen har noe å si her.

Sprett opp termostathus og ta vekk radiatorslanger. Er du "heldig" ser du masser av avleiring på godset. Da vet du ihvertfall grunnen.

 

Ber en liten bønn for at det skal gå bra for deg kamerat, at du er heldigere enn det vi var

 

Mvh

Trydal

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg sier noenting mer: Radiatortetting kan være DØDEN hvis du er uheldig.

Vi tømte på en full boks (2dl) med radiatortetting på russebilen vår da radiatoren hadde et 1x1cm hull. Man kan si det tetta bra, JA, MEN det tetta samtidig 2/4 av HELE radiatoren. Tror du bilen koka? Å JA!. Vil helst aldri minnes den dagen igjen...!!

 

Men over til bilen din.

Første spørsmål: Kokte den? Kjente du en brent lukt?

Hvor mye radiatortetting hadde du på?

 

Etter min erfaring så vil jeg tro at radiatortettingen har noe å si her.

Sprett opp termostathus og ta vekk radiatorslanger. Er du "heldig" ser du masser av avleiring på godset. Da vet du ihvertfall grunnen.

 

Ber en liten bønn for at det skal gå bra for deg kamerat, at du er heldigere enn det vi var

 

Mvh

Trydal

 

 

Skal vi se.. Den kokte ikke

Kjente ikke no brent lukt

Hadde ca 1.5dl..

 

okey,, skal hiv radiatorn, å kjøre igjennom no vann, blåse den rein å slikt...

håper det lar seg fikse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det hele hørtes ut som om hele systemet var tett.

Teorien min var at du kjørte den for varm, og tettinga minska kjølinga.

 

Hvis den bare stopper sånn helt uten vanlig (hvis alt er som det skal med kjølesystemet) så er det jo bare å begynne å feilsøke.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det hele hørtes ut som om hele systemet var tett.

Teorien min var at du kjørte den for varm, og tettinga minska kjølinga.

 

Hvis den bare stopper sånn helt uten vanlig (hvis alt er som det skal med kjølesystemet) så er det jo bare å begynne å feilsøke.

 

 

 

Begynne å feilsøke ja hmm..., ok.. hvor å hva skal jeg starte med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bytta bensinfilter i det siste? Kan høres ut som tett filter, eller feil på bensinpumpa / tilførsel.

 

Prøv også å spray litt startgass over diverse slanger når motoren står på tomgang, å se etter lekasje/falskluft.

 

Se også etter visuelle feil.

 

Kan være mye rart. Bare å begynne å feilsøke :)

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bytta bensinfilter i det siste? Kan høres ut som tett filter, eller feil på bensinpumpa / tilførsel.

 

Prøv også å spray litt startgass over diverse slanger når motoren står på tomgang, å se etter lekasje/falskluft.

 

Se også etter visuelle feil.

 

Kan være mye rart. Bare å begynne å feilsøke :)

 

 

 

Okey. Takker..

Skal ta en sjekk over ting å tang....

Hmm du har ikke en finurlig lur idé om hvorfor turtellern ikke virka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres vel lite ut som tett bensinfilter eller falskluft. Om motoren stopper sånn helt plutselig uten noe fusk engang er nok heller tenning som er feilen her. Har selv kjørt med veldig sliten bensin pumpe (ble alt for lavt trykk) motoren stoppet ikke, men gikk veldig dårlig på tomgang og ikke mye effekt i motor. Ved falsk luft skulle motoren ha gått rart og kanskje hatt en ujevn gange på tomgang osv.... Men vet ikke jeg, bare min mening....

-Strøken BMW 320i (bruksbil) Ser etter s50 motor (e36 m3 3 liter) noen som har??

-Volvo 240 89mod (solgt)

-BMW E30 323 rieger GTS (solgt)

-Golf 2 90mod (solgt)

-Honda NSR 125 (180ccm) (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vurdering av alt dette:

 

Hadde akkurat samme problemene som det du har hatt, bortsett fra at jeg ikke plagdes med radiatortett. Men feilsymptomene på min e30 323i turbo, var akkurat det samme...

 

Har du sjekket plugger, etter gnist på de? Kan være alt fra slitte plugger, pluggledninger, rotor, fordeler, coil, tenningsmodul, osv...

 

Det som var feilen til meg i dette tilfellet, var at jeg ble nødt til å skifte tenningsmodul. Fucked opp hele systemet, og jeg holdt på slik i nesten en uke, imens jeg var ute å herjet litt med den... Så typisk, bestandig ble det stopp på de ødeste plassene, da jeg gjemte meg litt unna for vår kjære "overvåkere". Så ble det bare å ringe en kompis etter bilhenger! Han ble nok litt lei etter hvert:p Så fikk jeg byttet den, men tok 1 dag igjen, før drivaklsingen bak knakk, under litt herjing i 3 giret;)

 

Men det du bør gjøre aller først, er å sjekke etter gnist på pluggene, før du begynner å demontere alt av slanger, osv! Er så å si helt sikker på at dette er noe med tenningen, i.o.m, at du klarte å dra den igang igjen noen ganger! Ihvertfall, viss bensinpumpa surrer og går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vurdering av alt dette:

 

Hadde akkurat samme problemene som det du har hatt, bortsett fra at jeg ikke plagdes med radiatortett. Men feilsymptomene på min e30 323i turbo, var akkurat det samme...

 

Har du sjekket plugger, etter gnist på de? Kan være alt fra slitte plugger, pluggledninger, rotor, fordeler, coil, tenningsmodul, osv...

 

Det som var feilen til meg i dette tilfellet, var at jeg ble nødt til å skifte tenningsmodul. Fucked opp hele systemet, og jeg holdt på slik i nesten en uke, imens jeg var ute å herjet litt med den... Så typisk, bestandig ble det stopp på de ødeste plassene, da jeg gjemte meg litt unna for vår kjære "overvåkere". Så ble det bare å ringe en kompis etter bilhenger! Han ble nok litt lei etter hvert:p Så fikk jeg byttet den, men tok 1 dag igjen, før drivaklsingen bak knakk, under litt herjing i 3 giret;)

 

Men det du bør gjøre aller først, er å sjekke etter gnist på pluggene, før du begynner å demontere alt av slanger, osv! Er så å si helt sikker på at dette er noe med tenningen, i.o.m, at du klarte å dra den igang igjen noen ganger! Ihvertfall, viss bensinpumpa surrer og går!

 

 

Hei

Okey, ja det kjennes ut på en måte at det er pluggene som kutta.

snakkes nettop me tilligere bileier, bensinpumpa var nylig skiftet før jeg kjøpte biln, skal bytte plugger å pluggledning i første om gang, viss ikke d hjelper bytter jeh tenningsmodul... hmm tenningsmoul har di vell på gsbildeler sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det er gnist på tennpluggene først, før du begynner å handle noe anbefaler jeg! Det gjør du ved å ta ut en plugg, la pluggledninga være på pluggen og legg de mot jording en plass. Evt. motorblokk. Så vrir du om tenninga, slik at den går på starteren, og viss det da ikke er gnist, så bør du se videre på tenningsanlegget, som jeg forklarte sist. Men viss det er gnist, så kan det være noe med bensintilførsla, å i verste fall hjernen det er noe i veien med! (Veldig tvilsomt)

 

Men angående Tenningsmodul, så selger de det hos Gs-bildeler ja, men denne koster jo fort en 1-2000 kroner. Fås også hos biltema, til 198,- Informer oss hvordan det går da!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det er gnist på tennpluggene først, før du begynner å handle noe anbefaler jeg! Det gjør du ved å ta ut en plugg, la pluggledninga være på pluggen og legg de mot jording en plass. Evt. motorblokk. Så vrir du om tenninga, slik at den går på starteren, og viss det da ikke er gnist, så bør du se videre på tenningsanlegget, som jeg forklarte sist. Men viss det er gnist, så kan det være noe med bensintilførsla, å i verste fall hjernen det er noe i veien med! (Veldig tvilsomt)

 

Men angående Tenningsmodul, så selger de det hos Gs-bildeler ja, men denne koster jo fort en 1-2000 kroner. Fås også hos biltema, til 198,- Informer oss hvordan det går da!:D

 

 

 

 

Psssst!

 

Jeg fant feilen!!!!

Skal vi se, begynte med å se på pluggene, gnistet som bare d, men så litt nasty ut, så jeg byttet di uansett...

Å så nå i ettermiddag, mens jeg var på jobb, kjente røyksuge ble liiiit for stort, måtte opp på Statoil, heiv me inn i biln,, vindue sto litt oppe, vrei på nøkkel, hmm.. skulle d ikke være en sånn besinpumpe-sak-lyd som skulle gå? AHA tenkt e, ut av bil tok fatt i den første trucken e så, heiv bil t værs, å kikkte... hmm tenkte... /fikkle fikkle... biirr...suuurr.... dau... birrr..surr.... dau.. Ahhh.. Besinpumpe feste va knekt av;P fikk laget meg noe provesoriske greier inntil videre... måtte seff ut å svi gummi ettepå som en liten Salute! yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår