Gå til innhold

Spørsmål om mometnøkkel og "støttebukker"

Ranger emnet

ekkoj

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte meg Momentnøkkel på biltema eller var det clas ohlson(jaja... ) og skulle bruke den idag.

Ikke noe stress og stille inn riktog moment og greier, men når jeg skulle bruke den blei jeg litt usikker.. så for meg at den liksom skulle slurre når jeg hadde dratt til nok... Men det gjorde den ikke (dro til alt jeg hadde på hjulbotene for å sjekke (med 110 nm)) den knirket litt liksom, men slurra ikke sånn som jeg hadde trodd.

Kan noen fortelle meg når jeg veit jeg har dratt til nok?

En annen ting jeg lurer på er slike støttebukker som man får på biltema. (ikke de man kjører opp på, men de man setter under bilen. Sånne som på bildet her:

HPIM2535web.jpg

Takk til Dinglevims på forumet for tjuvlån av bilde..

Hvor skal jeg sette de? På jekkpunktet? Der jekken skal stå er det jo en sånn tynn kant om dere skjønner hva jeg mener, er det trykt å la all vekten ligge på denne ? Det blir jo omtrent som jekken, men den støttebukk-dingsen som skal stå oppunder er jo mye breiere..

Utrolig kronglete forklart, men er det noen som kan hjelpe meg med hvordan det er trygt å sette fra seg bilen oppå disse?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Momentnøkkelen gir et hard knekk når du har dratt til med riktig moment, du kjenner det godt....kan du ikke bare sette moment nøkkelen på 30-40 nm og dra til å se om den lager et knekk da ? da vet du at den fungerer...

Lykke til videre

Ps: 110 nm er hardt, så du må ta i litt ja

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Momentnøkkelen gir et hard knekk når du har dratt til med riktig moment, du kjenner det godt....kan du ikke bare sette moment nøkkelen på 30-40 nm og dra til å se om den lager et knekk da ? da vet du at den fungerer...

Ps: 110 nm er hardt, så du må ta i litt ja

Så dum jeg er.. seff er det lurt å gjøre som du sier :D

Will try tomorrow, thanx...

Noen som vet dette med støttebukkene?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Guys.

Takk for svar.

Ang.knekket i momntnøkkelen så skal jeg teste tipset som kom først her, så får vi se.

Hva støttebukkene gjelder, så har jeg riktignok en opel, så det kunne jo være fare for rust og sånn, men det ser fint ut foreløpig, men tåler den tynne kanten ved jekkfestene virkelig all denne vekta?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Guys.

Takk for svar.

Ang.knekket i momntnøkkelen så skal jeg teste tipset som kom først her, så får vi se.

Hva støttebukkene gjelder, så har jeg riktignok en opel, så det kunne jo være fare for rust og sånn, men det ser fint ut foreløpig, men tåler den tynne kanten ved jekkfestene virkelig all denne vekta?

Hvis det er Opel er stor fare for rust og sånn

:D

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er Opel er stor fare for rust og sånn

:D

Har hørt det ;) Foreløpig ser det bra ut, men man vet jo aldri.. det er jo, som du sier, en Opel...

Sett bukken et mer solid sted du. En bærearm eller noe sånt.. På Sierran er det kjekt å sette bukken under feste til stab.staget forran.

Hva om man skal ha ned hjuloppheng og sånn da? Hvor putter man den da?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider