Gå til innhold

Skal bygge heftig anlegg i campingvogn..noen spørsmål om dette

Ranger emnet

Nox

Anbefalte innlegg

Skal bygge et heftig anlegg inn i en campingvogn\drikkevogn:)

skal ha noe sånt som 4 15" (og litt diskant)

Men så er spørsmålet om det lønner seg å gå for bilanlegg eller hjemmestereo. Man trenger jo en relativt heftig forsterker for å drive dette og jeg vil tro at en bilforsterker og spiller vil være billigere et hjemmeanlegg med tilsvarende effekt. Jeg må også ha et agregat som orker å drive allt dette. Jeg har sett litt rundt (ikke mye) etter 12 v agregat med nok effekt, men har ikke funnet noen 12 v i det hele tatt. da er spørsmålet om dette finnes og det orker å drive anlegget, om jeg må kjøpe et 220v agregat med omformer til 12 v (pris på omformer), eller om det kanskje vil være billigst å bare bruke 220v ag. med hjemmeanlegg... meninger eller andre løsninger?

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du skal bruke dette på steder du har tilgang til 230v. Og da er det nok best å kjøpe "hjemmeanlegg"... Ihvertfall når det gjelder forsterker. Resten kan godt være bilanlegg.

Hvis du vil bruke en bilforsterker, så må du ha mye batteri, og en satans stor batterilader. For når du spiller høyt uten lading, så tømmer du et batteri veldig fort.

En 1000w forsterker trekker over 70Ampere, på full guffe. Så da hjelper det lite med bare et stakkars lite batteri. Du må ha en batterilader som står i stil med det trekket du forventer deg. (Nå vil jo ikke en 1000w forsterker trekke full last, hele tiden, selv om man spiller på fullt. Så du vil jo klare deg med en litt mindre lader.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se denne tråden for Seth som skal selge PA høyttalere:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=8448

Hadde styrt unna bilstereo hvis du ikke er spesielt glad i å montere slikt. Du sparer en del jobb på PA/hjemmeanlegg dersom vognen har plass til dette og ikke må bygges vesentlig "inn" i innredningen.

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! planen er nå PA forsterker og et par PA høytalere som ikke er så altfor store. Bassen skal komme fra 1 eller 2 basskasser med 12" eller 15" i. Ettersom vogna ikke står hjemme hele tida må jeg også ha et agregat. 2500w holder vel?

Bisarre: Kan være interesent dette ja. 2*12 i kasse for 4k er ikke ille.

hvis noen har noe brukte saker til salgs som dere tror kan være til nytte så bare ta kontakt..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider