Gå til innhold

Se her, K-jetronic eiere

Ranger emnet


KennethA

Anbefalte innlegg

Har en Audi 100 Turbo med ett problem. Ifølge flere mekanikere (b.l.a. Albjerk Auto) jeg har pratet med er dette noe som går igjen på mange biler.

Det har seg sånn at kaldstartsdysa mi ikke gir bensin når jeg skal starte opp.

Den er ikke tett, for jeg har byttet den med en jeg veit virker. Noen sier det er ett elektrisk problem jeg aldri får fikset, andre sier det er bensintilførselen til dysa, en sånn blank greie som sitter høyt oppe på sida av blokka, på størrelse med en halv halvlitersflaske. Husker ikke hva den ble kalt. Sitter også på gamle typen Saab 900. Resultatet av dette er at jeg må kinne 10 sekunder hver gang jeg skal starte motoren. Litt kortere tid når motoren er varm, men fortsatt ganske lenge. Noen som har hatt, har samme problemet? Hva gjør jeg?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Audi 100 Turbo med ett problem. Ifølge flere mekanikere (b.l.a. Albjerk Auto) jeg har pratet med er dette noe som går igjen på mange biler.

Det har seg sånn at kaldstartsdysa mi ikke gir bensin når jeg skal starte opp.

Den er ikke tett, for jeg har byttet den med en jeg veit virker. Noen sier det er ett elektrisk problem jeg aldri får fikset, andre sier det er bensintilførselen til dysa, en sånn blank greie som sitter høyt oppe på sida av blokka, på størrelse med en halv halvlitersflaske. Husker ikke hva den ble kalt. Sitter også på gamle typen Saab 900. Resultatet av dette er at jeg må kinne 10 sekunder hver gang jeg skal starte motoren. Litt kortere tid når motoren er varm, men fortsatt ganske lenge. Noen som har hatt, har samme problemet? Hva gjør jeg?

 

Takker for alle svar.

 

Hadde nøyaktig like symptomer på min 2.3 Audi 100.

Etter mye om og men fant jeg ut at overskuddsventilen i bensintanken hadde låst seg i åpen stilling, noe som medførte at bensin i røret rant tilbake til tanken om bilen sto en stund, bensinen måtte derfor pumpes frem på nytt, og det førte til en del kinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drivstofftankaudi100small7pd.jpg

 

Just for you. :)

 

Her er ventilen og flottøren avbildet som én enhet (18), men de lar seg lett atskille. Ventilen er grønn og minner om en gammeldags coil.

I sedan er det adgang til tank fra bagasjerom, eneste som er til hinder er ei matte og en låsering (17), som forresten sitter noe så inn i hampen godt, og som egentlig er beregnet for spesialverktøy. Men hammer og meisel fungerer også.

Om jeg ikke husker feil skal bolten (15) løsnes, deretter skal skruene til flottørenheten skrus ut. Da skal enheten kunne trekkes ut.

Hvordan det er med adgang til tank i stasjonsvogn kjenner jeg ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår