Gå til innhold

Min nye Golf III..

Ranger emnet

Marvil

Anbefalte innlegg

Hehe, nei, sparte en del på det også.. :)

Jepps, holder for tiden til i Sogndal/Leikanger (Sognefjorden i bakgrunnen).. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk sjekka bakdemperne på verksted idag, og fikk beskjed om at verken fjærer eller dempere var ødelagt, men var bare sunket en del sammen over tid..

Så da har jeg valget;

Nye bakdempere, gass med justerbar stivhet - Aner ikke om dette vil heve bilen og hjelpe noe..

Helt nytt justerbart - Sikkert mest praktisk, men kostet 3800 ca for montering og forstillingskontroll. Har ingen her i området som kan ta det svart heller. Nytt sett koster jo fort 4000 med porto, og da er man oppe i 8000 spenn, og det er svindyrt..

Bare nye bakdempere koster rundt 2600 ferdig montert, men som sagt, så visste heller ikke verkstedet om dette ville hjelpe noe.

Noen idèer/tanker/forslag..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3800 var for montering av helt nytt justerbart rundt hele.. :)

Tror noen selger komplette VMAXX-sett rundt hele til rundt 4000 kroner (EyeCandyRacing ellerno?)..

3800 for bare bak blir litt dyrt, ja.. :P

En forstillingskontroll koster jo fort 1500 og må tas uansett, så da er monteringsjobben rundt 2300 (4 timers jobb fikk jeg beskjed om)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3800 var for montering av helt nytt justerbart rundt hele.. :)

Tror noen selger komplette VMAXX-sett rundt hele til rundt 4000 kroner (EyeCandyRacing ellerno?)..

3800 for bare bak blir litt dyrt, ja.. :P

En forstillingskontroll koster jo fort 1500 og må tas uansett, så da er monteringsjobben rundt 2300 (4 timers jobb fikk jeg beskjed om)..

hvis du kan og skifte vindusviskere og peile olje på en bil, så klarer du utmerket fint og sette på et senkesett på golf 3..

Det er den enkleste operasjon på moder jord, og tok meg sist gang 1 time og 50 minutter.

Første gangen brukte jeg 4-5 timer, men da skiftet jeg fjørene til senkefjører som tar litt lengre tid da demperene må demonteres..

første forstillingskontrollen jeg hadde på golfen kosta 650.-

andre gangen kosta det 850, men da var bilen så lav at den ikke kom opp på liften, slik at de brukte litt lengre tid..

Dette var også 2 forskjellige verksteder..

I verste fall kan jeg innstallere demperne dine for 50% av prisen du har fått oppgitt..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sweet!

Mjøs-høggerne imponerer sterkt, vil jeg påstå.. :)

Gratis vil jeg ikke la det gå for, det blir utnytting.. :P

Men da ble det litt bedre her, får se om jeg finner et greit justerbart senkesett til ikke så alt for verst pris da.. :)

Tips/link mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sweet!

Mjøs-høggerne imponerer sterkt, vil jeg påstå.. :)

Gratis vil jeg ikke la det gå for, det blir utnytting.. :P

Men da ble det litt bedre her, får se om jeg finner et greit justerbart senkesett til ikke så alt for verst pris da.. :)

Tips/link mottas med takk.

Si fra om du finner noe justerbart du har lyst på da!

Så kan vi kjøpe gruppekjøp, så kanskje det blir billigere, mener å ha lest det et sted her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra om du finner noe justerbart du har lyst på da!

Så kan vi kjøpe gruppekjøp, så kanskje det blir billigere, mener å ha lest det et sted her..

er noen her på forumet som har gått sammen for og handle vmaxx justerbart av eyecandy..der trengte de 10 stk for og få prisen ned i 3650 ellerno pr kit..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider