Gå til innhold

ENDELIG har jeg fått meg 240Turbo. Skandalen er et faktum! Demontering S.39

Ranger emnet


Naila

Anbefalte innlegg

Nå gadd ikke jeg å lese igjennom hele posten, men er det gjort noe særlig med motoren på bøscha? eller er det relativt standard FT eller hva det nå enn var? Du trenger en ostehøvel type 850R e.l.

 

 

Ostehøvel type 850R ???

 

Motoren er orginal, bortsett fra 3"JT superflow med singeldemper hele veien fra turbo og ut, i tilleg har jeg åpent pipercross konfilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må bare få si at bilen din er råflott...gjorde seg med de R-felgene yummy

 

 

Takk takk:) I går mens jeg var på jakt, så brukte jeg 4x4 til fadern, så han måtte låne 240Turboen når han skulle på jobb, hehe på vei ned til jobb møtte han en gammel volvo fanatiker, som drev og puslet med 240 sammens med sønnen sin for et par år siden.

 

Da pappa kom trillende, vinket han og kjørte forbi, og han fyren ble laaang i maska da han så at det var ei modifisert turbovogn som kom kjørende, med gamlingen bak rattet! :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ha turbo igjen.. eneten i bilen jeg har nå eller en ny en. men denne gangen driter jeg langt faen i dumpventil. skal ha org. resirk og luftfilterbox med innstatsfilter og 3" eksos med TO potter. har kjørt fra meg med sånn "jeg vil ha oppmerksomhet"...

 

og automatgir og cruicecontrol skal jeg IHVERTFALL ha.. *avhengig*

 

 

Hehe, kan få ganske så god lyd med resirk, det har jeg. Men jeg har dog ikke innsatsfilter, men åpen konfilter.

 

Litt kult med 245Turbo, med automat, cruisecontroll, skinnseter osv:D hehe, skikkelig glide/cruise bil, som børner LETT:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg lov å spørre hvor my du ga for felgene dine? De er jævli tøffe og passer drit bra på volvoen! :D Er de smale nok til at det er lovlig med orginal bil? Eller gjorde du masse tull og ball med hjulbuer o.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk:) Måtte bare banke inn den kanten som bygger innover i hjulbuen fra ytterkant, banka den inn noen cm fra midt på hjulbuen og fremover + jeg måtte fjærne skvettlappene bake;)

 

Fremme går det fint, bortsett fra ved fullt rattutslag, da tar de litt i plast-innerskjermene..

 

Uppdate: Monterte giver til bensin øk målern inne i bilen, så nå funker den som bare det:)

Ellers har jeg festet R'emblemet på grillen, samt jeg har tatt av volvo logoen, og byttet den med en nyere strøken logo. ble gromt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja Dekkene er ikke langt ifra som nye:) SÅ de blir å holde en goood stund.

 

Nå er det sny overallt på veia her oppe, har en kompis som kjenner en i sverige med en 850 R, skal få se bilder av felga på den bilen, som jeg har fått tilbud om å kjøpe:)

 

Kan ikke kjøre rundt på den lange vinteren her i nord, med 14" Ballongdekk!! :hammer

 

Uppdate: Har nå modda ferdig grillen, samt montert R'emblem bake også....

 

Tenkte jeg skulle ta bilder, legger de ut snarest mulig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja Dekkene er ikke langt ifra som nye:) SÅ de blir å holde en goood stund.

 

Nå er det sny overallt på veia her oppe, har en kompis som kjenner en i sverige med en 850 R, skal få se bilder av felga på den bilen, som jeg har fått tilbud om å kjøpe:)

 

Kan ikke kjøre rundt på den lange vinteren her i nord, med 14" Ballongdekk!! :hammer

 

Uppdate: Har nå modda ferdig grillen, samt montert R'emblem bake også....

 

Tenkte jeg skulle ta bilder, legger de ut snarest mulig:)

 

 

hvor er det blitt av bilden? hehe

 

 

mvh Jørn

Volvo 850 1996 R-optik

Ex-Volvo 740 Gl 1986

 

Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

UPDATE: Etter mangel på tid og motivasjon, har jeg etter et par kvelder med skruing fått av bakakslingen, samt "klargjort" sperreakslingen.

 

Sperreakslingen ble pusset ned med pussemaskin, malt rød med hammerite lakk, samt bremsetromler for håndbrekk, er skiftet.

 

I tilleg pusset jeg ned bremsecaliperne på bakalslingen, som skal lakkes røde og når jeg får mere lakk, skal det være en aldri så liten "R" midt på calipern:)

 

Tenkte å ta bilder av dette så snart jeg får cam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPDATE: lsd bakakslingen er nå ferdig malt, klar for å settes i bil.

 

Har skrudd av hele 3" JT eksos anlegget, da jeg skal ta oljeskift, samt få sveiset nye og bedre fester + tette frieksos. Fikk sveisa alt og ordna det i dag.

 

Skal nå ut å skru på vannpumpa, samt skifte olje og oljefilter. I morgen blir det montering av bakaksling og eksos. Så regner med å ha sleden på veien iløpet av uka:)

 

Av slitedeler er splitter nye bremseklosser montert på bake, samt nye foringer i nedre bærearm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår