Gå til innhold

Prosjekt: Honda S2000

Ranger emnet

KBF

Anbefalte innlegg

Da er det på tide med en liten oppdatering. Har nå fått ferdig alt under bilen. Det som gjenstår er å lakkerer karroseriet og lage klart interiøret. Men der støtte jeg på et lite problem. Det er støpt i sort og jeg skal ha rød! Da bør jeg ha grunning for å få best resultat. Noe som jeg da IKKE har.

Men nok om det. Litt bilder må man ha:

Gull kaliper er fint:

Gullkaliper.jpg

Fjøringssystemet bak:

Bak.jpg

Den stort detaljerte motoren framme:

Framme.jpg

Og til slutt et bilde av hele undersida av bilen:

Eksos2.jpg

Oppdatering kommer i morgen vis jeg får tak i grunning. Mulig jeg gjør meg ferdig med karroseriet også. Who knows!

97 - BMW 520i

86 - VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Laaars skrev:
Rundt 550,- skrev han tidligere.

Et lite tips er å bestille fra Japan. Settet jeg betalte 350,- for her hjemme koster rundt 120,- der.

Jeg vet det. Skal bestille en del fra Japan i sommer og høsten. Skal på ferie i helga så det blir lite med oppdateringer framover. Skal lakke karroseriet i kveld. Legger ut bilder da. Men når jeg kommer hjem så er det minst to biler som venter på å bli bygd. En Nissan Primera JTCC Edition(Tror jeg) og en Skyline.

http://www.hlj.com er en super side for å finne billige sett og utstyr! Skal handle der fra.

97 - BMW 520i

86 - VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Nå er bilen ferdig lakkert, men den skal ha et lag til med lakk. Dette fordi at jeg måtte pusse karroseriet ned igjen pga et lite uhell... :wonder

Men her er to bilder. Er dessverre tatt i et mørkt rom.

lakk1.jpg

lakk2.jpg

Jeg syns denne lakken ble ganske fin. Kommer nok ikke flere oppdateringer før om to uker. På grunn av en tur til Italia i to forhåpentligvis varme uker. :win

97 - BMW 520i

86 - VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin farge :)

Ikke dumt å lage "stativ" av Lego... har sliti litt med å finne noe å ha karroseriet på når jeg lakker. Skal muligens kjøpe Tamiya sin paint stand, den er genial.

Skal du ha klarlakk over igjen?

Hadde gjort seg med karbonpanser og evt. karbon bakluke :D

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det dere lego stativet mitt er også genialt! Kan snurre plata. Funker utmerket til mitt bruk. Siden jeg sluttet med lego karrieren for en god del år siden så kan de brukes til noe praktisk som i dette tilfellet lakke stativ.

Det du sier om karbon panser osv hadde muligens blitt bra. Men det får vente til en annen model. Kanskje RX7en eller Supraen.

Ønsker alle en god ferie og dette blir det siste innlegget på to uker.Når jeg kommer hjem skal jeg lage ferdig interiøret og bestille en GOD del andre biler.

97 - BMW 520i

86 - VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Ok, har da i kveld malt litt på bilen min. Er kommet til interiøret. Som nevnt tildligere skal det vere rødt. Men etter ferien i Italia så fikk jeg se en Honda S2000 med interiøret slik som jeg skal male det. Blir rødt og svart. Dørpanelene i dørene får røde detaljer og de samme for setene, se bildet nedenfor.

Et problem er at malingen er så sinnsykt tynn at det krever flere lag for å få den rette fargen.

Seter.jpg

Dette er med et lag med maling.

97 - BMW 520i

86 - VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider