Elanzer Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 satt og tenkte litt og fantaserte litt... og kom fram til ein liten teori her... men om den er gjennomførbar eller baserte på fakta får eg vite da... mx3 kom jo med 1.6 firer OG 1.8 V6 og det gjorde jo 2.gen 323F også men den kom jo også som 1.8 dohc også... og mx5 har jo "samme" motoren som 323, så etter min lille fantasifulle teori så skal v6 gå ann å få nedi hos mx5en ? eller vil det bli totalt ødelagt pga den ikke er tverstilt i mx5 ? men uansett... så viss 1.8 V6en går nedi, så burde jo 2.5 V6 også gå nedi Devil og da bør jo ting begyne å gå fort :D så eg lurte egentleg på om noen kan avbekrefte eller bekrefte dette ? og kansje komme med noen exempler ? viss det er muleg da :) hehe Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 Spørsmålet blir jo om noen girkasser passer?...... :rolleyes: hadde vært et spennende prosjekt det da :) Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 satt og tenkte litt og fantaserte litt... og kom fram til ein liten teori her... men om den er gjennomførbar eller baserte på fakta får eg vite da... mx3 kom jo med 1.6 firer OG 1.8 V6 og det gjorde jo 2.gen 323F også men den kom jo også som 1.8 dohc også... og mx5 har jo "samme" motoren som 323, så etter min lille fantasifulle teori så skal v6 gå ann å få nedi hos mx5en ? eller vil det bli totalt ødelagt pga den ikke er tverstilt i mx5 ? men uansett... så viss 1.8 V6en går nedi, så burde jo 2.5 V6 også gå nedi Devil og da bør jo ting begyne å gå fort :D så eg lurte egentleg på om noen kan avbekrefte eller bekrefte dette ? og kansje komme med noen exempler ? viss det er muleg da :) hehe Hei. K-serie motor har ett helt annet boltmønster og layout enn B-serie motorer. I tilegg har jeg aldri sett noen biler med langstilt k-serie motor. Alt går, men hvorfor? Masse jobb, og egentlig ender du opp med en stor, tung og slapp konstruksjon. (De som kjører fort i Mx-3 setter inn BP Turbo motor.) Hvorfor ikke trimme en BP? Eller hive inn en 13B? Mvh 13B = Wankel K-serie = V6 serien (1,8 - 2,0 - 2,5) B-serie = 4 syl (1,6 - 1,8) Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Juli 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2005 Hei. K-serie motor har ett helt annet boltmønster og layout enn B-serie motorer. I tilegg har jeg aldri sett noen biler med langstilt k-serie motor. Suzuki Grand Vitara (2,5L) Suzuki Grand Vitara XL7 (2,7L) Mobeck satte også inn en i en Baleno Alt går, men hvorfor? Masse jobb, og egentlig ender du opp med en stor, tung og slapp konstruksjon. (De som kjører fort i Mx-3 setter inn BP Turbo motor.) Er nå egentlig en V6 med Aluminiums blokk tyngre enn BP med støpejerns ditto Hvorfor ikke trimme en BP? Eller hive inn en 13B? Mvh 13B = Wankel K-serie = V6 serien (1,8 - 2,0 - 2,5) B-serie = 4 syl (1,6 - 1,8) En smal (men tung) V6 finner du i 929 (J serie) 3,0L med 190 hk (SOHC versjonen uten kat) Et annet alternativ som neppe blir mer omfattende å montere enn en V6 eller en 13B er en FE DOHC den finner du i 88-91 626 2,0i16 og Kia Sportage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Juli 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2005 Suzuki Grand Vitara (2,5L)Suzuki Grand Vitara XL7 (2,7L) Mobeck satte også inn en i en Baleno Er nå egentlig en V6 med Aluminiums blokk tyngre enn BP med støpejerns ditto Hei. Kjente til Diesel-suzuki linken. Men ikke att de hadde K-serie V6 motorer også. Om K-serie vekt kontra B-serie vekt husker jeg ikke. Er så lenge siden jeg løftet K-serie motor (minst 2 år siden). Men helt seriøst skal det mye til for å slå BP motoren i power/holdbarhet, og ikke minst "bang-for-the-buck" faktor. Må man så kan man putte inn noe annet, men hvis man liker å kjøre mer enn å skru, så er det enklest/best å holde seg til BP, synes jeg. PS : J-serie motoren går noe jævlig! Husker jeg ble skikkelig overrasket over draget i den første gangen jeg prøvde en slik som læregutt. 929 med 3,0 V6 er en grombil. Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kodvaag Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Denne har jeg postet før men here goes: http://www.quithel.co.uk/zz_Engine.htm Siter 1996 Chevrolet Suburban 5,7 bensin 1996 Mazda 626 2009 Transporter 174hk 4-motion 1984 Scand Baltic/Yanmar 315hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Campingvognmotor i en MX5 ? Cheesus.... Sinnsykt med arbeid for å ende opp med noe som er dauere enn en 1.6 med greddy kit til 11 tusen. KL-ZE 2.5l V6 på 180 hester sier du ? Min husmortrimmede T25 BP "Torshov bilrekvesita edition" ler av V6 motorer.... Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Her er en i USA som har satt i en 5,0L alu ford motor Ser ut som litt jobb, men det går...... for fler bilder-info se http://www.cardomain.com/ride/398122 Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 det er blitt laget en prototype mx5 med v6. men er nok en grunn til at den aldri ble satt i produksjon.... skal man først bytte motor i mx5 bør man gjøre no sprøtt.. corvette motor feks ? visstnok utrolig mye jobb, men resultatet er en bil som fint lite henger på i aks(ihvertfall om man trimmer corvette motorn litt) Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 sett den siste der! rå den! se for meg det der bli godkjennt i norge... da ere nesten at jeg skal rygge bilen min til østlandet! damndamn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.