Gå til innhold

ENDELIG har jeg fått meg 240Turbo. Skandalen er et faktum! Demontering S.39

Ranger emnet


Naila

Anbefalte innlegg

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er faktisk flere bilder i denne tråden enn i de fleste andre, har bare ikke lagt de rett ut på tråden, men lagt ut linker.

 

Her er de nyeste bildene av meg og turboøsa etter jeg fikk på 18"R-felgene :D http://quebap.net/svinmerr/

 

Bilder av bilen med 17" tsw felger.

http://www.stud.ntnu.no/~cian/240/Felger/

 

 

 

Her er bilder fra bilen i sommer, da vi skiftet setetrekk, monterte anlegg og div : http://www.stud.ntnu.no/~cian/240/Grom40/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R-Style: Hvilke problemer opplevde du som følge av at du hadde lekasje i den orginale membran dumpen? tror kansje jeg har fått lekkasje i min, å vi har jo nøyaktig lik motor, samme årsmod og alt.

 

Fint om du kunne ha forklart hva som var problemene og hvordan du opplevde forskjellen etter du monterte det overhalingskitet fra volvo.

 

 

btw, Noen med b230k/b230f fordeler fra 240 som har lyst å selge:) ?? gidder liksom ikke betale dyre dommer hos høggern.

 

Her er de problemene j opplevde med defekt/ødelagt membran i dumpventilen:

 

Bilen gikk av og til dårlig på tomgang, noen ganger gikk den på 1000 RPM andre på 400 RPM.

 

Etter gasspådrag, da j tok inn clutchen for å bremse ned og gire, kunne det av og til skje at bilen bare døde, var ikke antydning til å havne på noe tomgang. Andre ganger kunne bilen legge seg på 1100 RPM for så å dette vidre ned til 4-500 RPM, men alt ettersom kjøring. kjørte j pent og forsiktig, uten å få ladetrykk, hadde j tomgang, men dro j på så j fikk litt ladetrykk, hadde j ikke tomgang når j tok inn clutchen.

 

Bilen var litt "luggete" etter pådrag og ved girskifte, altså med en gang etter j har dratt på litt, så kommer dump-lyden, og j girer for så å dra på igjen, da kjentes bilen litt "luggete", og sånn er den ikke nå lenger...

 

Lyden var oså en av grunnene til at j begynte å sjekke opp orginal-dumpen, for lyden var for bra til å være sant, var alt for bla Frrrrrr lyd til at kunne være orginalt syns nå j, så derfor sjekka j det opp... nå har jeg en mer bestemt ptssssjj lyd...

 

En ting j gjorde før og etter bytte av rep-satsen til dumpen var at j "blokkerte" vacumet (klemte i sammen slangen) fra innsuget som går til dumpen når den defekte dumpen satt på, og da datt bilen betydelig ned i turtall på tomgang mens j gjorde dette. dette skjer ikke med den nye dumpen montert, så det er jo en ting du kanskje kan prøve...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, takk for skikkelig svar, R-Style!:)

 

Da får jeg prøve i dag å blende slangen og se om den detter ned på turtall, om den da detter ned på turtallet er det lekkasje i dumpen da ja??

 

hvilke verktøy brukte du for å skru av dumpen, noe jeg må være obs på`, feks at ikke div pakninger og fjæra spretter ut når jeg skrur av de 3 skruene.

Ser ut som det er umbraco nøkkel som skal brukes...

 

Men jeg vil jo overhode ikke miste den råe flappre lyden jeg har nå, vil ikke ha noe kjedelig pssj lyd. Har du åpent konfilter i tilleg til jt'en??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, takk for skikkelig svar, R-Style!:)

 

Da får jeg prøve i dag å blende slangen og se om den detter ned på turtall, om den da detter ned på turtallet er det lekkasje i dumpen da ja??

 

hvilke verktøy brukte du for å skru av dumpen, noe jeg må være obs på`, feks at ikke div pakninger og fjæra spretter ut når jeg skrur av de 3 skruene.

Ser ut som det er umbraco nøkkel som skal brukes...

 

Men jeg vil jo overhode ikke miste den råe flappre lyden jeg har nå, vil ikke ha noe kjedelig pssj lyd. Har du åpent konfilter i tilleg til jt'en??

 

 

Hvis membranen ikke er tett, så vil den jo på en måte få luft igjenom membranen... så hvis du turtallet detter ned på tomgang da du gjør dette, så regner j med at det er membranen som er defekt...

på min garrett satt den med 3 torx skruere og en pakning mellom dekselet og turbo`n...

J har åpent KN filter + 3" JT og j er ikke misfornøyd med lyden for å si det sånn, vil heller ha en ptsssjjj lyd og en funksjonell dumpventil, enn en som lager en råere lyd men som ikke er 100% i orden...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay! Jess ska sjekke det, har ikke fådt tid enda.

 

Var på volvo og kjøpte meg nippel for å skru på innsprøytningsgrenrøret etter spjeldet, slik at jeg kan koble på vakum slange til bens.øk målern inne i bilen:)

 

I tilleg fallt jeg for fristelsen, og bestillte "R" emblemet fra s60R/v70R :)

 

Kostet faktisk 640kr for emblem fremme og bake :/ hehe, men synes det er verdt det, siden jeg allerede har R-felger;) hehe.

Skal ha R-edition Turbo240:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilleg fallt jeg for fristelsen, og bestillte "R" emblemet fra s60R/v70R :)

 

Kostet faktisk 640kr for emblem fremme og bake :/ hehe, men synes det er verdt det, siden jeg allerede har R-felger;) hehe.

Skal ha R-edition Turbo240:)

 

Er det emblemet med bare en helt vanlig "R"? Eller er det med noe rød-farge og greier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell det samme emblemet som s60r/v70R blir levert med, ergo det orginale blåe merket om jeg ikke husker helt feil.

 

Skal i tilleg få lakke sølvgrå volvo "R"'en på alle 4 bremsecaliperne:=)

 

Texascom: Hehe, ja huff det er dyrt å drive på med bil om man skal ha det litt spesielle og gromme detaljer!

 

Ruzlebiff: Planer har jeg nokk av i massevis:) Må bare få tid og penger til å gjennomføre alt.

I første omgang må jeg få hive på sperreakslingen nå før vinteren kommer:)

 

Bromm Bromm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ha turbo igjen.. eneten i bilen jeg har nå eller en ny en. men denne gangen driter jeg langt faen i dumpventil. skal ha org. resirk og luftfilterbox med innstatsfilter og 3" eksos med TO potter. har kjørt fra meg med sånn "jeg vil ha oppmerksomhet"...

 

og automatgir og cruicecontrol skal jeg IHVERTFALL ha.. *avhengig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår