Gå til innhold

ENDELIG har jeg fått meg 240Turbo. Skandalen er et faktum! Demontering S.39

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

• Svar 592
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

woot, startet hun den uten BTR montert?

R.I.P. Volvo!

Men bra damen din ikke ble skadet da!

Ps. ville satset på en 89'-> 240, om du vil slippe ombygging av ledningnsett, etc., men da kan du seff ikke få oldschool stuket.

Evnt., en grom 70-talls 240 er jo fett :-) type 1978 orange stv feks., hvor fett hadde ikke det vært med en fet, lav, orange 245 med gromme felger??

ps. folkens:

ta nå for all del delkasko!! Det dekker brann, det dekker innbrudd, tyveri og dere hra ruteforsikring.

Prisdifferansen er somregel VELDIG lav, type 50kr måneden elns!

Ansvarforsikring dekker brann, innbrud og tyveri.

Anyway, virkelig trist med 240'en, men det er bare å bite det i seg og sette i gang igjen! :)

Lykke til med det ;)

(Jeg har snart en lav orange 242 med gromme felger =) 1975 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyway, virkelig trist med 240'en, men det er bare å bite det i seg og sette i gang igjen! :)

Lykke til med det ;)

ja, jeg sa jo det :-) Samt rute... dvs. steinsprut!

Orangefargen fra 70-tallet er überfet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, word on the street. Er det du som har speedparts logo bakerst på kanalen og dobbel eksos ? Så en slik i byen i dag.

Er lite å se der den brant. bare litt hull i asfalten og litt fastbrent plast.

Førr'n min har hatt det hett :(

Hehe.

Nei, er ca2be her på forumet det ;) Jeg kjører en litt mørk blå 900 med 9-3 fangere og grill, og en rund chrom stuss :)

uff, ja.

Håper du kommer sterkere tilbake :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med det ;)

ansvar dekker ikke brann nei,

Ansvar = dekker skade på motpart og all personskade

Delkasko = glass,herverk,brann,tyveri på egen bil

Kasko = dekker skade på eget kjøretøy og glass,herverk,brann,tyveri,redning og event leiebil

Super = større leiebil, leiebil på skadestedet og litt ekstra fancy ting.

I tillegg er det stort sett 4000 i egenandel (2000 på glass). En gammal 240 er stortsett verdsatt til 10000,- Altså 6000 utbetalt.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ansvar dekker ikke brann nei,

Ansvar = dekker skade på motpart og all personskade

Delkasko = glass,herverk,brann,tyveri på egen bil

Kasko = dekker skade på eget kjøretøy og glass,herverk,brann,tyveri,redning og event leiebil

Super = større leiebil, leiebil på skadestedet og litt ekstra fancy ting.

I tillegg er det stort sett 4000 i egenandel (2000 på glass). En gammal 240 er stortsett verdsatt til 10000,- Altså 6000 utbetalt.

Vel, når en avensis rygget inn fronten på 242en min, fikk jeg 11500kr for:

* Frontplate

* Grill

* Lykterammer (dekorasjon)

Dette var to år siden...

Så lenge du ikke er skyld i skaden selv, kan de vel oppjustere verdien tror jeg (?), ellers burde jo bilen min vært kondemnert.

Det blir vel kondemnering om skaden utgjør 2/3 av verdien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når en avensis rygget inn fronten på 242en min, fikk jeg 11500kr for:

* Frontplate

* Grill

* Lykterammer (dekorasjon)

Dette var to år siden...

Så lenge du ikke er skyld i skaden selv, kan de vel oppjustere verdien tror jeg (?), ellers burde jo bilen min vært kondemnert.

Det blir vel kondemnering om skaden utgjør 2/3 av verdien?

Skaden hadde nok kostet langt over verdien hvis et verksted skulle fikset den. Hvis du ikke hadde vært intressert i å beholde bilen ville den blitt kondemnert. Bilers verdi bestemmes i stor grad av "bruktbilguiden". En ca 200 siders bok med alle biler og hva man regner med at de er verd etter x antall år og x antall km osv..... er mange faktorer. På gamle biler blir man stort sett tilbudt et kontantoppgjør, som ditt på 11500.

Når det gjeler verdien er ca 8000-10000 for en 240 helt greit. De fleste ser på de som en gammel møkkabil som burde vært på dynga. Dersom man mener man får for lite må man krangle med de, noe som kan være vanskelig, event bestikke takstmannen.

Når det gjelder denne brannen her vil han nok være heldig å få noe idet hele tatt. Takstfolka er ikke dumme og ser sikkert fort at motoren ikke er orginal. Heller ikke lurt å snakke om at man selv er skyldig her på forumet.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaden hadde nok kostet langt over verdien hvis et verksted skulle fikset den. Hvis du ikke hadde vært intressert i å beholde bilen ville den blitt kondemnert. Bilers verdi bestemmes i stor grad av "bruktbilguiden". En ca 200 siders bok med alle biler og hva man regner med at de er verd etter x antall år og x antall km osv..... er mange faktorer. På gamle biler blir man stort sett tilbudt et kontantoppgjør, som ditt på 11500.

Når det gjeler verdien er ca 8000-10000 for en 240 helt greit. De fleste ser på de som en gammel møkkabil som burde vært på dynga. Dersom man mener man får for lite må man krangle med de, noe som kan være vanskelig, event bestikke takstmannen.

Når det gjelder denne brannen her vil han nok være heldig å få noe idet hele tatt. Takstfolka er ikke dumme og ser sikkert fort at motoren ikke er orginal. Heller ikke lurt å snakke om at man selv er skyldig her på forumet.

Hva spiller det for noe rolle om motoren ikke er original? Godkjent i vognkort den.

Dessuten skjønner jeg ikke hva du fabler om at jeg ikke bør prate om det ene eller det andre, hadde jo kun ANSVAR forsikring, ergo det er ikke snakk om no forsikrings svindel o.l. Alt er tapt, er meg det går utover uansett.

Bilen er frigjort og saken henlagt grunnet de ikke så noe poeng i å drive etterforskning, da jeg uansett bare hadde ansvar forsikring. Bilen er henta nå, skal demontere det som berges kan ila neste uke.

Hvor mye man kan få igjen for en 240 med ansvar er egentlig helt uvesentlig, da det feks tilsvarer verdien av ene felgen kansje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kjipe greier...

Sagt det før og sier det igjen: Stol aldri på noe som blør i 5 dager uten å dø...

Du kommer sikkert sterkere tilbake med en bil som er minst like tøff.

he he, det er helt riktig det!

SKAL komme tilbake med en grom førr, blir 242 nå tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med det ;)

True, I will :)

Gromt med old school førr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woot, startet hun den uten BTR montert?

R.I.P. Volvo!

Men bra damen din ikke ble skadet da!

Ps. ville satset på en 89'-> 240, om du vil slippe ombygging av ledningnsett, etc., men da kan du seff ikke få oldschool stuket.

Evnt., en grom 70-talls 240 er jo fett :-) type 1978 orange stv feks., hvor fett hadde ikke det vært med en fet, lav, orange 245 med gromme felger??

ps. folkens:

ta nå for all del delkasko!! Det dekker brann, det dekker innbrudd, tyveri og dere hra ruteforsikring.

Prisdifferansen er somregel VELDIG lav, type 50kr måneden elns!

Ja det er vanskelig å si hva enkelte tenker av og til.

Penga driter jeg i, er så lite man får igjen uansett.

Får se hva jeg velger å gå for, men blir sikkert å måtte legge inn lh 2,4 selv, evt datasprut. Så da er det et fett åssen kaross jeg bruker. Vil egentlig ha veteran 242 med ny front og hekk tror jeg.

Får se, bare kom med flere tips gutta, takker for de jeg har fått hittil!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.blocket.se/vi/16309115.htm?ca=15_s

20 000 sec, 1975 242, ikke rust, omsveiset til nytt utseende.

finn deg en volvo i sverige, veteran, mye bra der for en slump penger.

kjipt med at bilen brant.

enda værre at madammen ikke hørte på deg.

Takker, ealoken!! Der har du et veldig aktuellt utgangspunkt, helt perfekt egentlig!:)

Blir nok mest sansynlig å slå til på et prosjekt fra søta bror ja, mye bedre marked i sverige.

Gidder ikke begynne på et prosjekt full av rust og drit, var å så på en 242 her om dagen, rusta og fæl. Det gidder jeg bare ikke.

Får bare vokse på dette og bygge skamrå 242:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er brent i motorrommet burde det gå ann å fikse den opp igjen da?

Ta ut restene av motorn og alt som er brent, sandblåse og lakkere opp på nytt.

Kjøpe en delebil og ta alt som trengs i fra den.

Den er jo godkjent med motorn og hvis karossen er fin ellers burde det gå med litt velvilje.

Eller?

Hadde jo vært kult å restaurert en bil som har gått opp i røyk.

Flott historie å fortelle barna når man blir gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider