Gå til innhold

Mitt nye leketøy

Ranger emnet

JuB

Anbefalte innlegg

Broren min og jeg har kjøpt oss en Yamaha FX1 JetSki :D

Motoren er dønn strøken, vasket lett med vann og klut etter hver kjøring + at den er dusjet med 5-56 :D

Slenger ut et par bilder.

DSC00089.JPG

DSC00100.JPG

DSC00101.JPG

DSC00109.JPG

DSC00110.JPG

DSC00113.JPG

DSC00115.JPG

Winracen er tilsalgs, går billig nå pga. kjøpe av vannjeten. Påkosta 4000kr siste måned, lakkering og forsterking av akterspeil, pris 15000kr.

Men er det noen som har erfaringer med JetSki, gjerne denne Yamaha FX1'n, tenkte på litt tips&triks og litt tuning :naaaws

Har noen problemer med JetSki'n, når det blir litt mye kaos og leik løsninger pluggledninger/plugger. Noen som har tips om hvordan får dette til å henge skikkelig?

Edit: Hengeren er beregnet på ATV, så Wrangleren er ca dobbelt så bred og har 4 ganger så store hjul sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ikke lov å kjøre, men er noen område det er lov. Vet det er 2 plasser i Oslofjorden som det er lov...

Men det er bare å tenkte litt hvor enn kjører og hvordan en kjører :D

Er sinnsykt gøy, 700ccm, eieren sa den gikk ca 45knop. Er vanskelig å begynnelsen hopper hele tiden, men det kommer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går winracen for 15'000 med motor? Isåfall, hvor holder du til?

:P

Ligger bare rett borti Arendal ;)

88modell: tror ikke jeg skal prøve på noen getaway enda :drive2 '

Edit: Prisen må diskuteres litt med broren min, men han har egentlig ikke så mye han skulle ha sagt :ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg kjører lovlig over alt med vannjet'en sin, men det er pga at han var så smart å registrere den som småbåt og ikke vannjet før forbudet kom. Og jeg vet at de gamle "vannjet'ene" med påhengsmototr registreres som småbåt. Hør med myndighetene åssen det er å omregistrere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tung er en sånn en egentli?

Klarer man å dra den ned i fjæra selv eller må d vogn til.. Tenker på yamahaen.

Tipper den veier 150kg, det må 2 stk til å løfte den.. Om du bor nær vannet klarer du nok å dra den ned om du legger på slikt "kunstgress" matter :)

Skal ha en prat med havnefogden/politet her, høre om hvordan loven osv er. Leste at det kommer en ny lov i august, blir likt som i Sverige, men vet ikke hvordan det er der.

Tar samtidig å spør om omregistrering, den var jo registrert å småbåt registeret. Hadde hvertfall reg. nummer på siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider