Gå til innhold

Gearkasse G60

Ranger emnet

banybakke

Anbefalte innlegg

Etter og ha testet Golfen min litt brutalt i dag så kom delene som skal være inne i kassa ut gjennom gearkasse huset. Bilen er en trimmet Golf G60. Nå er jeg på desperat jakt etter ei kasse til bilen. Vet om ei 90 modell Passat 2,0 kasse med hydraulisk clutch og vaier overføring akkurat som på G60 . Er det noen her som vet om denne kassa passer sammen med G60 motorn eller er det annen dim på kubbe akslingen som går gjennom clutchen? Eller kanskje noen bare har ei G60 kasse til overs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært igjennom akkurat det samme. Bare att med meg skjedde det bare pluttselig. Kryssbolten som står igjennom utgående drivaksling hadde håppa hallveis ut å skåret en 10cm stor flenge inn til clutch-huset. Dette på en original G60. Har hørt om flere G60'er med samme problem.

Jeg lette lenge etter en G60 kasse, men fant ingen. Så jeg jikk til annskaffelse av en Passat 91 mod 02A kasse. Denne passa rett på, men det jeg ikke tenkte skikkeli over var utvekslingen. Visste denne var noe annerledes, men ikke att det var såå stor forskjel som det viste seg å være.

Før kunne jeg ligge i 140-150km/t på ca 2000rpm i 5 gir.

Nå ligger turtallet i 100km/t på 3000rmp i 5 gir. Jæævlig irriterende, så jeg må ha en ny kasse.

Sier det bare, vær sjikkelig OBS på utvekslingen ved annskaffelse av ny kasse. Oversikt over utveksliger finner du på nettet.

Mye annen nyttig info finner du på http://www.doppel-wobber.de/.

Lykke til :)

- Golf GTI G60 | Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider