Gå til innhold

Hjelp! Montering av boostcontroller på GT-R

Ranger emnet

arildh

Anbefalte innlegg

Jeg var nedi bilen i sted for å se hvor latterlig enkelt det er å få satt på en boostcontroller på en GT-R.

Wrong...

Solenoiden som styrer trykket og actuatoren ligger jævlig kronglete til.

Jeg kan heller ikke se hvor uttaket for turbotrykket til actuatoren kommer fra. Regner med at det er et uttak like etter kompressordelen.

Mulig det går å skjøte de ledningene som allerede er der, men ville foretrukket å trekke nye. Det blir uansett jævlig trangt å fikle nedi der ovenifra motoren.

So..

Til de som har montert en boostcontroller på GT-R:

Kommer man bedre til godsakene underifra bilen eller må man ut med radiator, fordeler, turbo, whatever for å komme til uttaket fra kompressordelen ?

Går det greit å hente ut turbotrykket etter IC eller vil dette bli feil mht. trykkforskjeller før og etter IC (spike ?).

Jeg må få inn skiten til helga.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dratt kroppen min under bilen nå i helga.

Å få lirket av vakumslangen fra kompressorhuset under eller ovenifra blien er umulig uten å ta ut turboen ( evt ha jævlig femi hender som kommer til :) ).

Det endte med at jeg måtte ta ut radiatoren og skjøte den eksisterende slangen samt pirke ut den orginale solenoiden + det den var festet til.

Har fått koblet opp alle ledninger nå men må finne en fornuftig plass og skru fast skjermen så ikke narkisene ser den og tror det er en dyr TV eller noe.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider