Gå til innhold

ENDELIG har jeg fått meg 240Turbo. Skandalen er et faktum! Demontering S.39

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

Se her ja m'm

Eneste jeg kan sette fingeren på er at du fikser opp min midlertidige løsning med eksp.tanken. Når motorrommet ser så strøkent ut som nå hører ikke patentbåndene hjemme. Få tak i rund tank fra f.eks 940...

Liker stucket på bilen, Naila. Gleder meg å se utviklingen på denne øsa m'm

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 592
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se her ja m'm

Eneste jeg kan sette fingeren på er at du fikser opp min midlertidige løsning med eksp.tanken. Når motorrommet ser så strøkent ut som nå hører ikke patentbåndene hjemme. Få tak i rund tank fra f.eks 940...

Liker stucket på bilen, Naila. Gleder meg å se utviklingen på denne øsa m'm

Flott at du liker tillstanden på "bilen din" ;) Har faktisk stusset litt over de patentbåndene ja, samt tanken. Da en den lille runde gjør seg bedre ja.

Men dette har jeg liksom ikke tenkt noe på, andre ting som har blitt prioritert...

Men når jeg ser på det selv nå, så ser jeg at det ikke passer inn! Du har ikke en slik eksp.tank overs til meg?:)

Bilen har mye godt i vente! Fint at du likte de små forandringene jeg har gjort i motor rommet:)

Åssen står det til med øsa di? God sommer til deg forresten!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du liker tillstanden på "bilen din" ;) Har faktisk stusset litt over de patentbåndene ja, samt tanken. Da en den lille runde gjør seg bedre ja.

Men dette har jeg liksom ikke tenkt noe på, andre ting som har blitt prioritert...

Men når jeg ser på det selv nå, så ser jeg at det ikke passer inn! Du har ikke en slik eksp.tank overs til meg?:)

Bilen har mye godt i vente! Fint at du likte de små forandringene jeg har gjort i motor rommet:)

Åssen står det til med øsa di? God sommer til deg forresten!;-)

Tror jeg skal ha en liggende... Sender deg en pm.

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skifta krengningshemmer foringer nå.. Fytti faen hvor hardt de foringene sitter!!! Særlig når man ikke har egnet verktøy for å presse ut foringer...

Men lagde med "verktøy" nå av ei pipe, bolt, låseskive og avkappa bit fra et rør i samma dim som "staget" ;)

Skal ta av leppa under frontfangeren, pusse den ned, sparkle og lakkere den opp ijenn... Skal prøve å få tatt bilder!

I tilleg skal jeg tectylere kanalene, samt lakke "listene" helt nederst på dørene svart, begynner å bli litt matte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, lav nok! Tar ikke nedi fartshumper og slik, har måttet modifisere JT eksosen betydelig for å slippe at det tar nedi rundt omkring!

Såpas? Fant ut at det holdt å bøye litt i bunn av downpipen vi, hehe. Bare å måle seg fram til hvor mye opp du vil ha anlegget og så bøye deretter;)

Fast, faster, to fast, DEAD!

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpas? Fant ut at det holdt å bøye litt i bunn av downpipen vi, hehe. Bare å måle seg fram til hvor mye opp du vil ha anlegget og så bøye deretter;)

Jepp, har aldri tatt nedi fartsdumper, men slitsomt når det tar borti andre plasser. Så løsninga var å snu røret på midten og legge det mest mulig opp under karroseriet.

Har i tilleg sveist sammen alle skjøter nesten, da det lett kommer frieksos fra skjøtene, SELV med eksospasta etc.

Rev opp midterste skjøte når jeg skulle være kjapp å kjøre bilen over ei smøregrav... Men nå ser det ut til at anlegget er perfekt tilpasset:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde055.jpg

Om du kan bruke mynthyllen, er det på tide å skru opp turbotrykket ditt :P

hehe.. (alt fyker jo veggimellom om du legger det i hyllen).

240'en din er rimelig clean og fin, men jeg har et par tips som jeg håper du tar imot som konstruktivt:

* kjøp ledningssamler (sort), som du legger utenpå den røde strømkabelen

* før strømkabelen under toppen av fjærbeinet.

Da vil ikke strømkabelen "stjele fokus", om du skjønner.

Ellers ser det bra ut :-) stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kan bruke mynthyllen, er det på tide å skru opp turbotrykket ditt :P

hehe.. (alt fyker jo veggimellom om du legger det i hyllen).

240'en din er rimelig clean og fin, men jeg har et par tips som jeg håper du tar imot som konstruktivt:

* kjøp ledningssamler (sort), som du legger utenpå den røde strømkabelen

* før strømkabelen under toppen av fjærbeinet.

Da vil ikke strømkabelen "stjele fokus", om du skjønner.

Ellers ser det bra ut :-) stå på!

Takk for inspill, jepp er klar over det, fulgte faktisk med ledningsamler, men mistet den ;p Skal få fikset det.

Og JA ting fyker veggimellom og det tilhører skjeldenhetene at ting ikke detter av hyllen under aks. Feks mobiltelefon, sedler, snusboks etc :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider