Gå til innhold

ENDELIG har jeg fått meg 240Turbo. Skandalen er et faktum! Demontering S.39

Ranger emnet


Naila

Anbefalte innlegg

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Bilder av bilen kommer, lakkeringa av frontleppa ble relativt bra. Ser ut til at det skal vare en god stund da jeg brukte x-antall lag med klarlakk over til slutt:)

 

Ellers så har jeg fått sprekk i banjoen på oljerøret til turboen, så skal i mårra og kjøpe nytt på volvo.

 

Er for tiden i militæret og har dermed begrenset tid til bilen, men skal få skrudd og polert litt nå i permen min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av bilen kommer, lakkeringa av frontleppa ble relativt bra. Ser ut til at det skal vare en god stund da jeg brukte x-antall lag med klarlakk over til slutt:)

 

Ellers så har jeg fått sprekk i banjoen på oljerøret til turboen, så skal i mårra og kjøpe nytt på volvo.

 

Er for tiden i militæret og har dermed begrenset tid til bilen, men skal få skrudd og polert litt nå i permen min:)

offff militæret er noe dritt, er så glad for eg er ferdig med det for lenge siden:D:

 

ellers da når kommer bilder?

er så spent nå på korleis det ser ut:m'm:

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo http://www.tess.no det, ganske logiskt.. Er det røret eller bare banjoen som har sprekt? For rør kan du få på mekonomen. Men banjoene på volvo var litt spesielle.. Var noe mygel, i allefall ikke vanlige metriske etter hva jeg skjønte, passa dårlig. Mulig det er forskjell på banjoene på 13C og 19T da..

Ellers så er originalrøret sølvlodda, så er bare å varme og dra av banjoene. Så kan du bruke det som er helt på nytt..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er hjemme på perm nå, og fikk tatt en liten "service" på bilen min i går på et lokalt bilverksted:) Totte88 på forumet her er lærling der, så han fikset forstillingskontroll, spissinga var ganske på bærtur etter skifte av endeledd, men er nå justert tilbake til ideel justering.

Fikk sveiset litt eksos, skiftet olje&filter (måtte av med downpipen) samt sjekket foringer, ettertighta mellomakslingflens og justerte lysene.

 

Skal se om jeg ikke får til å legge ut en filmsnutt og noen bilder før jeg drar tilbake til forcen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er vel faktisk godkjent med ft motor og eksos:) du får det nok godkjent du også da! bråker ikke så mye:)

bare djup fin turbolyd, slikt som teller..

 

ja var greit at du fikk justert litt i forstillingen.. var RIMELIG utenfor kravene.. glemte jo å si at dekkene antageligvis ikke ville vært godkjent.. så får heller godkjenne den med vinterdekk:)

 

deili å sitte på skikkelig turbobil igjen:) gleder meg til å få samme oppsettet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er vel faktisk godkjent med ft motor og eksos:) du får det nok godkjent du også da! bråker ikke så mye:)

bare djup fin turbolyd, slikt som teller..

 

ja var greit at du fikk justert litt i forstillingen.. var RIMELIG utenfor kravene.. glemte jo å si at dekkene antageligvis ikke ville vært godkjent.. så får heller godkjenne den med vinterdekk:)

 

deili å sitte på skikkelig turbobil igjen:) gleder meg til å få samme oppsettet:)

 

 

Hehe, var fint å ta noen piruetter på stagnesbasen;)

 

er klar over at fordekka har konvertert over til slicks, blir nye neste sessong ja:)

 

Full gass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja det var ikke så verst.. :P

var rimelig moro å leke litt me den crx'en også!:D vise at de dær riskokerne ikke er noe tess.. var jo en kompis som kjørte dn men har ikke snakket med han å fått mobbet han ennå:P

 

blir vel kjipt å måtte førlate grombilen i morgen regner jeg med?:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår