Gå til innhold

3way system i C-klasse..

Ranger emnet

190e

Anbefalte innlegg

3way system i C-klasse..

--------------------------------------------------------------------------------

Hvordan er det å ha dobbel sett med diskanter i 2way frontsett?

Skal ha en 6.5" i pr framdørene og diskantene på dashbordet..

Tenkte å plassere ene settet av diskantene i orginal plassering på dash`n , mens kanskje nærmeste mot frontvinduet..

De som skal sitte i org. plassering tenkte jeg kunne rette mot føren, mens de andre rettes imot hverandre på et punkt midt i frontruta..

Kan dette være en god løsning? Vil dette spre lyden bedre?

Spilleren har kun 3ways networks meny, så derfor + jeg ønsker ikke å bygge om noe særlig i min "nye" bilen..

Høyttalere merke skal jeg bruke er Polk Audio DB6500 + Polk Audio DB104DVC subb.

Forstere 3 stk Genesis Dual Mono..

PS! hvordan kobler jeg i 4ohm på en 10" subb som har 2x4ohm spoler?

(Genesis forsterkeren kan bare drives i 4ohm mono)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To sett diskanter VIL øke spredningen ja, men samtidig vil det også kunne klusse til både lydbilde og stereoperspektiv. Når man har med refleksjoner og spredning å gjøre bør man vite ganske nøyaktig hva man gjør og hvordan man skal gjøre det. Når det er sagt vil nok veldig mange (feilaktig) karakterisere denne "hulter-til-bulter-spredningen" som bredt og luftig lydbilde...

Du kan ikke koble 4 ohm på en sub som har to 4 ohms spoler. Da må du i tilfelle bare bruke den ene spolen og kortslutte den andre med en stump ledning. Sikker på at ikke forsterkeren kan brukes i 8 ohm? Da vil du nemlig oppnå en god del mer kontroll på bassen, men samtidig vil følsomheten synke litt. Jeg tviler uansett sterkt på at du noengang kommer til å tyne MAX ut av forsterkeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider