Gå til innhold

grei "sleeper"

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Lett i ræva?

Alt er vel relativt, trodde det før jeg også, før jeg leste om en fyr som veide sin originale bil, og kom ut på 56%/44% foran/bak. Det er jo bedre enn nyere Camaro, og foxbody Mustang? (ca 60/40 med V8) - Nå kommer vel snart Skidracer og halshogger meg hvis jeg tar feil! :rolleyes:

 

Sikkert en grei bil det der, men begrensningen ligger vel i en "feilvendt" 4-link, som prøver å løfte akselen opp fra bakken ved pådrag...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(nesten) heyyou

 

 

 

:hug:

 

Og derfor skrev jeg "borti" heyyou ;)

 

Edit.. Jeg vet den smiley'n her :hug: sier "hug".. Men det ser da virkelig ut som noen som kysser...? :scared

 

Lett i ræva?

Alt er vel relativt, trodde det før jeg også, før jeg leste om en fyr som veide sin originale bil, og kom ut på 56%/44% foran/bak. Det er jo bedre enn nyere Camaro, og foxbody Mustang? (ca 60/40 med V8) - Nå kommer vel snart Skidracer og halshogger meg hvis jeg tar feil! :rolleyes:

 

Sikkert en grei bil det der, men begrensningen ligger vel i en "feilvendt" 4-link, som prøver å løfte akselen opp fra bakken ved pådrag...

 

Sålangt skal øksa få ligge i fred.... :thumb. Foxbody (med stålfester til frontfanger dvs: 1981-->) HAR 60/40.. Og det suger litt, ja.. Ved å ta av frondfangeren, og festene, + flytte batteri bak kan man faktisk utligne mye av det :scared

 

Den "feilvendte" 4-linken ble vel eksperimentert med for å la bilen "sette seg" før aks en stund?

 

Hvor tung er en slik Subaru da??

"Nesten" 1235,4 kg?? tannløs :rolleyes:

 

pøh, min veier 1280 kg :P

 

 

Aha.. Så da veier den (nesten) :op1,5 tonn da? akkurat som yankee'n veier (noe over) 1,5 tonn.. (ja.. Jeg hater ca-tall, og henger meg (litt) opp i det :drunk)

 

Er det noen som har eksakt vekt på denna pickupen? :wonder Så kan vi nede oss frem til vekst/hk forhold og finne ut at pickupen taper en akstest uansett hvor mye hest den har? *sluuure* dragcar

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "feilvendte" 4-linken ble vel eksperimentert med for å la bilen "sette seg" før aks en stund?

 

Jeg har skjønt det som at det var "billig, beholdt bakseteplassen (korte øvre armer), og ga gode nok komfort/kjøreegenskaper". Hva de hadde av design/ingeniørtanker kombinert med "bean-counters" vet jeg ikke, vellykket var det hvertfall ikke. :)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vellykket var det hvertfall ikke. :)

 

 

Nei.... Fælt få usa 4link er egentlig det... :op irriterer meg bra mye over den på linc'en. Panharden er kjempekort og står neste 30 grader på skrå... Tror du ikke akselen flytter seg "litt" sideveis...? kan jo bli sjøsjuk av mindre..... Den står ganske tidlig på "bygg-om-nå" lista.. :mad:

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår