Gå til innhold

ENDELIG har jeg fått meg 240Turbo. Skandalen er et faktum! Demontering S.39

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

må få se resultatet en dag neil:)

var jeg som kjørte forbi.. hadde ikke med mobben volvomaster.. jeg var oss stig en tur skjønner du:)

Handla du t3 turbo hos stig? Ja vi må ta å møtes når jeg har fått alt på plass.

Er endel tilpassinger og div modifiseringer som skal til for at trykkrør, silikon slanger og overganger passer overens.

Skal ut å gjøre siste touch nå, rapport følger.:hellothere:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 592
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jupp..handla t3 oss mr. sletten:)

ska handle litt flere deler hos hn etterhvert og:)

coolern blir bra jah:)?

ja du kjøre nu før bi hær når du ska t han så d e bære å stekke oppom å sjekke vrakan mine :P

må ta ett volvo meet når jeg får lappen:P

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan cooler har du?

Hvordan har du festet denne?

Er det 3" Trykkrør?

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

Er en XS POWER RS500 cooler fra USA. Er 3" trykkrør ja, festet den på de orginale festene, pluss litt modding. Passer veldig bra til å være uorginal cooler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker:) Er 25mm spacere bak...

hmmmm. da må det være annet innpress på dine felger enn hva jeg hadde. Mine R-felger så jo ut som de satt midt under bilen. med 30mm spacer + en biltema 5mm spacerskive.

Merka du noe forskjell med ny cooler da? Så jo ut til å passe fint inn fronten den. Måtte du ikke kappe noe?

Post gjerne et bilde av hvordan den fyller ut bak grillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sperra gjør jobben sin:volvopower:

DSC02138.jpg

Bilda av øsa på kveldstur i vår:

DSC02127.jpg

I løpet av morgendagen skal jeg få montert stabstagene på øsa, visst været ikke er så ille. Tenkte å lakke staga rød, siden bakakslingen allerede er lakkert rød..

Ellers, updates kommer fortløpende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm. da må det være annet innpress på dine felger enn hva jeg hadde. Mine R-felger så jo ut som de satt midt under bilen. med 30mm spacer + en biltema 5mm spacerskive.

Merka du noe forskjell med ny cooler da? Så jo ut til å passe fint inn fronten den. Måtte du ikke kappe noe?

Post gjerne et bilde av hvordan den fyller ut bak grillen.

Hadde ikke du 17" R-felger? Jeg har 18".

Mine fyller iallefall greit ut..

Har ikke fått testa skikkelig, pissregna ute nå så ble mye hjulspinn. Men det er merkbar forskjell ja.

Kappa jo masse på trykkrør for å slipe de til og kutte rette størrelser. På coolern kappa jeg av noen mm av de to ørene som stikker mot radiatoren, slik at de ikke skulle ta borti. Ellers var det rimelig bolt on. Tilpassinga av trykkrørene fra cooler til innsug/turbo var endel jobb.

Coolern fyller ut helt perfekt etter min mening, skal ta et bilde i morgen av hvordan coolern fyller ut bak grillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ja. det hadde jeg jo.... 18" er vel også litt breiere. 17" er jo bare 7.5" breie.

Tenkte mest på kapping i frontplata. Ser bra ut.

Ser ut til at begge gamle bilene til 240ft har fått et godt liv. hehe :hellothere:

hehe de har begge fått en god porsjon av både tid, penger og omsorg!;P

Ville ikke kappe noe i frontplata for da ville jeg ikke kunne bruke de orginale gummifestene som intercoolern hviler på.

Er uansett ikke behov for kapping, så jeg er fornøyd med passformen:)

18" R-felga er 8" breie.

Du har ikke et garret dumplokk å avse;p ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider