KennethA Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 Har en Audi 100 Turbo med ett problem. Ifølge flere mekanikere (b.l.a. Albjerk Auto) jeg har pratet med er dette noe som går igjen på mange biler. Det har seg sånn at kaldstartsdysa mi ikke gir bensin når jeg skal starte opp. Den er ikke tett, for jeg har byttet den med en jeg veit virker. Noen sier det er ett elektrisk problem jeg aldri får fikset, andre sier det er bensintilførselen til dysa, en sånn blank greie som sitter høyt oppe på sida av blokka, på størrelse med en halv halvlitersflaske. Husker ikke hva den ble kalt. Sitter også på gamle typen Saab 900. Resultatet av dette er at jeg må kinne 10 sekunder hver gang jeg skal starte motoren. Litt kortere tid når motoren er varm, men fortsatt ganske lenge. Noen som har hatt, har samme problemet? Hva gjør jeg? Takker for alle svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Har du testa andre veien da? Altså di kaldstartdyse på en fungerende bil? Går bilen ellers normalt? Edit: Har du sjekket lufttemp. sensoren og ledningene til den? T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Juli 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Ja, jeg tok dysa fra en fungerende bil. Ellers går bilen fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Jeg spurte vel egentlig om dysa di fungerte i den andre bilen... må sjekke det og vettu før du kan avskrive den. Men som sagt, sjekk luft temp sensoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Har en Audi 100 Turbo med ett problem. Ifølge flere mekanikere (b.l.a. Albjerk Auto) jeg har pratet med er dette noe som går igjen på mange biler. Det har seg sånn at kaldstartsdysa mi ikke gir bensin når jeg skal starte opp. Den er ikke tett, for jeg har byttet den med en jeg veit virker. Noen sier det er ett elektrisk problem jeg aldri får fikset, andre sier det er bensintilførselen til dysa, en sånn blank greie som sitter høyt oppe på sida av blokka, på størrelse med en halv halvlitersflaske. Husker ikke hva den ble kalt. Sitter også på gamle typen Saab 900. Resultatet av dette er at jeg må kinne 10 sekunder hver gang jeg skal starte motoren. Litt kortere tid når motoren er varm, men fortsatt ganske lenge. Noen som har hatt, har samme problemet? Hva gjør jeg? Takker for alle svar. Hadde nøyaktig like symptomer på min 2.3 Audi 100. Etter mye om og men fant jeg ut at overskuddsventilen i bensintanken hadde låst seg i åpen stilling, noe som medførte at bensin i røret rant tilbake til tanken om bilen sto en stund, bensinen måtte derfor pumpes frem på nytt, og det førte til en del kinning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krabben Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Hvordan er det å komme til denne overskuddsventilen? Jeg og sliter med kjinning når bilen er kald. 2,2 t 10V. Bilde hadde vært helt suvverent :) Siter Livet er for kort til å kjøre daffe biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Juli 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 Just for you. :) Her er ventilen og flottøren avbildet som én enhet (18), men de lar seg lett atskille. Ventilen er grønn og minner om en gammeldags coil. I sedan er det adgang til tank fra bagasjerom, eneste som er til hinder er ei matte og en låsering (17), som forresten sitter noe så inn i hampen godt, og som egentlig er beregnet for spesialverktøy. Men hammer og meisel fungerer også. Om jeg ikke husker feil skal bolten (15) løsnes, deretter skal skruene til flottørenheten skrus ut. Da skal enheten kunne trekkes ut. Hvordan det er med adgang til tank i stasjonsvogn kjenner jeg ikke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.