Gå til innhold

HASTER!!!!!!!!531 vs 530 topp????

Ranger emnet

COSNORGE

Anbefalte innlegg

Tok toppakningen på leiketøyet mitt her på Fredag så jeg må bytte den så fort som mulig.

Det jeg lurte på er om det lønner seg og sette på en standard 531 topp som jeg har liggende i stedet for den orginale 530 toppen, eller er det ikke noe forskjell på de orginalt??

Motorn det her er snakk om er en B230FT.

Noen som veit?? Kom med info her fort må bytte pakningen i morra for å rekke Rudskogen til helga, på forhånd ---> :thanks

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er større ventiler i 531'n..større olje/vannkanaler, husker ikke åssen forbrenningsromma er...

531 er bedre enn 530.. 531 er den grommeste org. 8V toppen...

531 og 405 er de beste orginale, 530 kommer på tredjeplass..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er større ventiler i 531'n..større olje/vannkanaler, husker ikke åssen forbrenningsromma er...

531 er bedre enn 530.. 531 er den grommeste org. 8V toppen...

531 og 405 er de beste orginale, 530 kommer på tredjeplass..

Ok takk, hvis det er flere som har mere info, så kom med den i løpet av dagen!!!

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig setter du inn 531-toppen. Ikke sikkert du merker kjempeforskjell uten å gjøre noe annet, men potenialet på en 531-topp er mye større.

Sett samtidig på A-kam, VX3-kam eller noe annet bra når du først er igang! :jackinbox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke så mye til for å få en kam grommere enn vx3 kam...alle kammene som

sitter i f motorene er "mopedkammer",jag har såvidt startet et lite motorprosjekt nå og skal bytte ut vx3kammen med en k-kam..

Stemmer, kunne egentlig ikke skjønne at Volvo hadde satt in "grom" kam i en av sin biler orginalt :cool:

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider