HolyCow Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 Jeg skal kjøpe min første bil og har funnet denne: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=95113 Bilen er forøvrig penere enn på bildene :) Problemet er at jeg har fint lite peiling på hva jeg bør sjekke før jeg gir fra meg penga. Rust f.eks. Hvor skal jeg lete? hva gjør jeg hvis jeg finner? pruter? hvor mye? Bilen er senka og stylet. Hva har det å si for EU godkjenning? hvordan vet jeg at det ikke er montert etter EU godkjenning? Har forstått det sånn at senkesett trenger TUV papirer for å godkjennes, hva om han ikke har disse? Er vell ikke så billig å sende bilen til NAF før jeg kjøper heller? Setter pris på alle svar og andre innspill. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 Jeg skal kjøpe min første bil og har funnet denne:http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=95113 DER var det dårlig med bil du.. helt tom annonse Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HolyCow Skrevet Juli 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=795113 manglet et tall :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 Nå har ikke jeg så peilling på golf, men denne så littegranne dyr ut.. milig det er pga felger og styling og sånn, Sjekk med gutta i golfforumet her inne. Bilnorge.no skreiver følgende i en bruktbiltest av disse golfene: Gjennomsnittlig med feil NAF offentliggjorde nylig sin seneste bruktbilundersøkelse. Der kommer Golf ut som gjennomsnittlig når det gjelder feil og mangler. Ikke overraskende ligger en av Golfens argeste konkurrenter, Toyota Corolla, på feilfritoppen. Tyske biler er gode som nye, men tåler i følge NAF tidens tann dårligere. Nå betyr ikke dette at enhver Golf vil være full av feil. Mer sannsynlig vil den være som den Golfen som vi tok med på NAF-test – helt feilfri. Denne bilen er riktignok kjørt av samme eier siden den var ny og har vært på årlig service. 88.000 km siden 1992 er normal kjørelengde. Det eneste som er gjort er bytte av eksosanlegg, men det skyldes sannsynlig vis mye småkjøring hvor bilen aldri blir helt varm, slik at det samlet seg mye kondens i eksosanlegget. Da får rusten gode arbeidsvilkår. Ser du etter en brukt Golf skal du likevel titte godt etter at bremsene er i orden, spesielt bak. Slanger, skiver, bremsepumpe og håndbrems har ofte satt seg eller rustet. Golf har også ofte dårlig ladespenning. Det gir svakere lys og kortere levetid for batteriet. Bortsett fra disse punktene vil de fleste bilene være i god stand. Såfremt bilen ikke er kollisjonsskadet og dårlig reparert, skal heller ikke rust være noe problem. Golf er også en svært populær ungdomsbil. Aluminiumfelger, slitte dekk og motor som svetter olje, kan tyde på at eieren ikke har vært så forsiktig som han burde. Det greieste er å satse på en «normal» modell. Deleprisene på Golf er ikke avskrekkende og det går greit å utføre enkle reparasjoner og delebytter selv. Artikkelen finner du her Lykke til :) EDIT den testen er fra 99, så ikke bry deg om det der med kmstand Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 beste måten å få sjekke slikt på hvis du ikke kan så altfor mye om bil er vel å spandere en NAF-test el Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg