Gå til innhold

Motorbytte: GTi-R SR20DET i P11!!


WhipeOut

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Nå har bilen fått eksosanlegg og greier!!! Du å du hvor det går... Eksosanlegget er 3" fra turbo'n til katalysatoren og 2.5" resten av veien. En flott brummelyd!

 

Alt var liksom fint og flott helt til radatoren sprakk!!! Hva er det fornoe da?? Temperaturmåleren var ikke skremmende høy, men panseret/ruta ble dekket i vann...

 

Så nå står vel bilen til over helgen da tenker jeg, hvis jeg ikke får lurt med meg noen til å kjøre å hente Primera radiatoren jeg har liggende da, eller at noen i her i området har en liggende..

 

*Grine, grine*

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

__________________

1997 Nissan Primera GX-R 2.0t (Rød P11)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

WhipeOut.net

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

 

Tidligere biler:

'86 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Syntes signaturen din var litt bedre nå jeg:P Bra du har fått bilen sammen å fått det til å funke;)

 

Gled deg til å kunne begynne å kjøre skikkelig,*skryteskryte:P* satt på med p10turbo her for noen dager siden. To ord: FY FAEN! Satt å gliste fra øre til øre. Det var bare verst, riktig nok har han flere hester, men jeg tror 225 skulle holde en god stund:D

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes signaturen din var litt bedre nå jeg:P Bra du har fått bilen sammen å fått det til å funke;)

 

Gled deg til å kunne begynne å kjøre skikkelig,*skryteskryte:P* satt på med p10turbo her for noen dager siden. To ord: FY FAEN! Satt å gliste fra øre til øre. Det var bare verst, riktig nok har han flere hester, men jeg tror 225 skulle holde en god stund:D

 

Nå vet jeg ikke hvor mye gamp jeg har enda da... Eneste jeg vet er at motoren er orginalt levert med 223hk, men med luftfilteret og eksosanlegget som nå står på, så skal det være noe mer enn det..

 

 

gaaen toppakningen eller bare rett og slett utslitt radiator..

 

 

Håper da for gudsskyld ikke at det er toppakningen.. Jeg tror egentlig at det var forlite vann i systemet og at det som lå i radiatoren begynte og koke og dampen laget trykk... Temp måleren var ikke så høy, men....

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja eller luft i systemet osv

 

Det virker slik ja... Har jo alltids Primera radiatoren da! Bedre enn ingenting i alle fall... Men den ligger på Lillehammer og jeg er nå i Trondheim.. Spørs om jeg må få med meg noen på en road trip gitt..

 

Doh!

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke så alt for lenge nå så skal jeg legge meg rett ned og gråte meg i søvne!! Dette er en utrolig trist dag!!

 

Fikk tak i ny radiator idag og fikk den montert. Alt så ut til å fungere slik det skulle. Skulle kjøre en liten runde for å prøve litt. Ikke hard kjøring, men litt gassing ble det nok helt til blå røyken stod ut av eksospotta!!

 

Hva som har gått galt, vet jeg ikke enda, men noe forteller meg at det ikke blir kostnadsfritt!! Om det er turboen som har røket eller toppakningen eller noe annet inne i motoren er vanskelig å si, men det ser ut til at motoren må ut av bilen igjen i alle fall... Spørs om en overhaling står for tur. Noen som er interesserte i å ta på seg en slik oppgave eller??

 

Nå tenker jeg at jeg stikker... Er forholdsvis nedfor akkurat nå...

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :)

Veldig morsomt å lese... :) Bra at du endelig har fått realisert "drømmen". ;)

Menneh, blårøyken ja... Det er jo "bare" (vet ikke hvor trangt det er hos deg) å ta av innsuget til turboen og kjenne på turbinhjulet om det er mye slakke hit og dit.. (radielt og aksielt).. Gjør det før du begynner å få for kraftige motoroverhalingstanker ihvertfall.. hehe.. Høres ut for meg som om det er turboen ihvertfall.. Og hvis den ikke er _for_ havarert går det jo sannsynligvis an å overhale den. Uansett trenger det ikke bli så veldig dyrt med f.eks. bytteturbo heller.. (ta kontakt med turbokongen på sx-forumet).. :)

 

Hils gutta (og jentene for den del), og ha en fortsatt flott sommer... :)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du på CitySyd i går rundt kl 12? Så en rød Primera med en ganske feit ic i fangeren da. Dessverre er jeg ikke så kjente med de forskjellige karrossene. Denne hadde noe dekaler også, mener de satt nederst på forskjermene.

 

Om bilen ellers går som den skal og det bare er mye blårøyk ville jeg også satset på turboen, sjekk slakke som han over sier. Jeg hadde en Cherry GTT, den ladet som pokker men røyk som en skorstein. Kjente etter slakke og da kunne jeg røre rundt som i en gryte :D Byttet turbo og så var alt ok igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :)

Veldig morsomt å lese... :) Bra at du endelig har fått realisert "drømmen". ;)

Menneh, blårøyken ja... Det er jo "bare" (vet ikke hvor trangt det er hos deg) å ta av innsuget til turboen og kjenne på turbinhjulet om det er mye slakke hit og dit.. (radielt og aksielt).. Gjør det før du begynner å få for kraftige motoroverhalingstanker ihvertfall.. hehe.. Høres ut for meg som om det er turboen ihvertfall.. Og hvis den ikke er _for_ havarert går det jo sannsynligvis an å overhale den. Uansett trenger det ikke bli så veldig dyrt med f.eks. bytteturbo heller.. (ta kontakt med turbokongen på sx-forumet).. :)

 

Hils gutta (og jentene for den del), og ha en fortsatt flott sommer... :)

 

Hei Thomas!

Jeg skal ute å se om jeg får av turboen nå etterhvert. Det var ikke noe slakke før jeg starta motoren i alle fall. Mulig det har kommet noe nå etter jeg har kjørt i 8mil... ARGH!!!

 

 

Var du på CitySyd i går rundt kl 12? Så en rød Primera med en ganske feit ic i fangeren da. Dessverre er jeg ikke så kjente med de forskjellige karrossene. Denne hadde noe dekaler også, mener de satt nederst på forskjermene.

 

Om bilen ellers går som den skal og det bare er mye blårøyk ville jeg også satset på turboen, sjekk slakke som han over sier. Jeg hadde en Cherry GTT, den ladet som pokker men røyk som en skorstein. Kjente etter slakke og da kunne jeg røre rundt som i en gryte :D Byttet turbo og så var alt ok igjen.

 

Har ikke vært på CitySyd jeg. Har ikke fått IC'n min enda og bilen min ser forholdsvis anonym ut foreløpig. Så og si helt standard.

Håper det "bare" er turboen som evt. har røket og at den kan overhales! Forferdelig redd for at det skal være noe mer enn det da. Kan bli stygt!! Og den kan koste maaaaaasse!! Doh!!

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor i Trondheim holder du til? Om ei ukes tid eller så kommer jeg hjem fra syden og da skal jeg kjøre fra Trondheim til Mo i Rana.. Kunne vært interesant å sett bilen da!

 

Bor litt nord for Trondheim på et sted som heter Hommelvik. Hvis du kjører E6 nordover, så er det skiltet dit. ca 2-2.5mil nord for Trondheim.

 

Er ikke så veldig skøy å se på hvis den ikke går da... Men for all del. Jeg drar herifra mandag 25. juli da. Back to school... Kunne tenkt meg å kjørt bilen nedover da, men det er jo ikke så sikkert nå... Hmf...

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg kommer hjem mandag 25 på kvelden.. pokker da..

 

Men du har sikkert fått den i jevn drift til da !

 

Hvis et er turboen og det er noen gutter i Trondheim som tar seg av slikt, så håper jeg da inderlig det! Ny lambdasonde er bestilt og kommer på mandag, så...

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis et er turboen og det er noen gutter i Trondheim som tar seg av slikt, så håper jeg da inderlig det! Ny lambdasonde er bestilt og kommer på mandag, så...

pass på t viss det er turboen så risikerer du at den tar til seg all motor olje av ein eller aen grunn... eg kjørte ein peugeot med turbo.... den hadde plenti olje.. så røk turboen og oljen var vekke på ein to tre... da og var det masse blårøyk...

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår