Gå til innhold

Prosjekt: Honda S2000

Ranger emnet

KBF

Anbefalte innlegg

Etter å ha skaffet meg et sett fra ingen andre en Tamiya og deres Honda S2000, vil jeg prøve meg på et lite projekt. Bilen blir helt standard uten noen form for styling som denne karen her driver med: http://www.spc.org.uk/

Bilen blir lakkert i gult og interoøret blir rødt med svart eller chrom detaljer.

Noen blider..

Eska bilen kom i:

Boksen.jpg

Delene til bilen:

Delene.jpg

Jeg pleier alltid krysse av for hvilken maling jeg har og ikke har. De øverste er lakk, og lakken jeg skal ha er kjøpt!

Lista.jpg

Her er all malingen som trengs for denne bilen:

Malingen.jpg

Flere bilder kommer etterhvert som ting og tang blir klare.

97 - BMW 520i

86 - VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så er jeg så vidt kommet i gang. Har ikke gjort mye pga litt forskjellige andre ting. Men jeg har fått sammen bakstillinga og støtdemperene holder jeg på med. Noen bilder..

Bremseskive og kalipper:

Brems1.jpg

Selve bakstillinga ferdig montert og malt:

Bakstilling.jpg

Testing om alt passer sammen:

Testing.jpg

Tar nok en stund nå før neste oppdatering. Måtte lakke hele undersida av bilen i samme farge som karroseriet. Men jeg kommer med bilder av støtdemperene i morgen en gang.

97 - BMW 520i

86 - VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bilen blir da helt standard. Jeg syns ikke jeg er erfaren nok med å custum lage noe slikt enda. Men jeg har bestillt en del sett som kommer utover sommeren. Kan kalle det et tolmodighets arbeid med stor T. Hadde et uhell i går da jeg hadda lakka karroseriet, mista den i gulvet! Var temmlig forbanna da. Så jeg har i dag pussa på karroseri og malt ferdig demperene. Bilder kommer snart.

97 - BMW 520i

86 - VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser morro ut ja! Kan ikke ha vært billig med all den malinga? Hvor mye kom hele prosjektet på?

Der sa du noe ja. Jeg hadde masse av malinga fra før. Men lakken måtte kjøpes og noen nye bokser med maling. Men rundt 550kr. En hobby er en hobby.

Oppdatering kommer snart. Da med dempere og eksosanlegget!

Stay tuned

97 - BMW 520i

86 - VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du noe ja. Jeg hadde masse av malinga fra før. Men lakken måtte kjøpes og noen nye bokser med maling. Men rundt 550kr. En hobby er en hobby.

Oppdatering kommer snart. Da med dempere og eksosanlegget!

Stay tuned

Dreiv mye med dette før jeg :) Men jeg lagde sånne "dioramaer" da, men krigssituasjoner og sånn

Men, rock on, blir bra dette, ighvertfall når du er så nøye som du er her

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bilen blir da helt standard. Jeg syns ikke jeg er erfaren nok med å custum lage noe slikt enda. Men jeg har bestillt en del sett som kommer utover sommeren. Kan kalle det et tolmodighets arbeid med stor T. Hadde et uhell i går da jeg hadda lakka karroseriet, mista den i gulvet! Var temmlig forbanna da. Så jeg har i dag pussa på karroseri og malt ferdig demperene. Bilder kommer snart.

trenger ikke å lage noen custum deler,til noen av settene får du kjøpt ferdig lagede deler,her er styling settet til bilen du holder på med:

http://www.scaleautostyle.com/s2000_bodykit.php

får også kjøpt skivebremser,sportstoler og carbon decaler her,har selv kjøpt fra siden her,og er til å anbefale,han sender det også som gave.

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Er nå ferdig med eksosanlegget, fjører og har lakkert undersida av bilen.

Her ser en eksosanlegget på kjerra. Malt i en bronse farge sammen med aluminium på lyddempere og katalysator:

Eksos.jpg

Her er demperene. De skulle egentlig vært helt svarte, men jeg så tilfeldig vis i et bilblad og der var det noe som så ut omtrent som dette. Prøvde å male demperen gul med røde fjærer:

Fjring.jpg

Her er undersida av bilen. Lakkert i en metallic farge som er litt mørk, men jeg syns den passet bra:

Underbilen.jpg

Det eneste minuset med dette settet er at det er minimalt med motor detaljer:

Motor.jpg

Men selv om dette settet ikke har komplett motor med så finnes det andre sett med komplett motor. Hvem tror en slik snart er på vei?

Det som skjer i dag er vel at jeg monterer alt som skal være under. Lage klar bremseskiver og slikt framme. Bilder kommer!

Bamsemoms: Jeg skal lage mange biler framover!

97 - BMW 520i

86 - VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke å lage noen custum deler,til noen av settene får du kjøpt ferdig lagede deler,her er styling settet til bilen du holder på med:

http://www.scaleautostyle.com/s2000_bodykit.php

får også kjøpt skivebremser,sportstoler og carbon decaler her,har selv kjøpt fra siden her,og er til å anbefale,han sender det også som gave.

Har sett den sida der. Kommer til å bestille litt fra den karen der ja. Kan bare si det nå. Jeg skal bygge en Toyota Supra, Mazda RX-7, en Nissan Primera + en Nissan Skyline! Sist nevnte er allerede bestilt!

97 - BMW 520i

86 - VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den sida der. Kommer til å bestille litt fra den karen der ja. Kan bare si det nå. Jeg skal bygge en Toyota Supra, Mazda RX-7, en Nissan Primera + en Nissan Skyline! Sist nevnte er allerede bestilt!

har en skyline i samlingen min jeg også,denne har motor som du må bygge.

jeg kjøpte carbon decaler,et sett med bride zeta ll,sparco corsa sportstoler.

kjøpte også nismo 400r stylingsett til skyline,men har ikke begynt på den enda.

delene fra scaleautostyle er meget bra

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider