Gå til innhold

Ettermontering av turteller

Ranger emnet


Wrooooom

Anbefalte innlegg

Se der ja ;)

 

Jeg vil tru du kan ta signalet fra den pluggen man ser på bildet.

Sansynligvis på den røde:)

 

Du kan koble av kontakten og sette på turtelleren sin signal tilkobling og dra bilen på starteren og se om du får noe utslag, finne ut hvilken ledning det er og om det funker i det hele tatt.

Vær obs på at spenningen i den kontakten kan være på langt over 12V i korte øyeblikk nå og da, så det KAN være skadligt.

 

Eller så kan du jo kanskje finne signalet ut fra ECU, eller sluttrinn hvis sluttrinn er eksternt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Se der ja ;)

 

Jeg vil tru du kan ta signalet fra den pluggen man ser på bildet.

Sansynligvis på den røde:)

 

Du kan koble av kontakten og sette på turtelleren sin signal tilkobling og dra bilen på starteren og se om du får noe utslag, finne ut hvilken ledning det er og om det funker i det hele tatt.

Vær obs på at spenningen i den kontakten kan være på langt over 12V i korte øyeblikk nå og da, så det KAN være skadligt.

 

Eller så kan du jo kanskje finne signalet ut fra ECU, eller sluttrinn hvis sluttrinn er eksternt.

 

OK - :) Da får jeg prøve meg fram. Kanskje jeg kjøper en 198-kroners turteller på Biltema til å prøve meg fram med. Så får jeg heller bytte til noen mer fancy senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wrooooom

 

 

Meget fin sak, med shift-light også. :) Jeg har ingen fordeler, så det må sikkert kobles littegrann annerledes på min bil. Men det går sikkert.

 

Kan jo bare følge kabelen fra coilen og følge den til nærmeste plugg...Må passe på at den kommer på - signalet...

 

Jeg holdt på å drite med ut, for visste ikke hvilken som var + & - ...Når jeg startet bilen da, så fløy den rett opp på 10.000RPM, og datt ned igjen...Var hjertebank en liten stund der, da jeg trodde jeg hadde fucket den opp...Hehe...

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CivicVTEC

 

Kan jo bare følge kabelen fra coilen og følge den til nærmeste plugg...Må passe på at den kommer på - signalet...

 

Jeg holdt på å drite med ut, for visste ikke hvilken som var + & - ...Når jeg startet bilen da, så fløy den rett opp på 10.000RPM, og datt ned igjen...Var hjertebank en liten stund der, da jeg trodde jeg hadde fucket den opp...Hehe...

 

Det var jo bra at den tålte en liten feilkobling. Det er nettopp derfor jeg har lyst å prøve med en billig turteller først. Da slipper jeg å ta til tårene viss det skjærer seg. :)

 

Du skriver at det bare er å følge kabelen fra coilen til nærmeste plugg. Viss du ser på bildet så ser du at coilen min sitter direkte på pluggene. Så jeg må koble på en av kablene som går inn på coilen fra ECU. Jeg begynner med den lett synlige røde. Og så prøver jeg eventuelt de tre andre etterpå.

 

Jeg har også funnet en ledning med kontakt som går ut fra ECU og ikke er i bruk til noe som helst. Det er mulig denne er ment for tilkobling av turteller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen andre kule turtellere:

 

USL-1.gif

Digital turteller ser litt kult ut det også. Det går an å skifte ut alle de gule shift-light-pærene med røde eller blå pærer.

 

 

 

 

 

tachometer_chrome_mx_13721.jpg

Denne koster bare 55 dollar hos http://www.shmotorsport.com/

 

 

 

 

 

pivot_tach.jpg

Pivot Racing Tachometer from Japan. Features a 3.5" face with aluminum bezel, and a built-in shift light. The color of the tach light also changes from blue to red when the shift light is activated. Only $295

 

 

 

 

 

 

Til slutt tar jeg med den blå Ractive'n som ble nevnt.

BlueCarbonLookTach_opt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wrooooom

 

Til slutt tar jeg med den blå Ractive'n som ble nevnt.

BlueCarbonLookTach_opt.jpg

 

 

Den turtelleren der er det samme som jeg har, men jeg har hvit skive...

Fikk indiglow skiver igår, og det var samme type som det er på den turtelleren...Ikke no kule :(

Bestilte egentlig Reverse Indiglow skiver, så jeg fikk samme type som på turtelleren...

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wrooooom

 

Det var jo bra at den tålte en liten feilkobling. Det er nettopp derfor jeg har lyst å prøve med en billig turteller først. Da slipper jeg å ta til tårene viss det skjærer seg. :)

 

Du skriver at det bare er å følge kabelen fra coilen til nærmeste plugg. Viss du ser på bildet så ser du at coilen min sitter direkte på pluggene. Så jeg må koble på en av kablene som går inn på coilen fra ECU. Jeg begynner med den lett synlige røde. Og så prøver jeg eventuelt de tre andre etterpå.

 

Jeg har også funnet en ledning med kontakt som går ut fra ECU og ikke er i bruk til noe som helst. Det er mulig denne er ment for tilkobling av turteller.

 

Prøv deg frem...Så lenge du ikke har lagt store summene i det, så er det ikke no pes hvis det skjærer seg...

Lykke til ihvertfall ;)

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Originally posted by Wrooooom

Er det forskjell på hvordan man ettermonterer turteller i en bil med forgassermotor og en bil med injection og ECU?

 

Hvor får man tak i en turteller som er litt stiligere enn de som selges på Biltema?

 

Sverrekahrsracing i oslo, har noen stilige, men han er ikke så billig.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår