Gå til innhold

ENDELIG har jeg fått meg 240Turbo. Skandalen er et faktum! Demontering S.39

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

Takk for inspill, jepp er klar over det, fulgte faktisk med ledningsamler, men mistet den ;p Skal få fikset det.

Og JA ting fyker veggimellom og det tilhører skjeldenhetene at ting ikke detter av hyllen under aks. Feks mobiltelefon, sedler, snusboks etc :p

ja, hehe.. jeg trodde en gang jeg hadde mistet mobilen min, men så hadde den havnet på passasjersiden, på gulvet.. Jeg har merket at de "døråpnerene" er fine som mobilholdere.

men, ja.. for å spore tilbake ontopic:

på clasohlson får du sirkulærskjært ledningssamler!

ang. kabel til bagasjen, er det ingen formelle krav fra b.t., da utenom at du skal sikre den for gnissing (skarpe kanter) og den bør være skrudd fast der gnissing mest sannsynlig oppstår.

men det fikser man jo ved å legge den ved gearkassetunnellen, feks.. Kan anbefale deg den sirkulærskjærte samleren, bruker den til og med til pc-kablene mine :-) samt a/v anlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 592
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal du ha nye stoler eller trekk i bilen? :D Pen bil, har aldri sett så mye på den før, trodden den var brun.... Ser slik ut i avataren. Bra prosjekt dette! :)

hehe, jeg husker når naila kikket på denne bilen.. (første trådene hans på 200 forumet).. tiden har gått ja :-) og bilen har blitt bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går den ikke til en subforsterker elns?

Jo, men har strukket ledninga under listene, matta og baksetet, så den synes ikke i det hele tatt. Orker ikke ta den ut igjenn.

Men skal få fiksa motorommet slik at alt av ledninger er svart, i tillegg skal jeg bytte ut eksp.tanken med den lille som stammer fra 940.

Da er motorommet temmelig komplett og strøkent...

Neste "modd" i motorommet, blir trim:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TTT ja, ting tar tid... skummel sak. Få tak i en ekspansjonstank fra 940, ser litt bedre ut en dassen som sitter i 240n originalt. Jeg måtte lage nye fester til min.

Trimming er bra, skal gå tel litt på min til vintern jeg og, har fått tak i marineveiv.

Kan du skjønne hvorfor turboen min røk forresten? Er jo bare 16 år gammel... hmmm...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TTT ja, ting tar tid... skummel sak. Få tak i en ekspansjonstank fra 940, ser litt bedre ut en dassen som sitter i 240n originalt. Jeg måtte lage nye fester til min.

Trimming er bra, skal gå tel litt på min til vintern jeg og, har fått tak i marineveiv.

Kan du skjønne hvorfor turboen min røk forresten? Er jo bare 16 år gammel... hmmm...

he he, dårlig olje, kombinert med mye hardkjøring for så å stoppe motoren slik at turboen ikke får kjøling;P ?

Må vell lage meg nye fester selv ja! Skal pusse ned frontleppa nå, for så å gi den noen strøk med lakk:)

Naboen har marineveiv liggende, som han fikk kjøpt skambillig. Får se om jeg klarer å kjøpe den fra han for en vettug pris:)

Ellers, så må jeg se meg om etter nye dekk til neste sessong... Gummien preller av fortere enn fort, når man har det gøy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller legge strømkabelen under toppen av fjørtårnet som du sier,også gjennom torpedo på venstre side.. (altså motsatt side av hva som er gjort her)

Om du kan bruke mynthyllen, er det på tide å skru opp turbotrykket ditt :P

hehe.. (alt fyker jo veggimellom om du legger det i hyllen).

240'en din er rimelig clean og fin, men jeg har et par tips som jeg håper du tar imot som konstruktivt:

* kjøp ledningssamler (sort), som du legger utenpå den røde strømkabelen

* før strømkabelen under toppen av fjærbeinet.

Da vil ikke strømkabelen "stjele fokus", om du skjønner.

Ellers ser det bra ut :-) stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller legge strømkabelen under toppen av fjørtårnet som du sier,også gjennom torpedo på venstre side.. (altså motsatt side av hva som er gjort her)

Jepp skal se på saken, monterte egentlig sub'en i utgangspunktet for morroskyld.

Skal se om jeg ikke får tatt'n ut samma sia som batteriet ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe takk takk:-) Ja det er ei stund sia jeg begynte å poste på 200-forumet:P

Skal ha inn stoler fra s60 fremme og s40 baksete etterhvert tenker jeg.. I svart skinn.

Edit: Bilen er overhodet ikke brun, en litt spesiell rødfarge, den har 211 i lakkode.

Ja, jeg likte rødfargen. Så at den var rød på de store bildene, men har bare sett den i avataren din hittil da. Da ser den brun ut! Blir bra med nye stoler! :)

Lykke til videre!

PS: du kunne gitt meg et lite var på pm:)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colli: Har svart deg på pm;)

Ellers, holder på å shine litt i motorommet, har pussa ned hele frontfangeren nå, det tar si tid om man skal pusse det helt fint.. Runda av med 600 papir.

I morgen tidlig skal jeg sparkle, spraye på herder og tilslutt lakke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider